Skip to main content
Erschienen in: Indian Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery 2/2019

04.12.2018 | Inivited Editorial

“RFEF” & mitral regurgitation jet direction: surrogate markers for likelihood of left ventricle reverse remodelling in patients with moderate chronic ischemic mitral regurgitation

verfasst von: Shiv Kumar Choudhary

Erschienen in: Indian Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery | Ausgabe 2/2019

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

In this issue of the journal, Siddiqui and colleagues have tried to find an answer to a very important and frequently encountered clinical problem [1]. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Siddiqui S, Malhotra A, Shah K, et al. "RFEF" and Mitral Regurgitation Jet Direction: Surrogate Markers for Likelihood of Left Ventricle Reverse Remodelling In Patients with Moderate Chronic Ischemic Mitral Regurgitation. Indian J Thorac Cardiovasc Surg. https://doi.org/10.1007/s12055-018-0717-0. Siddiqui S, Malhotra A, Shah K, et al. "RFEF" and Mitral Regurgitation Jet Direction: Surrogate Markers for Likelihood of Left Ventricle Reverse Remodelling In Patients with Moderate Chronic Ischemic Mitral Regurgitation. Indian J Thorac Cardiovasc Surg. https://​doi.​org/​10.​1007/​s12055-018-0717-0.
2.
Zurück zum Zitat Chan KM, Punjabi PP, Flather M, et al. Coronary Artery Bypass Surgery With or Without Mitral Valve Annuloplasty in Moderate Functional Ischemic Mitral Regurgitation. Circulation. 2012;126:2502–10.CrossRefPubMed Chan KM, Punjabi PP, Flather M, et al. Coronary Artery Bypass Surgery With or Without Mitral Valve Annuloplasty in Moderate Functional Ischemic Mitral Regurgitation. Circulation. 2012;126:2502–10.CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Kumanohoso T, Otsuji Y, Yoshifuku S, et al. Mechanism of higher incidence of ischemic mitral regurgitation in patients with inferior myocardial infarction: Quantitative analysis of left ventricular and mitral valve geometry in 103 patients with prior myocardial infarction. J Thorac Cardiovasc Surg. 2003;125:135–43.CrossRefPubMed Kumanohoso T, Otsuji Y, Yoshifuku S, et al. Mechanism of higher incidence of ischemic mitral regurgitation in patients with inferior myocardial infarction: Quantitative analysis of left ventricular and mitral valve geometry in 103 patients with prior myocardial infarction. J Thorac Cardiovasc Surg. 2003;125:135–43.CrossRefPubMed
4.
Zurück zum Zitat Chan V, Levac-Martinho O, Sohmer B, Elmistekawy E, Ruel M, Mesana TG. When should the mitral valve be repaired or replaced in patients with ischemic mitral regurgitation? Ann Thorac Surg. 2017;103:742–7.CrossRefPubMed Chan V, Levac-Martinho O, Sohmer B, Elmistekawy E, Ruel M, Mesana TG. When should the mitral valve be repaired or replaced in patients with ischemic mitral regurgitation? Ann Thorac Surg. 2017;103:742–7.CrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Gelsomino S, van Garsse L, Luca F, et al. Impact of preoperative anterior leaflet tethering on the recurrence of ischemic mitral regurgitation and the lack of left ventricular reverse remodeling after restrictive annuloplasty. J Am Soc Echocardiogr. 2011;24:1365–75.CrossRefPubMed Gelsomino S, van Garsse L, Luca F, et al. Impact of preoperative anterior leaflet tethering on the recurrence of ischemic mitral regurgitation and the lack of left ventricular reverse remodeling after restrictive annuloplasty. J Am Soc Echocardiogr. 2011;24:1365–75.CrossRefPubMed
6.
Zurück zum Zitat Michler RE, Smith PK, Parides MK, et al. Two-Year Outcomes of Surgical Treatment of Moderate Ischemic Mitral Regurgitation. N Engl J Med. 2016;374:1932–41.CrossRefPubMedPubMedCentral Michler RE, Smith PK, Parides MK, et al. Two-Year Outcomes of Surgical Treatment of Moderate Ischemic Mitral Regurgitation. N Engl J Med. 2016;374:1932–41.CrossRefPubMedPubMedCentral
7.
Zurück zum Zitat Edwards FH, Clark RE, Schwartz M. Coronary Artery Bypass Grafting: The Society of Thoracic Surgeons National Database Experience. Ann Thorac Surg. 1994;57:12–9.CrossRefPubMed Edwards FH, Clark RE, Schwartz M. Coronary Artery Bypass Grafting: The Society of Thoracic Surgeons National Database Experience. Ann Thorac Surg. 1994;57:12–9.CrossRefPubMed
8.
Zurück zum Zitat Mihaljevic T, Gillinov AM, Sabik JF. Functional Ischemic Mitral Regurgitation Myocardial Viability as a Predictor of Postoperative Outcome after Isolated Coronary Artery Bypass Grafting. Circulation. 2009;120:1459–61.CrossRefPubMed Mihaljevic T, Gillinov AM, Sabik JF. Functional Ischemic Mitral Regurgitation Myocardial Viability as a Predictor of Postoperative Outcome after Isolated Coronary Artery Bypass Grafting. Circulation. 2009;120:1459–61.CrossRefPubMed
9.
Zurück zum Zitat Tei C. New non-invasive index for combined systolic and diastolic ventricular function. J Cardiol. 1995;26:135–6.PubMed Tei C. New non-invasive index for combined systolic and diastolic ventricular function. J Cardiol. 1995;26:135–6.PubMed
10.
Zurück zum Zitat Penicka M, Linkova H, Lang O, et al. Predictors of improvement of unrepaired moderate ischemic mitral regurgitation in patients undergoing elective isolated coronary artery bypass graft surgery. Circulation. 2009;120:1474–81.CrossRefPubMed Penicka M, Linkova H, Lang O, et al. Predictors of improvement of unrepaired moderate ischemic mitral regurgitation in patients undergoing elective isolated coronary artery bypass graft surgery. Circulation. 2009;120:1474–81.CrossRefPubMed
11.
Zurück zum Zitat Pagano D, Townend JN, Littler WA, Horton R, Camici PG, Bonser RS. Coronary artery bypass surgery as treatment for ischemic heart failure: the predictive value of viability assessment with quantitative positron emission tomography for symptomatic and functional outcome. J Thorac Cardiovasc Surg. 1998;115:791–9.CrossRefPubMed Pagano D, Townend JN, Littler WA, Horton R, Camici PG, Bonser RS. Coronary artery bypass surgery as treatment for ischemic heart failure: the predictive value of viability assessment with quantitative positron emission tomography for symptomatic and functional outcome. J Thorac Cardiovasc Surg. 1998;115:791–9.CrossRefPubMed
12.
Zurück zum Zitat Yokoyama T, Baumgartner FJ, Gheissari A, Capouya ER, Panagiotides GP, Declusin RJ. Off-Pump Versus On-Pump Coronary Bypass in High-Risk Subgroups. Ann Thorac Surg. 2000;70:1546–50.CrossRefPubMed Yokoyama T, Baumgartner FJ, Gheissari A, Capouya ER, Panagiotides GP, Declusin RJ. Off-Pump Versus On-Pump Coronary Bypass in High-Risk Subgroups. Ann Thorac Surg. 2000;70:1546–50.CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
“RFEF” & mitral regurgitation jet direction: surrogate markers for likelihood of left ventricle reverse remodelling in patients with moderate chronic ischemic mitral regurgitation
verfasst von
Shiv Kumar Choudhary
Publikationsdatum
04.12.2018
Verlag
Springer Singapore
Erschienen in
Indian Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery / Ausgabe 2/2019
Print ISSN: 0970-9134
Elektronische ISSN: 0973-7723
DOI
https://doi.org/10.1007/s12055-018-0765-5

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2019

Indian Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery 2/2019 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.