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Obesity Surgery

Ausgabe 9/2013

Inhalt (25 Artikel)

Original Contributions

Endoscopic Duodenal–Jejunal Bypass Liner Rapidly Improves Type 2 Diabetes

Charlotte de Jonge, Sander S. Rensen, Froukje J. Verdam, Royce P. Vincent, Steve R. Bloom, Wim A. Buurman, Carel W. le Roux, Nicolaas C. Schaper, Nicole D. Bouvy, Jan Willem M. Greve

Original Contributions

Reduction of Intestinal Electrogenic Glucose Absorption After Duodenojejunal Bypass in a Mouse Model

Sheng Yan, Fei Sun, Zhiwei Li, Jie Xiang, Yuan Ding, Zhongjie Lu, Yang Tian, Hui Chen, Jinhua Zhang, Yan Wang, Penghong Song, Lin Zhou, Shusen Zheng

Original Contributions

Early Experience with the Incisionless Operating Platform™ (IOP) for the Treatment of Obesity

J. C. Espinós, R. Turró, A. Mata, M. Cruz, M. da Costa, V. Villa, J. N. Buchwald, J. Turró

Original Contributions

Is There a Future for Laparoscopic Gastric Greater Curvature Plication (LGGCP)? A Review of 44 Patients

Henri Atlas, Thierry Yazbek, Pierre Y. Garneau, Nagi Safa, Ronald Denis

Clinical Research

Validation of a Weight History Questionnaire to Identify Adolescent Obesity

Todd M. Jenkins, C. Ralph Buncher, Rachel Akers, Stephen R. Daniels, M. Louise Lawson, Philip R. Khoury, Tawny P. Wilson, Thomas H. Inge

Original Contributions

Gastric Bypass Surgery Elevates NT-ProBNP Levels

Niclas Abrahamsson, Britt Edén Engström, Magnus Sundbom, F. Anders Karlsson

Original Contributions

Estimating Renal Function in Morbidly Obese Patients

Alex Lovell, Philip Game, Gary Wittert, Campbell Thompson

Original Contributions

Duodenal–Jejunal Bypass Improves Glucose Metabolism and Adipokine Expression Independently of Weight Loss in a Diabetic Rat Model

Chunxiao Hu, Guangyong Zhang, Dong Sun, Haifeng Han, Sanyuan Hu

Clinical Research

Sleeve Gastrectomy in the Elderly: A Safe and Effective Procedure with Minimal Morbidity and Mortality

Flavia C. Soto, Vicente Gari, Javier R. de la Garza, Samuel Szomstein, Raul J. Rosenthal

Letter to the Editor

“Banded Bypass”: The Way to Go?

Luigi Angrisani, Pier Paolo Cutolo, Giampaolo Formisano

Letter to the Editor

Prolonged Benzodiazepine Coma as a Complication of Morbid Obesity

Pascal Augustin, Mathieu Desmard, Konstantinos Arapis, Pierre Fournier, Lara Ribeiro-Parenti, Philippe Montravers

The Authors Respond: A Multisite Study of Long-Term Remission and Relapse of Type 2 Diabetes Mellitus Following Gastric Bypass

David E. Arterburn, Guilherme M. Campos, Sebastien Haneuse, Nancy E. Sherwood, Andy Bogart, Stephen Sidney, Karen J. Coleman, Mary Kay Theis, Patrick O’Connor, David Fisher

Review

Challenges in the Optimisation of Post-operative Pain Management with Opioids in Obese Patients: a Literature Review

C. Lloret-Linares, A. Lopes, X. Declèves, A. Serrie, S. Mouly, J.-F. Bergmann, S. Perrot

Review Article

The Impact of Laparoscopic Sleeve Gastrectomy on Plasma Ghrelin Levels: a Systematic Review

Blaire Anderson, Noah J. Switzer, Ahmad Almamar, Xinzhe Shi, Daniel W. Birch, Shahzeer Karmali

Review

Gastric Stenosis After Laparoscopic Sleeve Gastrectomy in Morbidly Obese Patients

Ana María Burgos, Attila Csendes, Italo Braghetto

Open Access Brief Communication

Oral Liquid l-Thyroxine (l-T4) May Be Better Absorbed Compared to l-T4 Tablets Following Bariatric Surgery

Ilenia Pirola, Anna M. Formenti, Elena Gandossi, Francesco Mittempergher, Claudio Casella, Barbara Agosti, Carlo Cappelli

Brief Communication

Ethnicity Influences Weight Loss 1 Year After Bariatric Surgery: a Study in Turkish, Moroccan, South Asian, African and Ethnic Dutch Patients

W. M. Admiraal, K. Bouter, F. Celik, V. E. A. Gerdes, R. A. Klaassen, F. M. H. van Dielen, B. van Ramshorst, B. A. van Wagensveld, J. B. L. Hoekstra, F. Holleman

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.