Skip to main content
main-content

11.01.2017 | Brief Report | Ausgabe 5/2017

International Journal of Mental Health and Addiction 5/2017

Regional Social and Community Development: Substance Use Patterns and Prevention Needs Among Model College Program “Change Agents”

Zeitschrift:
International Journal of Mental Health and Addiction > Ausgabe 5/2017
Autoren:
Vered Yeflach Wishkerman, Richard Isralowitz, Alexander Reznik

Abstract

This study examined the substance use patterns of older, experienced adults accepted for college education to be change agents for social and community development in the southern region of Israel. Older and experienced “role model” students (n = 66) and younger regular college education students (n = 304) were compared to determine if type of academic program and gender were related to tobacco, alcohol, cannabis and prescription drug use. Academic program and gender statuses were found related to substance use and problem behavior. The present study findings contribute to understanding the background characteristics of adults being developed through higher education as change agents for social and community development. Also, the findings have policy and program implications for education curriculum development and intervention efforts geared to the health and well-being of college students who will be teachers and “role models” for underserved children and youth.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2017

International Journal of Mental Health and Addiction 5/2017 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.