Skip to main content
Erschienen in:

07.12.2018 | Editorial

Primary repair of the anterior cruciate ligament: real innovation or reinvention of the wheel?

verfasst von: Sufian S. Ahmad, Gregory S. Difelice, Jelle P. van der List, Atesch Ateschrang, Michael T. Hirschmann

Erschienen in: Knee Surgery, Sports Traumatology, Arthroscopy | Ausgabe 1/2019

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

It is a frequently encountered fact that if one waits long enough in orthopaedic surgery, procedures that have fallen out of favour in the past become popular again. One can find numerous recent examples which have experienced a resurgence despite historically unsatisfying results. Typically, reintroduction of a previously used procedure is based upon theoretical improvements due to modern advances and is accompanied by a tremendous marketing effort that highlights the potential benefits of the procedure. The orthopaedic surgeon has to make a well-balanced decision and weight the risk against the possible benefits of performing such a procedure. When a surgeon decides to take the often at this stage unknown risk, he would face the threat of being defined as an early adopter. Early adopters place more emphasis on the benefits of these innovations than on their risks [10]. They offer innovations at an early stage to their patients, although there is usually limited clinical data available. However, in an evidence-based orthopaedic world, it is important to analyze the outcome of every procedure in high-quality clinical studies. It is our responsibility as orthopaedic surgeons to learn from historical experience and not to repeat the mistakes of the past.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Andriolo L, Filardo G, Kon E, Ricci M, Della Villa F, Della Villa S et al (2015) Revision anterior cruciate ligament reconstruction: clinical outcome and evidence for return to sport. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 23:2825–2845CrossRefPubMed Andriolo L, Filardo G, Kon E, Ricci M, Della Villa F, Della Villa S et al (2015) Revision anterior cruciate ligament reconstruction: clinical outcome and evidence for return to sport. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 23:2825–2845CrossRefPubMed
2.
Zurück zum Zitat Arianjam A, Inacio MCS, Funahashi TT, Maletis GB (2017) Analysis of 2019 patients undergoing revision anterior cruciate ligament reconstruction from a community—based registry. Am J Sports Med 45:1574–1580CrossRefPubMed Arianjam A, Inacio MCS, Funahashi TT, Maletis GB (2017) Analysis of 2019 patients undergoing revision anterior cruciate ligament reconstruction from a community—based registry. Am J Sports Med 45:1574–1580CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Ateschrang A, Ahmad SS, Stockle U, Schroeter S, Schenk W, Ahrend MD (2018) Recovery of ACL function after dynamic intraligamentary stabilization is resultant to restoration of ACL integrity and scar tissue formation. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 26:589–595CrossRefPubMed Ateschrang A, Ahmad SS, Stockle U, Schroeter S, Schenk W, Ahrend MD (2018) Recovery of ACL function after dynamic intraligamentary stabilization is resultant to restoration of ACL integrity and scar tissue formation. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 26:589–595CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Kohl S, Evangelopoulos DS, Schar MO, Bieri K, Muller T, Ahmad SS (2016) Dynamic intraligamentary stabilisation: initial experience with treatment of acute ACL ruptures. Bone Jt J 98-b:793–798CrossRef Kohl S, Evangelopoulos DS, Schar MO, Bieri K, Muller T, Ahmad SS (2016) Dynamic intraligamentary stabilisation: initial experience with treatment of acute ACL ruptures. Bone Jt J 98-b:793–798CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Krismer AM, Gousopoulos L, Kohl S, Ateschrang A, Kohlhof H, Ahmad SS (2017) Factors influencing the success of anterior cruciate ligament repair with dynamic intraligamentary stabilisation. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 25:3923–3928CrossRefPubMed Krismer AM, Gousopoulos L, Kohl S, Ateschrang A, Kohlhof H, Ahmad SS (2017) Factors influencing the success of anterior cruciate ligament repair with dynamic intraligamentary stabilisation. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 25:3923–3928CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Meister M, Koch J, Amsler F, Arnold MP, Hirschmann MT (2018) ACL suturing using dynamic intraligamentary stabilisation showing good clinical outcome but a high reoperation rate: a retrospective independent study. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 26:655–659CrossRefPubMed Meister M, Koch J, Amsler F, Arnold MP, Hirschmann MT (2018) ACL suturing using dynamic intraligamentary stabilisation showing good clinical outcome but a high reoperation rate: a retrospective independent study. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 26:655–659CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Seil R, Ayeni OR, Hirschmann MT (2018) Technological innovation in orthopaedic surgery: balancing innovation and science with clinical and industry interests. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 26:2223–2226CrossRefPubMed Seil R, Ayeni OR, Hirschmann MT (2018) Technological innovation in orthopaedic surgery: balancing innovation and science with clinical and industry interests. Knee Surg Sports Traumatol Arthrosc 26:2223–2226CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat van der List JP, DiFelice GS (2017) Primary repair of the anterior cruciate ligament: a paradigm shift. Surgeon 15:161–168CrossRefPubMed van der List JP, DiFelice GS (2017) Primary repair of the anterior cruciate ligament: a paradigm shift. Surgeon 15:161–168CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat van der List JP, DiFelice GS (2017) Range of motion and complications following primary repair versus reconstruction of the anterior cruciate ligament. Knee 24(4):798–807CrossRefPubMed van der List JP, DiFelice GS (2017) Range of motion and complications following primary repair versus reconstruction of the anterior cruciate ligament. Knee 24(4):798–807CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Primary repair of the anterior cruciate ligament: real innovation or reinvention of the wheel?
verfasst von
Sufian S. Ahmad
Gregory S. Difelice
Jelle P. van der List
Atesch Ateschrang
Michael T. Hirschmann
Publikationsdatum
07.12.2018
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
Knee Surgery, Sports Traumatology, Arthroscopy / Ausgabe 1/2019
Print ISSN: 0942-2056
Elektronische ISSN: 1433-7347
DOI
https://doi.org/10.1007/s00167-018-5312-9

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. Zur Fortbildung und Wissenserweiterung, verfasst und geprüft von Expertinnen und Experten der Gesellschaft für Arthroskopie und Gelenkchirurgie (AGA).


Jetzt entdecken!

Neu im Fachgebiet Orthopädie und Unfallchirurgie

Nackenschmerzen nach Bandscheibenvorfall: Muskeltraining hilft!

Bei hartnäckigen Schmerzen aufgrund einer zervikalen Radikulopathie schlägt ein Team der Universität Istanbul vor, lokale Steroidinjektionen mit einem speziellen Trainingsprogramm zur Stabilisierung der Nackenmuskulatur zu kombinieren.

Die elektronische Patientenakte kommt: Das sollten Sie jetzt wissen

Am 15. Januar geht die „ePA für alle“ zunächst in den Modellregionen an den Start. Doch schon bald soll sie in allen Praxen zum Einsatz kommen. Was ist jetzt zu tun? Was müssen Sie wissen? Wir geben in einem FAQ Antworten auf 21 Fragen.

Was sich Menschen mit Frozen Shoulder wünschen

Die Capsulitis adhaesiva des Glenohumeralgelenks, auch als Frozen Shoulder bezeichnet, belastet die Betroffenen weit über die körperlichen Beschwerden hinaus, wie eine italienische Studie ergeben hat.

Restriktive Sauerstoffgabe ohne Vorteil bei schwerem Trauma

Ob schwer verletzte Personen besser restriktiv oder liberal mit Sauerstoff versorgt werden sollten, hat die Arbeitsgruppe der TRAUMOX2-Studie untersucht – mit klarem Ergebnis.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.