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Obesity Surgery

Ausgabe 3/2013

Inhalt (25 Artikel)

Clinical Research

Sleep Apnea: Is Routine Preoperative Screening Necessary?

Dmitry Nepomnayshy, Walid Hesham, Brandon Erickson, Julie MacDonald, Richard Iorio, David Brams

Original Contributions

Laparoscopic Gastric Bypass Versus Laparoscopic Sleeve Gastrectomy as a Definitive Surgical Procedure for Morbid Obesity. Mid-Term Results

Pablo Vidal, José M. Ramón, Albert Goday, David Benaiges, Lourdes Trillo, Alejandra Parri, Susana González, Manuel Pera, Luís Grande

Clinical Research

Rapid Weight Loss Is Associated with Preoperative Hypovolemia in Morbidly Obese Patients

Tomi Pösö, Doris Kesek, Roman Aroch, Ola Winsö

Clinical Research

Gastric Histopathologies in Patients Undergoing Laparoscopic Sleeve Gastrectomies

Sulaiman Almazeedi, Salman Al-Sabah, Ahmed Al-Mulla, Ahmed Al-Murad, Abdulsamad Al-Mossawi, Khaled Al-Enezi, Talib Jumaa, Waleed Bastaki

Animal Research

Tensile Strength After Closure of Mesenteric Gaps in Laparoscopic Gastric Bypass: Three Techniques Tested in a Porcine Model

Hedin Jacobsen, Jan Dalenbäck, Mikael Ekelund, Hjörtur Gislason, Jan L. Hedenbro

Original Contributions

Transumbilical Sleeve Gastrectomy with an Accessory Lateral Port: Surgical Results in 237 Patients and 1-Year Follow-up

Carlos Farías, José Ignacio Fernández, Cristián Ovalle, Carolina Cabrera, Jaime de la Maza, Karin Kosiel, Ana María Molina

Clinical Research

Single-Incision Laparoscopic Adjustable Gastric Banding is Effective and Safe: 756 Cases in an Academic Medical Center

Bradley F. Schwack, Richard Novack, Heekoung Youn, Christine Ren Fielding, Marina S. Kurian, George A. Fielding

Clinical Research

Attitudes Towards Bariatric Surgery in the General Public

Claudia Sikorski, Melanie Luppa, Katrin Dame, Elmar Brähler, Tatjana Schütz, Edward Shang, Hans-Helmut König, Steffi G. Riedel-Heller

Clinical Report

Behavioral Outcomes Following Laparoscopic Sleeve Gastrectomy Performed After Failed Laparoscopic Adjustable Gastric Banding

Naama Kafri, Rivka Valfer, Orit Nativ, Eitan Shiloni, David Hazzan

Clinical Report

Robot-Assisted Roux-en-Y Gastric Bypass for Super Obese Patients: A Comparative Study

Nicolas C. Buchs, François Pugin, Gilles Chassot, Francesco Volonte, Pascale Koutny-Fong, Monika E. Hagen, Philippe Morel

Clinical Research

The Longer-Term Effects of Roux-en-Y Gastric Bypass Surgery on Sodium Excretion

Funda Celik, Mohamed Ahdi, Eelco W. Meesters, Arnold van de Laar, Dees P. M. Brandjes, Victor E. A. Gerdes

Clinical Research

Differential Changes in Exercise Performance After Massive Weight Loss Induced by Bariatric Surgery

Britta Wilms, Barbara Ernst, Martin Thurnheer, Burkhard Weisser, Bernd Schultes

Clinical Research

The Impacts of Super Obesity Versus Morbid Obesity on Respiratory Mechanics and Simple Hemodynamic Parameters During Bariatric Surgery

Tamer Salihoglu, Ziya Salihoglu, Abdullah Kagan Zengin, Mustafa Taskin, Nilgun Colakoglu, Rovnat Babazade

Clinical Research

Secondary Hyperparathyroidism, Vitamin D Sufficiency, and Serum Calcium 5 Years After Gastric Bypass and Duodenal Switch

Stephen Hewitt, Torgeir T. Søvik, Erlend T. Aasheim, Jon Kristinsson, Jørgen Jahnsen, Grethe S. Birketvedt, Thomas Bøhmer, Erik F. Eriksen, Tom Mala

Letter to the Editor

Frequency and Causes of Conversion from Laparoscopic to Open Roux-en-Y Gastric Bypass for Morbid Obesity: the Experience in Our Service

Francisco Miguel Gonzalez Valverde, Angela Sanchez Cifuentes, Miguel Ruiz Marin, Marien Tamayo Rodriguez, Javier Rodenas Moncada, Antonio Albarracin Marin-Blazquez

Letter to the Editor

Simultaneous Gastric Band Removal and Sleeve Gastrectomy Complication Rate

Fabio Cesare Campanile, Gianfranco Silecchia

Letter to the Editor

Reply to “Simultaneous Gastric Band Removal and Sleeve Gastrectomy Complication Rate. Letter”

Lionel Rebibo, Pierre Verhaeghe, Abdennaceur Dhahri, Jean-Marc Regimbeau

Review

Concomitant Cholecystectomy During Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass in Obese Patients Is Not Justified: A Meta-Analysis

Rene Warschkow, Ignazio Tarantino, Kristjan Ukegjini, Ulrich Beutner, Ulrich Güller, Bruno M. Schmied, Sascha A. Müller, Bernd Schultes, Martin Thurnheer

Review

Bariatric Surgery and Its Effects on the Skin and Skin Diseases

Ali Halawi, Firass Abiad, Ossama Abbas

Review

The Impact of Bariatric Surgery on Obstructive Sleep Apnea: A Systematic Review

Kourosh Sarkhosh, Noah J. Switzer, Mustafa El-Hadi, Daniel W. Birch, Xinzhe Shi, Shahzeer Karmali

Erratum

Erratum to: Gastric Bypass Increases Ethanol and Water Consumption in Diet-Induced Obese Rats

Panayotis K. Thanos, Mike Subrize, Foteini Delis, Robert N. Cooney, Derek Culnan, Mingjie Sun, Gene-Jack Wang, Nora D. Volkow, Andras Hajnal

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.