Skip to main content
main-content

01.06.2014 | Gastrointestinal Oncology | Ausgabe 6/2014

Annals of Surgical Oncology 6/2014

Randomized Comparison of Surgical Stress and the Nutritional Status Between Laparoscopy-Assisted and Open Distal Gastrectomy for Gastric Cancer

Zeitschrift:
Annals of Surgical Oncology > Ausgabe 6/2014
Autoren:
MD Toru Aoyama, MD, PhD Takaki Yoshikawa, MD Tsutomu Hayashi, MD Shinichi Hasegawa, MD Kazuhito Tsuchida, MD Takanobu Yamada, MD Haruhiko Cho, MD, PhD Takashi Ogata, MD Hirohito Fujikawa, MD Norio Yukawa, MD, PhD Takashi Oshima, MD Yasushi Rino, MD, PhD Munetaka Masuda
Wichtige Hinweise
Toru Aoyama and Takaki Yoshikawa contributed equally.

Abstract

Background

Laparoscopy-assisted distal gastrectomy (LADG) for gastric cancer may prevent the development of an impaired nutritional status due to reduced surgical stress compared with open distal gastrectomy (ODG).

Methods

This study was performed as an exploratory analysis of a phase III trial comparing LADG and ODG for stage I gastric cancer during the period between May and December of 2011. All patients received the same perioperative care via fast-track surgery. The level of surgical stress was evaluated based on the white blood cell count and the interleukin-6 (IL-6) level. The nutritional status was measured according to the total body weight, amount of lean body mass, lymphocyte count, and prealbumin level.

Results

Twenty-six patients were randomized to receive ODG (13 patients) or LADG (13 patients). The baseline characteristics and surgical outcomes were similar between the two groups. The median IL-6 level increased from 0.8 to 36.3 pg/dl in the ODG group and from 1.5 to 53.3 pg/dl in the LADG group. The median amount of lean body mass decreased from 48.3 to 46.8 kg in the ODG group and from 46.6 to 46.0 kg in the LADG group. There are no significant differences between two groups.

Conclusions

The level of surgical stress and the nutritional status were found to be similar between the ODG and LADG groups in a randomized comparison using the same perioperative care of fast-track surgery.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Für Ihren Erfolg in Klinik und Praxis - Die beste Hilfe in Ihrem Arbeitsalltag als Mediziner

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de.

Alle e.Med Abos bis 30. April 2021 zum halben Preis!

Jetzt e.Med zum Sonderpreis bestellen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2014

Annals of Surgical Oncology 6/2014 Zur Ausgabe
  1. Sie können e.Med Chirurgie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

  2. Sie können e.Med Onkologie 14 Tage kostenlos testen (keine Print-Zeitschrift enthalten). Der Test läuft automatisch und formlos aus. Es kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Chirurgie und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise