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Erschienen in: Annals of Surgical Oncology 4/2014

01.04.2014 | Breast Oncology

Male Breast Cancer: A Population-Based Comparison with Female Breast Cancer in Hong Kong, Southern China: 1997–2006

verfasst von: Ava Kwong, BSc, MBBS, PhD, FRCS, Wai Wang Chau, BSc (Hons), MSc (EPI & BIOSTAT), Oscar W. K. Mang, MSc, CStat, Connie H. N. Wong, MSc (EPI & BIOSTAT), BSc (STA), Dacita T. K. Suen, MBBS, R. Leung, MBCHB MRCP, Kerry Wong, BSc(Hons)(UOM), MBiostats(UOM), Andrea Lee, Catherine Shea, MBBS, Elliot Morse, Stephen C. K. Law, MBBS, FRCR, The Hong Kong Breast Cancer Research Group

Erschienen in: Annals of Surgical Oncology | Ausgabe 4/2014

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Abstract

Background

Male breast cancer (MBC) is uncommon. As a result, there is limited availability of studies and reviews and even fewer reports from Asia. This is the largest population-based study to compare Chinese MBC patients with female patients during a 10-year period in Hong Kong, Southern China.

Methods

A retrospective review of medical records of 132 male and 8,118 female breast cancer patients between year 1997 and 2006 in Hong Kong was performed. Each MBC patient was matched with three female breast cancer patients for further analysis. Different characteristics, overall, breast-cancer specific, and disease-free survivals (DFS) were compared.

Results

Mean age at diagnosis of male and female patients was 64.5 and 52.7 years respectively. Male patients showed lower histological grade, overall stage, smaller tumor size, and more positive sensitivity in hormone receptors. They were more likely to die of causes other than breast cancer. Matched analysis found that the 5-year overall survival (OS), breast-cancer–specific mortality, and DFS for male and female patients were 78.7, 90.5, 90.5, and 77.9, 86.4, and 81.4 % respectively. Male patients had poorer OS at early overall stage but better breast-cancer—specific mortality rates at any age (p < 0.01). Male patients had a significant risk of dying due to any cause in the presence of distant relapse and had less risk of dying when tumor was ER-positive and HER2-positive.

Conclusions

Chinese male breast cancer patients tend to have poorer OS but better breast-cancer—specific survival compared with their female counterparts.
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Metadaten
Titel
Male Breast Cancer: A Population-Based Comparison with Female Breast Cancer in Hong Kong, Southern China: 1997–2006
verfasst von
Ava Kwong, BSc, MBBS, PhD, FRCS
Wai Wang Chau, BSc (Hons), MSc (EPI & BIOSTAT)
Oscar W. K. Mang, MSc, CStat
Connie H. N. Wong, MSc (EPI & BIOSTAT), BSc (STA)
Dacita T. K. Suen, MBBS
R. Leung, MBCHB MRCP
Kerry Wong, BSc(Hons)(UOM), MBiostats(UOM)
Andrea Lee
Catherine Shea, MBBS
Elliot Morse
Stephen C. K. Law, MBBS, FRCR
The Hong Kong Breast Cancer Research Group
Publikationsdatum
01.04.2014
Verlag
Springer US
Erschienen in
Annals of Surgical Oncology / Ausgabe 4/2014
Print ISSN: 1068-9265
Elektronische ISSN: 1534-4681
DOI
https://doi.org/10.1245/s10434-013-3377-8

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Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.