Skip to main content
main-content

01.01.2019

Psychological threat avoidance as a barrier to HIV testing in gay/bisexual men

Zeitschrift:
Journal of Behavioral Medicine
Autoren:
Devon M. Price, Jennifer L. Howell, Amanda N. Gesselman, Stephanie Finneran, Diane M. Quinn, Lisa A. Eaton
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The present study examined how three psychosocial barriers—anticipated HIV stigma, HIV infectiousness-reduction beliefs, and optimism about available HIV treatments—related to HIV testing history and acceptance of an at-home HIV test among men who have sex with men. We also examined the mediating role of a variable that affects medical screening for other health conditions but has not yet been investigated in HIV contexts: the tendency to avoid psychologically threatening information. Volunteers completed a paper and pencil survey and were offered a free at-home HIV test during the 2015 Atlanta Pride Festival in Atlanta, GA. Anticipated HIV stigma, infectiousness beliefs, and treatment optimism were inconsistently related to HIV testing history and acceptance of an at-home HIV test, but all had direct effects on the desire to avoid HIV information. In a mediation model, each of these psychosocial barriers had indirect effects on both HIV testing outcomes via information avoidance. These findings suggest that information avoidance is an important proximal HIV testing barrier, thus providing a novel target for interventions and information campaigns.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  3. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.