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Hernia

Ausgabe 3/2015

Inhalt (33 Artikel)

Obituary

A tribute to Dr. Raymond Read

J. Murphy

History

The Story of EHS-GREPA 1979–2014

Jean-Henri Alexandre

Original Article

Evaluation of the usage and influence of groin ultrasound in primary and secondary healthcare settings

B. Kim, P. Robinson, H. Modi, H. Gupta, K. Horgan, R. Achuthan

Original Article

Prospective randomized clinical trial of Jean Rives technique versus laparoscopic TEP repair for primary inguinal hernia: 10-year follow-up

K. Tomaoglu, Y. S. Sarı, H. Bektas, O. Koc, E. Gunes, G. Uzum, M. Kucukyılmaz

Original Article

One-stop endoscopic hernia surgery: efficient and satisfactory

C. E. H. Voorbrood, J. P. J. Burgmans, G. J. Clevers, P. H. P. Davids, E. J. M. M. Verleisdonk, N. Schouten, T. van Dalen

Original Article

Single incision laparoscopic totally extraperitoneal hernioplasty (SIL-TEP): experience of 512 procedures

J. H. Kim, C. H. An, Y. S. Lee, H. Y. Kim, J. I. Lee

Case Report

Gloveport hernioscopy

K. Clarke, D. P. Toomey, G. P. McEntee

Original Article

Inguinal hernia repair outcomes that utilized the modified Kugel patch without the optional onlay patch: a case series of 163 consecutive patients

H.-C. Chiang, P.-H. Chen, Y.-L. Chen, M.-Y. Yan, C.-C. Chen, J. Lin, P.-F. Wang, H.-J. Shih

Original Article

Strangulated groin hernia in octogenarians

Y. Azari, Z. Perry, B. Kirshtein

Review

Meta-analysis and systematic review of laparoscopic versus open mesh repair for elective incisional hernia

A. Awaiz, F. Rahman, M. B. Hossain, R. M. Yunus, S. Khan, B. Memon, M. A. Memon

Original Article

Repair of massive ventral hernias with “quilted” mesh

N. M. Posielski, S. T. Yee, A. Majumder, S. B. Orenstein, A. S. Prabhu, Y. W. Novitsky

Original Article

Laparoscopic ventral hernia repair: outcomes in primary versus incisional hernias: no effect of defect closure

J. R. Lambrecht, A. Vaktskjold, E. Trondsen, O. M. Øyen, O. Reiertsen

Original Article

Laparoscopic incisional hernia repair in an ambulatory surgery–extended recovery centre: a review of 259 consecutive cases

J. M. Lorente-Herce, J. Marín-Morales, F. J. Jiménez-Vega, M. L. Ruíz-Juliá, B. M. Claro-Alves, A. Fernández-Zulueta, P. A. Gallardo-García, S. Marrero-Cantera, R. De Quinta-Frutos

Original Article

Totally endoscopic surgery on diastasis recti associated with midline hernias. The advantages of a minimally invasive approach. Prospective cohort study

Juan Bellido Luque, A. Bellido Luque, J. Valdivia, J. M. Suarez Gráu, J. Gomez Menchero, J. García Moreno, J. Guadalajara Jurado

Original Article

Study of the outcome of modified shoelace repair for midline incisional hernia

M. A. Joshi, M. B. Singh, M. A. Gadhire

Original Article

Rectus sheath hematoma in a single secondary care institution: a retrospective study

D. Anyfantakis, M. Kastanakis, G. Petrakis, E. Bobolakis

Original Article

Primary prevascular and retropsoas hernias: incidence of rare abdominal wall hernias

B. S. Powell, N. Lytle, N. Stoikes, D. Webb, G. Voeller

Case Report

A rare case of a groin hernia: the Hesselbach’s hernia

B. van den Heuvel, R. M. Munoz Brands, E. Y. Beuerle, B. J. Dwars

Comment

Hesselbach’s hernia after previous groin surgery

S. Wood, F. Parkinson, G. L. Williams, B. M. Stephenson

Comment

Laparoscopic benefits to rare hernias

B. van den Heuvel

Comment

Is it really worth it?

D. Symeonidis, M. Efthimou, G. Koukoulis, G. Tzovaras

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.