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Pulmonary Therapy

2015 - 2025
Jahrgänge
29
Ausgaben
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Ausgabe 4/2025
Aktuelle Ausgabe

Über diese Zeitschrift

Pulmonary Therapy is an international, open access, peer-reviewed (single-blind), and rapid publication journal. The scope of the journal is broad, covering the use of pulmonary therapies, devices, and surgical techniques. The key features of the journal are:
Rapid publication: The journal aims for a 2-week peer review, 3-4 weeks from acceptance to online.
Open access: All articles published open access (CC-BY-NC).
Inclusivity: All scientifically sound research considered be it positive, confirmatory or negative data. Research is considered from pre-clinical, clinical phase, real-world and health economics outcomes studies. Submissions are welcomed whether they relate to an international or a country-specific audience.
Personal service: The journal’s team will re-format articles and upload submissions on behalf of authors, if necessary.
Digital Features and Plain Language Summaries: These peer-reviewed features are welcomed to help enhance the educational value of a manuscript (for more information see “Author Information – Guidelines for digital features and plain language summaries” under “Submission guidelines”).
Publication fees: Upon acceptance of an article, authors will be required to pay the mandatory Rapid Service Fee of €4500/ $5600/ £4100. The journal will consider fee discounts and waivers for developing countries and this is decided on a case by case basis. If you would like to request a discount or waiver please do so either ahead of submission or at the very start of the submission process. Requests made after this stage will not be considered.
Contact: For more information about the journal, including pre-submission enquiries, please contact Charley Lai at charley.lai@springer.com.

Titel
Pulmonary Therapy
Abdeckung
Volume 1/2015 - Volume 11/2025
Verlag
Springer Healthcare
Elektronische ISSN
2364-1746
Print ISSN
2364-1754
Zeitschriften-ID
41030

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Neu im Fachgebiet Innere Medizin

Bisoprolol für COPD-Patienten weder nützlich noch schädlich

  • 12.02.2026
  • COPD
  • Nachrichten

Patienten mit chronisch obstruktiver Lungenkrankheit (COPD) haben ein hohes Risiko für kardiovaskuläre Komplikationen. Wie der kardioselektive Betablocker Bisoprolol die kardiorespiratorischen Ergebnisse beeinflusst, hat die PACE-Studie geprüft.

Mit Glukokortikoiden überbrücken? Studie stützt europäische Rheuma-Leitlinie

Glukokortikoide, die zu Beginn einer krankheitsmodifizierenden Rheumatherapie begleitend eingesetzt werden, lassen sich in den allermeisten Fällen planmäßig ausschleichen und absetzen: Das Ergebnis der ARCTIC-Studie spricht diesbezüglich für die europäische und gegen die US-amerikanische Leitlinie.

Darmkrebsresektion: Laparoskopisches Vorgehen gerade auch für Gebrechliche

Daten aus Großbritannien legen nahe, dass insbesondere ältere und gebrechlichere Darmkrebspatientinnen und -patienten von einem minimalinvasiven Eingriff profitieren könnten – ihnen dieser aber allzu häufig vorenthalten wird.   

TNBC: Sacituzumab Govitecan verlängert das PFS

Sacituzumab Govitecan ist als Therapieoption beim vorbehandelten, fortgeschrittenen triple-negativen Brustkrebs (TNBC) etabliert. In Kombination mit Pembrolizumab konnte der Wirkstoff nun auch bei zuvor unbehandelten Tumoren seine Wirksamkeit belegen.

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Bildnachweise
Die Leitlinien für Ärztinnen und Ärzte, Laparoskopische Rektumresektion/© Springer Medizin Verlag GmbH, Infusion über Armvene/© Seventyfour / stock.adobe.com (Symbolbild mit Fotomodell)