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Oral and Maxillofacial Surgery

Ausgabe 3/2019

Inhalt (18 Artikel)

Review Article

Horizontal ridge augmentation using xenogenous bone graft—systematic review

Pedro Henrique de Azambuja Carvalho, Guilherme dos Santos Trento, Lucas Borin Moura, Giovanni Cunha, Marisa Aparecida Cabrini Gabrielli, Valfrido Antônio Pereira-Filho

Review Article

Surgical ciliated cyst after maxillary orthognathic surgery: a literature review and case report

Jose Golaszewski, Ruben Muñoz, Dionelys Barazarte, Ligia Perez

Original Article

Dental intervention against osteoradionecrosis of the jaws in irradiated patients with head and neck malignancy: a single-arm prospective study

Yumi Muraki, Masaya Akashi, Yasuo Ejima, Takumi Hasegawa, Daisuke Miyawaki, Hirotaka Shinomiya, Mika Nishii, Naoki Otsuki, Ryohei Sasaki, Ken-ichi Nibu, Takahide Komori

Original Article

Hidden danger in the neck—a problem of differential diagnostics: benign chronic lymphadenitis following carotid endarterectomy and patch angioplasty (CEAP) or a metastasis due to a squamous cell cancer of the tongue

Ákos Bicsák, Dirk Jansen, Laurence Tack, Serguei Popov, Katja Swiadek, Olaf Struckmeier, Richard K. Ellerkmann, Markus Winkler, Stefan Rohde, Stefan Hassfeld, Lars Bonitz

Original Article

Airway management techniques in head and neck cancer surgeries: a retrospective analysis

Rajnish Nagarkar, Gauri Kokane, Ashvin Wagh, Nayana Kulkarni, Sirshendu Roy, Ravindra Tandale, Samadhan Pawar

Original Article

Evaluation of different stable internal fixation in unfavorable mandible fractures under finite element analysis

Cleverson Patussi, Laurindo Moacir Sassi, Rafael Cruz, Guilherme Klein Parise, Delson Costa, Nelson Luís Barbosa Rebellato

Original Article

Is specialized ophthalmologic evaluation necessary after orbital fractures? A prospective 64-case study

Renato Marano, Petterson Rayken Silva Lino, Fernando Zanetti, Alfio Jose Tincani, Laisa Oliveira

Original Article

Severe odontogenic deep neck space infections: risk factors for difficult airways and ICU admissions

Maximilian Riekert, Matthias Kreppel, Joachim E. Zöller, Matthias Zirk, Thorsten Annecke, Volker C. Schick

Original Article

Submental intubation versus tracheostomy in maxillofacial fractures

Tarek Abdelzaher Emara, Mohammad Waheed El-Anwar, Tharwat Abdelzaher Omara, Ahmed Anany, Islam Abdelrahman Elawa, Mohamed Mohamed Rabea

Original Article

The expression of melanoma-associated antigen A (MAGE-A) in oral squamous cell carcinoma: an evaluation of the significance for tumor prognosis

Anna Trippel, Frank Halling, Paul Heymann, Mustafa Ayna, Bilal Al-Nawas, Thomas Ziebart

Open Access Original Article

Use of homologous bone for alveolar crest reconstruction in 483 patients with 5 years’ outcomes post implantation

Olindo Procopio, Diletta Trojan, Anna Chiara Frigo, Adolfo Paolin

Case Report

Merkel cell carcinoma of the forehead area: a literature review and case report

Claudio Caldarelli, Umberto Autorino, Caterina Iaquinta, Andrea De Marchi

Case Report

Buccal vascular malformation with multiple giant phleboliths: a rare case presentation and review of the literature

Efe Can Sivrikaya, Burak Cezairli, Ferhat Ayranci, Mehmet Melih Omezli, Zerrin Unal Erzurumlu

Case Report

Usefulness of platelet-rich fibrin as a hemostatic agent after dental extractions in patients receiving anticoagulant therapy with factor Xa inhibitors: a case series

Carlos Fernando de Almeida Barros Mourão, Richard J Miron, Rafael Coutinho de Mello Machado, Shahram Ghanaati, Gutemberg Gomes Alves, Mônica Diuana Calasans-Maia

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.