Retinal inflammation is a pivotal characteristic observed in various retinal degenerative disorders, notably age-related macular degeneration (AMD), primarily orchestrated by the activation of microglia. Targeting the inhibition of microglial activation has emerged as a therapeutic focal point. Quercetin (Qu), ubiquitously present in dietary sources and tea, has garnered attention for its anti-neuroinflammatory properties. However, the impact of Qu on retinal inflammation and the associated mechanistic pathways remains incompletely elucidated. In this study, retinal inflammation was induced in adult male C57BL/6 J mice through intraperitoneal administration of LPS. The results revealed that Qu pre-treatment induces a phenotypic shift in microglia from M1 phenotype to M2 phenotype. Furthermore, Qu attenuated retinal inflammation and stabilized the integrity of the blood-retina barrier (BRB). In vitro experiments revealed that Qu impedes microglial activation, proliferation, and migration, primarily via modulation the ERK/STAT3 signaling pathway. Notably, these actions of Qu significantly contributed to the preservation of photoreceptors. Consequently, Qu pre-treatment holds promise as an effective strategy for controlling retinal inflammation and preserving visual function.
Graphical Abstract
Exposure to LPS, microglia undergo activation and polarization towards the M1 phenotype. The activation of the cellular ERK/STAT3 signaling pathway resulted in the release of a multitude of cytokines. This cascade disrupts the BRB and damage the photoreceptors. In contrast, Qu intervenes in this process by inhibiting the ERK/STAT3 pathway, facilitating a transition in cellular polarization towards the anti-inflammatory M2 phenotype.
×
Anzeige
Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten
Die subkutane Applikation von Nivolumab ist nach Daten einer Phase-3-Studie ähnlich gut wirksam wie die intravenöse: Die Pharmakokinetik ist vergleichbar, die objektive Response war in der Studie sogar leicht besser als in der Gruppe mit Infusionen.
Für Männer mit metastasiertem hormonsensitivem Prostata-Ca. (mHSPC), die keine Hormonchemotherapie wollen oder vertragen, ist der Androgenentzug plus Darolutamid eine Alternative: Das Progressionsrisiko wird im Vergleich zum alleinigen Androgenentzug fast halbiert.
Verzögertes Wiederanspringen der Darmfunktion ist ein Hauptfaktor dafür, wenn Patientinnen und Patienten nach einer Kolonresektion länger als geplant im Krankenhaus bleiben müssen. Ob man diesem Problem mit Lidocain vorbeugen kann, war Thema einer Studie.
Zum Thema Koronare Herzkrankheit gab es 2024 wichtige neue Studien. Beleuchtet wurden darin unter anderem der Stellenwert von Betablockern nach Herzinfarkt, neue Optionen für eine Lipidsenkung sowie die Therapie bei infarktbedingtem kardiogenem Schock.
In diesem CME-Kurs können Sie Ihr Wissen zur EKG-Befundung anhand von zwölf Video-Tutorials auffrischen und 10 CME-Punkte sammeln. Praxisnah, relevant und mit vielen Tipps & Tricks vom Profi.