Skip to main content
Erschienen in:

26.11.2021 | Others

Postgraduate Surgical Education in Bhutan

verfasst von: Sonam Dargay, Tashi Tenzin, Karma Tenzin

Erschienen in: Indian Journal of Surgery | Sonderheft 1/2022

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Postgraduate medical education in Bhutan began in 2014 which marked a new era in the medical education in the country. From a mere handful of surgeons in 2003 to the numbers today, general surgical services have come a long way in Bhutan. Medical education has progressed tremendously to adoption of modern medical educational methods promoting objectivity in all aspects. This article dwells with the historical perspective as well as the state of the general surgical education and the services in Bhutan. It is the first of its kind of article to be written.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat The Constitution of the Kingdom of Bhutan (2008), art.9, cl.21 The Constitution of the Kingdom of Bhutan (2008), art.9, cl.21
3.
Zurück zum Zitat Ministry of health. Annual health Bulletin, (2021). Ministry of health, Royal government of Bhutan Ministry of health. Annual health Bulletin, (2021). Ministry of health, Royal government of Bhutan
4.
Zurück zum Zitat Tenzin K et al (2018) Curriculum for postgraduate medicine in Bhutan’s only medical university: time for need-based curricula, review, development and implementation. South-East Asian J Med Educ 3(12):8–11 Tenzin K et al (2018) Curriculum for postgraduate medicine in Bhutan’s only medical university: time for need-based curricula, review, development and implementation. South-East Asian J Med Educ 3(12):8–11
5.
Zurück zum Zitat Faculty of Postgraduate Medicine (2018) Curriculum for general surgery. KGUMSB Faculty of Postgraduate Medicine (2018) Curriculum for general surgery. KGUMSB
6.
Zurück zum Zitat Tenzin K et al (2019) Effect of use of direct observation of procedural skills for assessment for learning in obstetrics and gynaecology postgraduate students at Medical University, Bhutan: a prospective study. Bhu Health J 5(1):9–14CrossRef Tenzin K et al (2019) Effect of use of direct observation of procedural skills for assessment for learning in obstetrics and gynaecology postgraduate students at Medical University, Bhutan: a prospective study. Bhu Health J 5(1):9–14CrossRef
Metadaten
Titel
Postgraduate Surgical Education in Bhutan
verfasst von
Sonam Dargay
Tashi Tenzin
Karma Tenzin
Publikationsdatum
26.11.2021
Verlag
Springer India
Erschienen in
Indian Journal of Surgery / Ausgabe Sonderheft 1/2022
Print ISSN: 0972-2068
Elektronische ISSN: 0973-9793
DOI
https://doi.org/10.1007/s12262-021-03163-9

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Verbände und Cremes gegen Dekubitus: „Wir wissen nicht, was sie bringen!“

Die Datenlage zur Wirksamkeit von Verbänden oder topischen Mitteln zur Prävention von Druckgeschwüren sei schlecht, so die Verfasser einer aktuellen Cochrane-Studie. Letztlich bleibe es unsicher, ob solche Maßnahmen den Betroffenen nutzen oder schaden.

Nackenschmerzen nach Bandscheibenvorfall: Muskeltraining hilft!

Bei hartnäckigen Schmerzen aufgrund einer zervikalen Radikulopathie schlägt ein Team der Universität Istanbul vor, lokale Steroidinjektionen mit einem speziellen Trainingsprogramm zur Stabilisierung der Nackenmuskulatur zu kombinieren.

US-Team empfiehlt Gastropexie nach Hiatushernien-Op.

Zur Vermeidung von Rezidiven nach Reparatur einer paraösophagealen Hiatushernie sollte einem US-Team zufolge der Magen bei der Op. routinemäßig an der Bauchwand fixiert werden. Das Ergebnis einer randomisierten Studie scheint dafür zu sprechen.

Mit Lidocain kommt der Darm nicht schneller in Schwung

Verzögertes Wiederanspringen der Darmfunktion ist ein Hauptfaktor dafür, wenn Patientinnen und Patienten nach einer Kolonresektion länger als geplant im Krankenhaus bleiben müssen. Ob man diesem Problem mit Lidocain vorbeugen kann, war Thema einer Studie.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.