Dr. Manoel Galvao Neto graduated with a degree in Medicine at Bahiana School of Medicine, Bahia, Brazil, in 1989. After finishing a digestive surgery and endoscopy residency program at the 9th of July Hospital in São Paulo, Brazil, he returned to Bahia as an assistant professor of Surgery at Bahia School from 1993 until1998. From 1998 to 2000, he was the Coordinator of the Experimental Surgery Research Group. Inspired by the work of his father, Dr. Manoel Galvao Filho—a surgeon who had pioneered laparoscopic surgery in Brazil—and by his beloved mother, Stella—a leading operating room nurse who delineated his character, behavior, and ethics. Dr. Galvao developed models of video laparoscopic surgery in rats, using conventional instruments that have helped train over a thousand medical students. In 2003, this work was presented and defended as his Master’s Degree thesis at São Paulo University proving that medical students, without any formal surgical training, are capable of performing laparoscopic procedures in rats. Dr. Galvao is also a board-certified specialist in Digestive Surgery by the Brazilian College of Digestive Surgery (CBCD), in Gastroenterology by the Brazilian Federation of Gastroenterology (FBG) and in Digestive Endoscopy by the Brazilian Society of Digestive Endoscopy (SOBED). He is one of only a few clinicians that have all three of these board certifications.
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Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.
Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.