Skip to main content
main-content

01.12.2014 | Ausgabe 6/2014

International Journal of Mental Health and Addiction 6/2014

Prevalence of Internet Addiction in a Sample of Southern Italian High School Students

Zeitschrift:
International Journal of Mental Health and Addiction > Ausgabe 6/2014
Autoren:
Antonio Bruno, Giuseppe Scimeca, Lucia Cava, Gianluca Pandolfo, Rocco A. Zoccali, Maria R.A. Muscatello

Abstract

The aim of the present study was to assess the prevalence of Internet Addiction (IA) in a sample of Italian high school students accounting for age, gender, place of residence, and kind of internet activity. The Internet Addiction Test (IAT) was administered to a sample of 1,035 high schools students (ages ranging from 13 to 22 years; 47.92 % girls) from three southern Italian cities. The prevalence of pathological Internet use in our high school students sample was 3.9 %, with males showing a higher likelihood of developing pathological Internet use. The most recurring Internet activities for excessive users were online games and online communication. No effect of age, place of residence, and region of residence was found. The results of this study reaffirm the importance of active involvement by experts dealing with addiction to implement programs for primary and secondary intervention among high school students.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2014

International Journal of Mental Health and Addiction 6/2014 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.