Skip to main content
main-content

02.11.2015 | Maternal-Fetal Medicine | Ausgabe 6/2016

Archives of Gynecology and Obstetrics 6/2016

Prenatal predictors in postpartum recovery for acute fatty liver of pregnancy: experiences at a tertiary referral center

Zeitschrift:
Archives of Gynecology and Obstetrics > Ausgabe 6/2016
Autoren:
Jinlai Meng, Shan Wang, Yongzhong Gu, Hong Lv, Jinjiao Jiang, Xietong Wang

Abstract

Purpose

The purpose of this study was to describe some prenatal characteristics and laboratory findings of acute fatty liver of pregnancy (AFLP) and provide the clinicians with reasonable predictors and expectation in postpartum recovery.

Methods

At a tertiary referral center 43 patients with AFLP were entered into this retrospective study in 5 years based on the Swansea criteria. Emergent cesarean sections were performed within 24 h, and the criteria of recovery after operation was based on a uniform standard. All of them were hospitalized and treated at the same department of obstetrics and maternal intensive care unit.

Results

Prenatally, all women with AFLP had elevated serum hepatic aminotransferase and serum bilirubin levels. Albumin level was decreased in 88 % women and hypoglycemia was documented in 56 % women. Plasma fibrinogen level of 93 % patients was less than 1.75 g/L and prothrombin time (PT) of 91 % was prolonged abnormally. The duration of recovery after delivery ranged from 5 to 20 days. Pearson correlation coefficient between duration of recovery and hyperbilirubinemia was 0.639 (P = 0.001). The levels of PT, plasma fibrinogen and platelet counts were also correlated with the recovery time (R = 0.459, P = 0.002; R = 0.427, P = 0.004; R = 0.435, P = 0.004). Elevated leukocytes, hypoglycaemia, hepatic aminotransferase and uric acid levels showed no value for predicting the prognosis of AFLP (P > 0.01).

Conclusions

AFLP is a rare but serious complication in the third trimester. Prenatal serum bilirubin, PT, plasma fibrinogen levels and platelet counts are the predictors of postpartum recovery, but some Swansea diagnosis criteria do not have the same prognostic significance as others.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Jetzt e.Med bestellen und 100 € sparen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2016

Archives of Gynecology and Obstetrics 6/2016 Zur Ausgabe
  1. Sie können e.Med Gynäkologie & Urologie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Gynäkologie und Geburtshilfe

Meistgelesene Bücher aus dem Fachgebiet

2014 | Buch

Perikonzeptionelle Frauenheilkunde

Fertilitätserhalt, Prävention und Management von Schwangerschaftsrisiken

Ein Praxisbuch für alle, die in der Beratung und Betreuung von Schwangeren und Paaren mit Kinderwunsch tätig sind. Die Herausgeber und Autoren haben alle wichtigen Informationen zusammengetragen, um Frauen sicher zu beraten, zu betreuen und kompetent Verantwortung zu übernehmen.

Herausgeber:
Christian Gnoth, Peter Mallmann

2019 | Buch

Praxisbuch Gynäkologische Onkologie

Dieses kompakte und praxisrelevante Standardwerk richtet sich alle Ärzte in Klinik und Praxis, die Patientinnen mit bösartigen Tumoren des Genitales und der Mamma behandeln. Die 5. Auflage wurde komplett aktualisiert und auf der Basis …

Herausgeber:
Prof. Dr. Edgar Petru, Dr. Daniel Fink, Prof. Dr. Ossi R. Köchli, Prof. Dr. Sibylle Loibl

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Gynäkologie und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise