Skip to main content

Obesity Surgery

Ausgabe 11/2014

Inhalt (33 Artikel)

Original Contributions

Long-Term Effects of Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass on Diabetes Mellitus, Hypertension and Dyslipidaemia in Morbidly Obese Patients

K. Dogan, B. Betzel, J. Homan, E. O. Aarts, N. Ploeger, H. de Boer, Th. J. Aufenacker, C. J. H. M. van Laarhoven, I. M. C. Janssen, F. J. Berends

Original Contributions

Biliopancreatic Diversion-Duodenal Switch: Independent Contributions of Sleeve Resection and Duodenal Exclusion

Picard Marceau, Simon Biron, Simon Marceau, Frederic-Simon Hould, Stefane Lebel, Odette Lescelleur, Laurent Biertho, John G. Kral

Original Contributions

Effect of Carbohydrate Restriction in Patients with Hyperinsulinemic Hypoglycemia after Roux-en-Y Gastric Bypass

Nadia Botros, Iris Rijnaarts, Hans Brandts, Gysele Bleumink, Ignace Janssen, Hans de Boer

Original Contributions

Asymptomatic Gastric Bacterial Overgrowth After Bariatric Surgery: Are Long-Term Metabolic Consequences Possible?

Robson K. Ishida, Joel Faintuch, Adriana Safatle Ribeiro, Ulysses Ribeiro Jr., Ivan Cecconello

Original Contributions

Correlation between Postoperative Weight Loss and Diabetes Mellitus Remission: A Meta-Analysis

Yon-xin Yan, Guo-feng Wang, Ning Xu, Feng-li Wang

Original Contributions

Outcome Analysis of Single Incision vs Traditional Multiport Sleeve Gastrectomy: A Matched Cohort Study

Ameer Gomberawalla, Arsalan Salamat, Rami Lutfi

Original Contributions

Recruitment and Screening for a Randomized Trial Investigating Roux-en-Y Gastric Bypass versus Intensive Medical Management for Treatment of Type 2 Diabetes

Avis J. Thomas, Heather A. Bainbridge, Joyce L. Schone, Shu-Chun Chen, John E. Connett, Sayeed Ikramuddin, Wei-Jei Lee, Michael D. Jensen, Daniel B. Leslie, Judith Korner

Original Contributions

Impact of Different Criteria on Type 2 Diabetes Remission Rate After Bariatric Surgery

A. Mas-Lorenzo, D. Benaiges, J. A. Flores-Le-Roux, J. Pedro-Botet, J. M. Ramon, A. Parri, M. Villatoro, J. Chillarón, M. Pera, L. Grande, A. Goday

Original Contributions

Roux-en Y Gastric Bypass Is Superior to Duodeno-Jejunal Bypass in Improving Glycaemic Control in Zucker Diabetic Fatty Rats

Florian Seyfried, Marco Bueter, Kerstin Spliethoff, Alexander D. Miras, Kathrin Abegg, Thomas A. Lutz, Carel W. le Roux

Original Contributions

Medication Cost is Significantly Reduced After Roux-en-Y Gastric Bypass in Obese Patients

Ina Gesquiere, Judith Aron-Wisnewsky, Veerle Foulon, Steeve Haggege, Bart Van der Schueren, Patrick Augustijns, Jean-Luc Bouillot, Karine Clement, Arnaud Basdevant, Jean-Michel Oppert, Marion Buyse

Original Contributions

Volume of Resected Stomach as a Predictor of Excess Weight Loss After Sleeve Gastrectomy

Firas W. Obeidat, Hiba A. Shanti, Ayman A. Mismar, M. S. Elmuhtaseb, Mohammad S. Al-Qudah

Original Contributions

Bipolar Disorder Symptoms in Patients Seeking Bariatric Surgery

Karen B. Grothe, Manpreet S. Mundi, Susan M. Himes, Michael G. Sarr, Matthew M. Clark, Jennifer R. Geske, Sarah A. Kalsy, Mark A. Frye

Original Contributions

Effects of Obesity on Posture and Walking: Study Prior to and Following Surgically Induced Weight Loss

M. L. Ponta, M. Gozza, J. Giacinto, R. Gradaschi, G. F. Adami

Original Contributions

Dietary Iodine Absorption is not Influenced by Malabsorptive Bariatric Surgery

M. Michalaki, S. Volonakis, I. Mamali, F. Kalfarentzos, A. G. Vagenakis, K. B. Markou

Original Contributions

Changes in Nutrients and Food Groups Intake Following Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass (RYGB)

Gary D. Miller, Amber Norris, Adolfo Fernandez

Original Contributions

Patient Preferences and Bariatric Surgery Procedure Selection; the Need for Shared Decision-Making

Andrew L. Weinstein, Bryan J. Marascalchi, Matthew A. Spiegel, John K. Saunders, Angela Fagerlin, Manish Parikh

Original Contributions

Translation, Adaptation and Validation of a Portuguese Version of the Moorehead-Ardelt Quality of Life Questionnaire II

João Maciel, Paulo Infante, Susana Ribeiro, André Ferreira, Artur C. Silva, Jorge Caravana, Manuel G. Carvalho

Original Contributions

High Vitamin D Deficiency Rate in Metabolic Inpatients: Is Bariatric Surgery Planning Found Guilty?

Roxane Ducloux, Cécile Janin, Hervé Ducloux, Jean-Jacques Altman

Original Contributions

Ileal Effect on Blood Glucose, HbA1c, and GLP-1 in Goto-Kakizaki Rats

Henry Buchwald, Hector J. Menchaca, Van N. Michalek, Nestor T. Bertin

Original Contributions

The Effect of Weight Loss on the Cardiac Structure and Function After Laparoscopic Adjustable Gastric Banding Surgery in Morbidly Obese Individuals

Vilma Dzenkeviciūte, Zaneta Petrulioniene, Virginijus Sapoka, Sigita Aidietiene, Lina Abaraviciute

Original Contributions

Effects of Meal Size on the Release of GLP-1 and PYY After Roux-en-Y Gastric Bypass Surgery in Obese Subjects With or Without Type 2 Diabetes

Wen Yan, David Polidori, Lynn Yieh, Jianing Di, Xiaodong Wu, Veronica Moreno, Lina Li, Celia P. Briscoe, Nigel Shankley, G. Lynis Dohm, Walter J. Pories

Original Contributions

New-Onset Substance Use Disorder After Gastric Bypass Surgery: Rates and Associated Characteristics

Valentina Ivezaj, Karen K. Saules, Leslie M. Schuh

Original Contributions

Evaluation of Pre- and Postoperative Physical Activity Participation in Laparoscopic Gastric Banding Patients

Matthew G. Browning, Nancy G. Baugh, Luke G. Wolfe, John K. Kellum, James W. Maher, Ronald K. Evans

Letter to Editor/LED Reply

New Insights on Obstructive Sleep Apnea Syndrome and Related Comorbidities in Morbidly Obese Patients Submitted to Bariatric Surgery

Pilar Sanchis, Carla Frances, Joana Nicolau, Rosmeri Rivera, Regina Fortuny, Xavier Julian, Salvador Pascual, Luis A. Gomez, Irene Rodriguez, Josefina Olivares, Luisa Ayala, Luis Masmiquel

Letter to the Editor

Better Understanding of Bariatric Surgery Outcomes Through Sleep

Sergio B. Tufik, Laís F. Berro, Monica L. Andersen, Sergio Tufik

Brief Communication

Evaluating the Quality of Internet Information for Bariatric Surgery

Khalid Akbari, Robin Som

Brief Communication

23-Hour/Next Day Discharge Post-Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass (LRYGB) Surgery Is Safe

S. Waydia, A. Gunawardene, J. Gilbert, A. Cota, I. G. Finlay

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.