Zum Inhalt

Preface to Guidelines: Laparoscopic treatment of ventral and incisional hernias by the International Endohernia Society (IEHS)

  • 01.01.2014
  • Editorial
Erschienen in:

Auszug

Several months ago Dr. R. Bittner, as the European Editor, approached me with the request that Surgical Endoscopy publish the “Guidelines on the Laparoscopic Treatment of Ventral and Incisional Hernia” that was prepared by the International Endohernia Society (IEHS). I was quite receptive to this request for several cogent reasons: (1) the authorship represents the best known and respected international experts on hernia surgery, (2) the methodology used was solid, soliciting two experts who were assigned a specific topic with related search questions for each of the systematic reviews, and (3) the process had been transparent, culminating in confirmation by a consensus conference held at an international meeting of the IEHS involving all participants together with the international audience. There was a problem, however. The document was far too detailed and lengthy for journal publication. Therefore, after consultation with his coauthors, Dr. Bittner agreed to reduce the document by half, agreeing to publication of some of the material only in the online version of Surgical Endoscopy. The abridged version was completed in a few weeks. As editor and objective reviewer, I consider the result to be excellent as now the guidelines document is more focused without loss of substance and with minimal repetition, which is inevitable in a multi-author document containing several systematic review chapters. …
Titel
Preface to Guidelines: Laparoscopic treatment of ventral and incisional hernias by the International Endohernia Society (IEHS)
Verfasst von
Alfred Cuschieri
Publikationsdatum
01.01.2014
Verlag
Springer US
Erschienen in
Surgical Endoscopy / Ausgabe 1/2014
Print ISSN: 1866-6817
Elektronische ISSN: 1432-2218
DOI
https://doi.org/10.1007/s00464-013-3147-5

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Langzeitdaten zur unkomplizierten Appendizitis: OP oder Antibiotikum?

Antibiotisch behandeln oder operieren? Bei unkomplizierter Appendizitis im Erwachsenenalter sind nach neuen Daten aus der APPAC-Studie beide Optionen auch langfristig effektiv und sicher.

Ablation ähnlich gut wie Neurektomie

Eine Radiofrequenzablation nasaler Nerven wirkt gegen allergische Rhinitis ähnlich gut wie eine endoskopische Neurektomie. Nach drei bis sechs Monaten sind mit beiden Verfahren die Beschwerden größtenteils verschwunden.

PCI bei Koronarverschlüssen reduziert Angina pectoris

Ist eine kathetergestützte Wiedereröffnung chronisch verschlossener Koronararterien von symptomatischem Nutzen? Das ist jetzt erstmals in einer placebokontrollierten Studie untersucht worden – mit klarer Antwort. 

Kein Vorteil für Zytoreduktion bei Multiorgan-mCRC

Auf ein Tumordebulking zusätzlich zur Chemotherapie können Behandelnde bei Kolorektalkarzinomen und Befall multipler Organe verzichten. In einer Phase-3-Studie verlängerte die Zytoreduktion das Leben nicht signifikant, dafür traten häufiger ernste Nebenwirkungen auf.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

Bildnachweise
Infusionstropf im Krankenhaus /© Amornrat Phuchom / Getty Images / iStock, Kardiologen beim Kathetereingriff /© BVMed.de, Team operiert/© HealthyShot / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodell)