Skip to main content
Erschienen in:

29.10.2019 | Original Article

Oncological Outcomes After Radical Esophagectomy from a Tertiary Cancer Center

verfasst von: M. P. Viswanathan, D. Suresh Kumar, G. Arul Kumar, J. Sakthi Usha Devi, D. Pradeep

Erschienen in: Indian Journal of Surgical Oncology | Ausgabe 1/2020

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Although esophageal cancers have poor survival outcomes, evidence suggests that preoperative chemoradiation followed by surgery have improved survival outcomes. Minimally invasive surgery has equivalent oncological outcomes with less complication compared with open surgery, but there is insufficient data available in South Indian population. Our aim was to analyze the perioperative outcome and survival between minimally invasive and open transhiatal esophagectomy group. Data from patients operated for esophageal cancer in our department from the year 2015 to 2018 were collected retrospectively using medical records. Among 55 carcinoma esophagus patients, squamous histology (67%) and lower third location (57%) being predominant. Twenty-six patients underwent video-assisted thoracoscopic surgery (VATS)–assisted esophagectomy and 18 patients underwent open transhiatal esophagectomy. Eleven patients were inoperable. Sixteen patients in VATS arm and three patients in transhiatal arm received preoperative chemoradiation. VATS arm has lesser intraoperative blood loss, early pulmonary recovery with early intercostal drain removal, and lesser hospital stay but longer mean operating time of 171 min versus 140 min (P < 0.01). It has higher mean nodal harvest of 15 versus 7 nodes (P 0.01) and higher overall median survival of 36 months (95% CI, 29.3 to 42.7) as against 23 months (95% CI, 17.8 to 29.2) for transhiatal arm (P < 0.01). VATS-assisted esophagectomy is less morbid procedure with early postoperative recovery, better oncological outcomes, and improved survival compared with transhiatal arm which is equivalent to apex centers in India.
Literatur
5.
Zurück zum Zitat Cherian JV, Sivaraman R, Muthusamy AK, Jayanthi V Carcinoma of the esophagus in Tamil Nadu (South India): 16-year trends from a tertiary center. 5 Cherian JV, Sivaraman R, Muthusamy AK, Jayanthi V Carcinoma of the esophagus in Tamil Nadu (South India): 16-year trends from a tertiary center. 5
6.
Zurück zum Zitat Cook MB, Kamangar F, Whiteman DC, Freedman ND, Gammon MD, Bernstein L, Brown LM, Risch HA, Ye W, Sharp L, Pandeya N, Webb PM, Wu AH, Ward MH, Giffen C, Casson AG, Abnet CC, Murray LJ, Corley DA, Nyrén O, Vaughan TL, Chow WH (2010) Cigarette smoking and adenocarcinomas of the esophagus and esophagogastric junction: a pooled analysis from the International BEACON Consortium. J Natl Cancer Instit 102:1344–1353. https://doi.org/10.1093/jnci/djq289 CrossRef Cook MB, Kamangar F, Whiteman DC, Freedman ND, Gammon MD, Bernstein L, Brown LM, Risch HA, Ye W, Sharp L, Pandeya N, Webb PM, Wu AH, Ward MH, Giffen C, Casson AG, Abnet CC, Murray LJ, Corley DA, Nyrén O, Vaughan TL, Chow WH (2010) Cigarette smoking and adenocarcinomas of the esophagus and esophagogastric junction: a pooled analysis from the International BEACON Consortium. J Natl Cancer Instit 102:1344–1353. https://​doi.​org/​10.​1093/​jnci/​djq289 CrossRef
7.
Zurück zum Zitat van Hagen P, Hulshof MCCM, van Lanschot JJB, Steyerberg EW, van Berge Henegouwen M, Wijnhoven BP, Richel DJ, Nieuwenhuijzen GA, Hospers GA, Bonenkamp JJ, Cuesta MA, Blaisse RJ, Busch OR, ten Kate F, Creemers GJ, Punt CJ, Plukker JT, Verheul HM, Spillenaar Bilgen EJ, van Dekken H, van der Sangen M, Rozema T, Biermann K, Beukema JC, Piet AH, van Rij C, Reinders JG, Tilanus HW, van der Gaast A, CROSS Group (2012) Preoperative chemoradiotherapy for esophageal or junctional cancer. N Engl J Med 366:2074–2084. https://doi.org/10.1056/NEJMoa1112088 CrossRef van Hagen P, Hulshof MCCM, van Lanschot JJB, Steyerberg EW, van Berge Henegouwen M, Wijnhoven BP, Richel DJ, Nieuwenhuijzen GA, Hospers GA, Bonenkamp JJ, Cuesta MA, Blaisse RJ, Busch OR, ten Kate F, Creemers GJ, Punt CJ, Plukker JT, Verheul HM, Spillenaar Bilgen EJ, van Dekken H, van der Sangen M, Rozema T, Biermann K, Beukema JC, Piet AH, van Rij C, Reinders JG, Tilanus HW, van der Gaast A, CROSS Group (2012) Preoperative chemoradiotherapy for esophageal or junctional cancer. N Engl J Med 366:2074–2084. https://​doi.​org/​10.​1056/​NEJMoa1112088 CrossRef
15.
Metadaten
Titel
Oncological Outcomes After Radical Esophagectomy from a Tertiary Cancer Center
verfasst von
M. P. Viswanathan
D. Suresh Kumar
G. Arul Kumar
J. Sakthi Usha Devi
D. Pradeep
Publikationsdatum
29.10.2019
Verlag
Springer India
Erschienen in
Indian Journal of Surgical Oncology / Ausgabe 1/2020
Print ISSN: 0975-7651
Elektronische ISSN: 0976-6952
DOI
https://doi.org/10.1007/s13193-019-00996-5

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Nur selten ernste Komplikationen bei endoskopischer Sinuschirurgie

Etwa 3% der Menschen mit einer endoskopischen Nasennebenhöhlenoperation entwickeln ausgeprägtes Nasenbluten. Andere Komplikationen, wie Verletzungen des Nervus opticus oder eine Meningitis, treten nur äußerst selten auf, legt eine Registeranalyse nahe.

Hochrisiko-Spinaliom am besten mit der Mohs-Chirurgie entfernen

Die Mohs-Chirurgie ist zwar mit mehr Aufwand verbunden als die herkömmliche Exzision; für die Versorgung kutaner Hochrisiko-Plattenepithelkarzinome lohnt sich die zeitintensive Technik aber in jedem Fall. Laut einer aktuellen Studie sinkt im Vergleich das Sterberisiko.

Mechanische Herzklappe beschert jüngeren Betroffenen längeres Leben

Patienten und Patientinnen bevorzugen bioprothetische Herzklappen gegenüber mechanischen Klappenprothesen. Diese Wahl könnte sich zumindest für jüngere Patienten nachteilig auswirken: Ihnen bietet eine mechanische Klappe anscheinend einen Überlebensvorteil.

Darmpolyp weg – Peptid-Gel gegen Nachblutungen drauf?

Das Nachblutungsrisiko nach einer endoskopischen Mukosaresektion von flachen kolorektalen und duodenalen Adenomen war in der deutschen PURPLE-Studie mit einem hämostatischen Gel nicht kleiner als ohne Prophylaxe.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.