Skip to main content
main-content

01.12.2017 | Research article | Ausgabe 1/2017 Open Access

BMC Pediatrics 1/2017

Social inclusion for children with hearing loss in listening and spoken Language early intervention: an exploratory study

Zeitschrift:
BMC Pediatrics > Ausgabe 1/2017
Autoren:
Gabriella Constantinescu-Sharpe, Rebecca L. Phillips, Aleisha Davis, Dimity Dornan, Anthony Hogan

Abstract

Background

Social inclusion is a common focus of listening and spoken language (LSL) early intervention for children with hearing loss. This exploratory study compared the social inclusion of young children with hearing loss educated using a listening and spoken language approach with population data.

Methods

A framework for understanding the scope of social inclusion is presented in the Background. This framework guided the use of a shortened, modified version of the Longitudinal Study of Australian Children (LSAC) to measure two of the five facets of social inclusion (‘education’ and ‘interacting with society and fulfilling social goals’). The survey was completed by parents of children with hearing loss aged 4–5 years who were educated using a LSL approach (n = 78; 37% who responded). These responses were compared to those obtained for typical hearing children in the LSAC dataset (n = 3265).

Results

Analyses revealed that most children with hearing loss had comparable outcomes to those with typical hearing on the ‘education’ and ‘interacting with society and fulfilling social roles’ facets of social inclusion.

Conclusions

These exploratory findings are positive and warrant further investigation across all five facets of the framework to identify which factors influence social inclusion.
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2017

BMC Pediatrics 1/2017 Zur Ausgabe

Neu im Fachgebiet Pädiatrie

Meistgelesene Bücher aus dem Fachgebiet

2014 | Buch

Pädiatrische Notfall- und Intensivmedizin

Wenn es um pädiatrische Notfälle auf Station oder um schwerst kranke Kinder auf der Intensivstation geht, ist dieses Buch ein verlässlicher Begleiter. Übersichtlich nach Organen eingeteilt, enthält das Kitteltaschenbuch sämtliche essenziellen Themen der Kinderintensivmedizin, von kardiozirkulatorischen bis infektiologischen Erkrankungen.

Autor:
Prof. Dr. Thomas Nicolai

2015 | Buch

Häufige Hautkrankheiten im Kindesalter

Klinik - Diagnose - Therapie

Das Buch bietet für die 30 häufigsten Hauterkrankungen bei Kindern einen Diagnose- und Behandlungsfahrplan: Für jede Erkrankung gibt es präzise Texte, zahlreiche typische klinische Farbfotos sowie Tabellen zu Differentialdiagnosen und zum therapeutischen Prozedere. Für alle Ärzte, die Kinder mit Hauterkrankungen behandeln! 

Herausgeber:
Dietrich Abeck, Hansjörg Cremer

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Pädiatrie und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise