Zum Inhalt

Outcomes of simultaneous endoscopic transoral outlet reduction and gastric bypass distalization for the management of weight loss failure after Roux-en-Y gastric bypass

  • 13.06.2025
  • 2025 SAGES Oral
Erschienen in:

Abstract

Background

There are numerous revisional surgery options for weight loss failure after Roux-en-Y Gastric Bypass. To date, there are no studies that assess the weight loss outcomes of single-stage endoscopic revision of the gastrojejunostomy (GJ) (TORe) in biliopancreatic (BP) limb distalization. We aimed to report our experience with single-stage TORe and distalization.

Methods

Sixteen patients (5 TORe and distalization, 6 TORe alone, 5 distalization alone) from 2021 to 2023 were included and retrospectively reviewed. The minimum follow-up time was 24 months. The alimentary limb was distalized to allow for a total common channel length of about 150 cm and the endoscopic suturing was used to bring the diameter of the GJ between 10 and 20 mm.

Results

The average preoperative BMI was 44.25 ± 8.8 kg/m2 with an average excess body weight of 54.16 ± 23.6 kg. The mean operative time for patients who had distalization with and without TORe was 128.4 ± 30.3 min. The mean total alimentary limb length (TALL) was 300 + 45.6 cm. Single-stage TORe and distalization showed higher mean %TWL (23.67 vs 19.92 vs 15.02) and %EWL (37.20 vs 30.72 vs 27) compared to TORe and distalization alone at 24-month follow-up, respectively. One patient required distalization reversal due to malnutrition. The rest of patients who underwent distalization showed minor nutritional deficiencies (Hemoglobin, Hematocrit, Vitamin A, and Copper) at the last follow-up. Preoperative comorbidities were reduced by 33.2%.

Conclusions

Endoscopic and surgical techniques for the management of weight loss failure after Roux-en-Y Gastric Bypass seem to be safe and effective. Single-stage TORe and distalization showed higher weight loss at 24-month follow-up.
Titel
Outcomes of simultaneous endoscopic transoral outlet reduction and gastric bypass distalization for the management of weight loss failure after Roux-en-Y gastric bypass
Verfasst von
Jorge Cornejo
Agustina A Pontecorvo
Dilhana Badurdeen
Victoria Gomez
Vivek Kumbhari
Enrique F. Elli
Publikationsdatum
13.06.2025
Verlag
Springer US
Erschienen in
Surgical Endoscopy / Ausgabe 7/2025
Print ISSN: 0930-2794
Elektronische ISSN: 1432-2218
DOI
https://doi.org/10.1007/s00464-025-11846-7
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Positiver Schnittrand bei Prostatektomie: Ausdehnung ist prognoserelevant

Ob der Nachweis von positiven Schnitträndern nach radikaler Prostatektomie mittelfristig mit einem erhöhten Risiko für biochemische Rezidive und für Metastasen einhergeht, hängt auch von der Ausdehnung des Randbefalls ab.

Liposuktion therapiert das Lipödem am effektivsten

Für die Therapie von Patientinnen – betroffen sind fast ausschließlich Frauen – mit Lipödem existiert eine Reihe von Optionen, mit einem eindeutigen Favoriten in puncto Effektivität. Ein großes Problem ist jedoch die korrekte Diagnose.

Wie Chirurgen durch Missgeschicke zu zweiten Opfern werden

Wenn sich in der Medizin verhängnisvolle Komplikationen oder Fehler ereignen, gibt es neben den betroffenen Patienten oft ein zweites Opfer: die behandelnden Ärztinnen oder Ärzte. Eine dafür besonders anfällige Disziplin ist die Chirurgie.

Machen 5-Alpha-Reduktase-Hemmer die TURP sicherer?

Ergebnisse einer Metaanalyse sprechen dafür, dass eine adjuvante präoperative Behandlung mit 5-Alpha-Reduktase-Inhibitoren bei Männern mit benigner Prostatahyperplasie zu einem geringeren Blutverlust während einer transurethralen Prostataresektion (TURP) beitragen kann.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

Bildnachweise
Arzt stützt sich nachdenklich ab/© Wavebreakmedia / Getty Images / iStock (Symbolbild mit Fotomodell), Operation/© santypan / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodellen)