Skip to main content

General Thoracic and Cardiovascular Surgery

Ausgabe 10/2019

Inhalt (15 Artikel)

Original Article

Minimally invasive treatment for isolated internal iliac artery aneurysms preserving superior gluteal artery flow

Satoru Domoto, Takashi Azuma, Yoshihiko Yokoi, Syogo Isomura, Ken Takahashi, Hiroshi Niinami

Original Article

Enhanced outcomes for coronary artery disease obtained by a multidisciplinary heart team approach

Manabu Yamasaki, Kohei Abe, Rihito Horikoshi, Eri Hoshino, Hiromi Yanagisawa, Kunihiko Yoshino, Hiroyasu Misumi, Atsushi Mizuno, Nobuyuki Komiyama

Original Article

Risk factors for residual mitral regurgitation after aortic valve replacement in patients with severe aortic valve stenosis and moderate mitral regurgitation

Yasushige Shingu, Hiroyuki Iwano, Tatsuya Murakami, Nobuyasu Katoh, Tomonori Ooka, Hiroki Katoh, Suguru Kubota, Yoshiro Matsui

Original Article

External suture annuloplasty for mild to moderate and moderate aortic regurgitation due to an isolated type Ic lesion

Minoru Matsuhama, Satoshi Arimura, Kenichi Sasaki, Hiroaki Semba, Yuko Kato, Shinya Suzuki, Tokuhisa Uejima, Junji Yajima, Takeshi Yamashita, Takashi Kunihara

Original Article

Lymphatic invasion is a cause of local recurrence after wedge resection of primary lung cancer

Natsumi Matsuura, Tetsuhiko Go, Atsushi Fujiwara, Takayuki Nakano, Nariyasu Nakashima, Shintaro Tarumi, Sung Soo Chang, Hiroyasu Yokomise

Original Article

Impact of enhanced recovery after surgery on outcomes of elderly patients undergoing open thoracic surgery

Satoshi Shiono, Makoto Endo, Katsuyuki Suzuki, Kazuki Hayasaka

Original Article

A risk scoring system for predicting visceral pleural invasion in non-small lung cancer patients

Shuhei Iizuka, Akikazu Kawase, Hiroaki Oiwa, Toshinari Ema, Norihiko Shiiya, Kazuhito Funai

Original Article

Influx of air into the left atrium during lung resection

Kenta Nakahashi, Hiroyuki Oizumi, Jun Suzuki, Akira Hamada, Hikaru Watarai, Satoshi Takamori, Mitsuaki Sadahiro

Original Article

The usefulness of a bilateral trans-cervical pneumomediastinal approach for mediastinoscopic radical esophagectomy: a right transcervical approach is an available option

Yutaka Tokairin, Yasuaki Nakajima, Kenro Kawada, Akihiro Hoshino, Takuya Okada, Tairo Ryotokuji, Toshihiro Matsui, Kagami Nagai, Tatsuyuki Kawano, Yusuke Kinugasa

Case Report

Recurrence of cardiac myxoma in the right atrium with Carney complex following resection of myxomas in both ventricles

Takashi Ando, Hiroshi Goto, Kazuma Date, Hiroshi Okada, Makoto Takeda, Katsuhiko Kasahara

Case Report

Return to work after surgical treatment for malignant pleural mesothelioma: report of a case

Masaru Takenaka, Yoshinobu Ichiki, Akihiro Taira, Shinji Shinohara, Taiji Kuwata, Ayako Hirai, Naoko Imanishi, Kazue Yoneda, Noriaki Tsubota, Fumihiro Tanaka

Case Report

Anomalous right upper lobe pulmonary veins draining posterior to the pulmonary artery

Yasuhiro Otsuki, Tetsuhiko Go, Sung Soo Chang, Natsumi Matsuura, Hiroyasu Yokomise

Correction

Correction to: Risk assessments for broncho-pleural fistula and respiratory failure after lung cancer surgery by National Clinical Database Japan

Shunsuke Endo, Norihiko Ikeda, Takashi Kondo, Jun Nakajima, Haruhiko Kondo, Yoshihisa Shimada, Masami Sato, Shinichi Toyooka, Yoshinori Okada, Yukio Sato, Ichiro Yoshino, Morihito Okada, Meinoshin Okumura, Masayuki Chida, Eriko Fukuchi, Hiroaki Miyata

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.