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Hernia

Ausgabe 2/2017

Inhalt (19 Artikel)

TRIBUTE

Tribute to Professor Andrew Kingsnorth

Andrew de Beaux, David Sanders, Brian M. Stephenson

Original Article

Development of a standardized curriculum concept for continuing training in hernia surgery: German Hernia School

R. Lorenz, B. Stechemesser, W. Reinpold, R. Fortelny, F. Mayer, W. Schröder, F. Köckerling

Review

Parastomal hernia following cystectomy and ileal conduit urinary diversion: a systematic review

Sunil K. Narang, Nasra N. Alam, Nick J. Campain, Samir Pathak, John S. McGrath, Ian R. Daniels, Neil J. Smart

Review

Prophylactic mesh to prevent parastomal hernia after end colostomy: a meta-analysis and trial sequential analysis

M. López-Cano, H.-T. Brandsma, K. Bury, B. Hansson, I. Kyle-Leinhase, J. G. Alamino, F. Muysoms

Original Article

Prospective study evaluating the impact of severity of chronic pain on quality of life after inguinal hernioplasty

C. Nikkolo, Ü. Kirsimägi, T. Vaasna, M. Murruste, J. Suumann, H. Seepter, U. Lepner

Original Article

Quantitative validation of sensory mapping in persistent postherniorrhaphy inguinal pain patients undergoing triple neurectomy

M. F. Bjurström, R. Álvarez, A. L. Nicol, R. Olmstead, P. K. Amid, D. C. Chen

Open Access Original Article

Risk factors for injuries associated with damage claims following groin hernia repair

P. Nordin, J. Ahlberg, H. Johansson, H. Holmberg, L. Hafström

Open Access Review

The feasibility of local anesthesia for the surgical treatment of umbilical hernia: a systematic review of the literature

A. P. Jairam, R. Kaufmann, F. Muysoms, J. Jeekel, J. F. Lange

Original Article

Preoperative progressive pneumoperitoneum and botulinum toxin type A in patients with large incisional hernia

J. Bueno-Lledó, A. Torregrosa, N. Ballester, O. Carreño, F. Carbonell, P. G. Pastor, J. Pamies, V. Cortés, S. Bonafé, J. Iserte

Original Article

Ventral hernia repair in patients with abdominal loss of domain: an observational study of one institution’s experience

F. K. Azar, T. C. Crawford, K. E. Poruk, N. Farrow, P. Cornell, O. Nadra, S. C. Azoury, K. C. Soares, C. M. Cooney, F. E. Eckhauser

Original Article

Surgical treatment of large incisional hernias with intraperitoneal composite mesh: a cohort study

B. Lasses Martínez, M. J. Peña Soria, J. J. Cabeza Gómez, D. Jiménez Valladolid, M. Flores Gamarra, C. Fernández Pérez, A. Torres García, I. Delgado Lillo

Original Article

Creation of a novel risk score for surgical site infection and occurrence after ventral hernia repair

K. E. Poruk, C. W. Hicks, J. Trent Magruder, N. Rodriguez-Unda, K. K. Burce, S. C. Azoury, P. Cornell, C. M. Cooney, F. E. Eckhauser

Original Article

The Open Abdomen Route by EuraHS: introduction of the data set and initial results of procedures and procedure-related complications

A. Willms, F. Muysoms, C. Güsgen, R. Schwab, J. Lock, S. Schaaf, C. Germer, I. Richardsen, U. Dietz

Original Article

Long-term results and complications related to Crurasoft® mesh repair for paraesophageal hiatal hernias

P. Priego, J. Perez de Oteyza, J. Galindo, P. Carda, F. García-Moreno, G. Rodríguez Velasco, E. Lobo

Original Article

Internal hernia following laparoscopic colorectal surgery: a rare but fatal complication

S. Y. Lee, C. H. Kim, Y. J. Kim, H. R. Kim

Original Article

Abdominal wall reinforcement: biologic vs. degradable synthetic devices

S. Gruber-Blum, J. Brand, C. Keibl, R. H. Fortelny, H. Redl, F. Mayer, A. H. Petter-Puchner

Case Report

Traumatic lumbar hernia repair: experience at the Royal Brisbane and Women’s Hospital

K. Chan, K. Towsey, D. Cavallucci, B. Green

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.