Skip to main content
Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery 3/2019

27.02.2019 | Original Article

Reduction of Hypertrophic Labia Minora by Posterior-Lateral Wedge Resection with Preservation of the Central Blood Vessels and Nerve Bundle

verfasst von: Mengran Ju, Weixin Wang, Ning Ma, Wen Chen

Erschienen in: Aesthetic Plastic Surgery | Ausgabe 3/2019

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Objective

The aim of this study was to introduce a new method of labiaplasty. Here, we describe the surgical procedure, outcomes and the advantages of this method.

Method

The medical records of 21 patients aged between 20 and 45 years who underwent reduction of the labia minora from February 2015 to June 2017 were reviewed. The procedures performed in these studies used posterior-lateral wedge resection with preservation of the central blood vessels and nerve bundle.

Results

All the surgeries were performed successfully, and 21 patients experienced an uneventful postoperative period. A minor dehiscence occurred in one patient, who recovered with no requirement for additional treatment. All of the patients were satisfied with the eventual esthetic appearance.

Conclusion

The posterior-lateral wedge resection with preservation of the central blood vessels and nerve bundle is a simple and safe method that is associated with satisfactory outcomes.

Level of Evidence IV

This journal requires that authors assign a level of evidence to each article. For a full description of these Evidence-Based Medicine ratings, please refer to the Table of Contents or the online Instructions to Authors www.​springer.​com/​00266.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Katok K, Gotoh M et al (1988) Hypertrophy of labia minora in myelodysplastic women: labioplasty to ease clean intermittent catheterization. Urology 319(4):294–299CrossRef Katok K, Gotoh M et al (1988) Hypertrophy of labia minora in myelodysplastic women: labioplasty to ease clean intermittent catheterization. Urology 319(4):294–299CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Miklos JR, Moore RD (2008) Labiaplasty of the labia minora: patients’ indications for pursuing surgery. J Sex Med 5(6):1492–1495CrossRefPubMed Miklos JR, Moore RD (2008) Labiaplasty of the labia minora: patients’ indications for pursuing surgery. J Sex Med 5(6):1492–1495CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Giraldo F, González C, de Haro F (2004) Central wedge nymphectomy with a 90-degree Z-plasty for aesthetic reduction of the labia minora. Plast Reconstr Surg 113(6):1820–1825 (discussion 1826–1827) CrossRefPubMed Giraldo F, González C, de Haro F (2004) Central wedge nymphectomy with a 90-degree Z-plasty for aesthetic reduction of the labia minora. Plast Reconstr Surg 113(6):1820–1825 (discussion 1826–1827) CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat Motakef S, Rodriguez-Feliz J, Chung MT, Ingargiola MJ, Wong VW, Patel A (2015) Vaginal labiaplasty: current practices and a simplified classification system for labial protrusion. Plast Reconstr Surg 135(3):774–788CrossRefPubMed Motakef S, Rodriguez-Feliz J, Chung MT, Ingargiola MJ, Wong VW, Patel A (2015) Vaginal labiaplasty: current practices and a simplified classification system for labial protrusion. Plast Reconstr Surg 135(3):774–788CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Girling VR, Salisbury M, Ersek RA (2005) Vaginal labioplasty. Plast Reconstr Surg 115(6):1792–1793CrossRefPubMed Girling VR, Salisbury M, Ersek RA (2005) Vaginal labioplasty. Plast Reconstr Surg 115(6):1792–1793CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Choi HY, Kim KT (2000) A new method for aesthetic reduction of labia minora (the deepithelialized reduction of labioplasty). Plast Reconstr Surg 105(1):419–422 (discussion 423–424) CrossRefPubMed Choi HY, Kim KT (2000) A new method for aesthetic reduction of labia minora (the deepithelialized reduction of labioplasty). Plast Reconstr Surg 105(1):419–422 (discussion 423–424) CrossRefPubMed
7.
Zurück zum Zitat Cao YJ, Li FY, Li SK, Zhou CD, Hu JT, Ding J, Xie LH, Li Q (2012) A modified method of labia minora reduction: the de-epithelialised reduction of the central and posterior labia minora. J Plast Reconstr Aesthet Surg 65(8):1096–1102CrossRefPubMed Cao YJ, Li FY, Li SK, Zhou CD, Hu JT, Ding J, Xie LH, Li Q (2012) A modified method of labia minora reduction: the de-epithelialised reduction of the central and posterior labia minora. J Plast Reconstr Aesthet Surg 65(8):1096–1102CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Rouzierr R, Louis-Sylvestre C, Paniel BJ et al (2000) Hypertrophy of labia minora: experience with 163 reductions. Am J Obstet Gynecol 182(1Pt1):35–40CrossRef Rouzierr R, Louis-Sylvestre C, Paniel BJ et al (2000) Hypertrophy of labia minora: experience with 163 reductions. Am J Obstet Gynecol 182(1Pt1):35–40CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Munhoz AM, Filassi JR, Ricci MD, Aldrighi C, Correia LD, Aldrighi JM, Ferreira MC (2006) Aesthetic labia minora reduction with inferior wedge resection and superior pedicle flap reconstruction. Plast Reconstr Surg 118(5):1237–1247 (discussion 1248–1250) CrossRefPubMed Munhoz AM, Filassi JR, Ricci MD, Aldrighi C, Correia LD, Aldrighi JM, Ferreira MC (2006) Aesthetic labia minora reduction with inferior wedge resection and superior pedicle flap reconstruction. Plast Reconstr Surg 118(5):1237–1247 (discussion 1248–1250) CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Alter GJ (1998) A new technique for aesthetic labia minora reduction. Ann Plast Surg 40(3):287–290CrossRefPubMed Alter GJ (1998) A new technique for aesthetic labia minora reduction. Ann Plast Surg 40(3):287–290CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat Kelishadi SS, Elston JB, Rao AJ, Tutela JP, Mizuguchi NN (2013) Posterior wedge resection: a more aesthetic labiaplasty. Aesthet Surg J 33(6):847–853CrossRefPubMed Kelishadi SS, Elston JB, Rao AJ, Tutela JP, Mizuguchi NN (2013) Posterior wedge resection: a more aesthetic labiaplasty. Aesthet Surg J 33(6):847–853CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Alter GJ (2008) Aesthetic labia minora and clitoral hood reduction using extended central wedge. Plast Reconstr Surg 122:1780–1789CrossRefPubMed Alter GJ (2008) Aesthetic labia minora and clitoral hood reduction using extended central wedge. Plast Reconstr Surg 122:1780–1789CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Reduction of Hypertrophic Labia Minora by Posterior-Lateral Wedge Resection with Preservation of the Central Blood Vessels and Nerve Bundle
verfasst von
Mengran Ju
Weixin Wang
Ning Ma
Wen Chen
Publikationsdatum
27.02.2019
Verlag
Springer US
Erschienen in
Aesthetic Plastic Surgery / Ausgabe 3/2019
Print ISSN: 0364-216X
Elektronische ISSN: 1432-5241
DOI
https://doi.org/10.1007/s00266-019-01326-4

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2019

Aesthetic Plastic Surgery 3/2019 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.