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Hernia

Ausgabe 4/2020

Inhalt (33 Artikel)

Letter to the Editor

Hernia research in developing countries—are we looking for needles in haystacks?

R. Piltcher-da-Silva, A. G. Trapp, T. L. Castro, E. C. Kroth, L. T. Cavazzola

Review

Open mesh vs. suture umbilical hernia repair: systematic review and updated trial sequential meta-analysis of randomized controlled trials

A. Aiolfi, M. Cavalli, G. Micheletto, P. G. Bruni, F. Lombardo, A. Morlacchi, G. Bonitta, G. Campanelli, D. Bona

Review

Seroma prevention strategies in laparoscopic ventral hernia repair: a systematic review

C. He, J. Lu, M. W. Ong, D. J. K. Lee, K. Y. Tan, C. L. K. Chia

Open Access Original Article

Hospital volume and outcome in inguinal hernia repair: analysis of routine data of 133,449 patients

M. Maneck, F. Köckerling, C. Fahlenbrach, C. D. Heidecke, G. Heller, H. J. Meyer, U. Rolle, E. Schuler, B. Waibel, E. Jeschke, C. Günster

Original Article

Open retromuscular versus laparoscopic ventral hernia repair for medium-sized defects: where is the value?

S. J. Zolin, L. Tastaldi, H. Alkhatib, E. J. Lampert, K. Brown, A. Fafaj, C. C. Petro, A. S. Prabhu, M. J. Rosen, D. M. Krpata

Original Article

Preoperative progressive pneumoperitoneum: The answer for treating giant inguinal hernias while avoiding morbidities?

M. Gonzalez-Urquijo, O. J. Estrada-Cortinas, M. Rodarte-Shade, J. H. Bermea-Mendoza, G. Gil-Galindo

Open Access Original Article

What is the outcome of re-recurrent vs recurrent inguinal hernia repairs? An analysis of 16,206 patients from the Herniamed Registry

F. Köckerling, C. Krüger, I. Gagarkin, A. Kuthe, D. Adolf, B. Stechemesser, H. Niebuhr, D. Jacob, H. Riediger

Original Article

Implementation of the small bites closure of abdominal midline incisions in clinical practice is correlated with a reduction in surgical site infections

H. S. de Vries, T. Verhaak, T. H. van Boxtel, W. van den Heuvel, M. B. Teixeira, J. Heisterkamp, D. D. E. Zimmerman

Original Article

Usefulness of sonication procedure in mesh infection diagnosis associated with hernia repair

L. Salar-Vidal, J. J. Aguilera-Correa, E. Petkova, N. Carrasco-Antón, A. Celdrán, J. Esteban

Original Article

Mesh infection in cases of polypropylene mesh hernioplasty

T. Pande, C. S. Naidu

Original Article

Hernia repair and simultaneous continuous ambulatory peritoneal dialysis (CAPD) catheter implantation: feasibility and outcome

P. Horvath, A. Königsrainer, T. Mühlbacher, K. Thiel, C. Thiel

Original Article

Validation and educational impact study of the NANEP high-fidelity simulation model for open preperitoneal mesh repair of umbilical hernia

U. Friedrich, J. Backhaus, C. T. Zipper, S. König, S. Mavroveli, A. Wiegering, S. Olbrecht, F. Puppe, U. A. Dietz

Open Access Original Article

The inguinal region revisited: the surgical point of view

M. Konschake, M. Zwierzina, B. Moriggl, R. Függer, F. Mayer, W. Brunner, T. Schmid, D. C. Chen, R. Fortelny

Open Access Original Article

Validity of a low-cost Lichtenstein open inguinal hernia repair simulation model for surgical training

T. Nazari, M. P. Simons, M. H. Zeb, J. J. G. van Merriënboer, J. F. Lange, T. Wiggers, D. R. Farley

Open Access How-I-Do-It

The Hernia ‘CAMP’ model: a collaborative action to maximise productivity within the NHS

R. M. Koshy, M. Ali, T. Fernando, V. S. Menon

Letter to the Editor

The lateral rectus abdominis positioned stoma (LRAPS) trephine: the hope in Pandora’s box

R. Singh, G. Williams, B. M. Stephenson

Zur Zeit gratis COVID-19 Comment

A plea for unification of surgical guidelines in the COVID-19 outbreak

B. East, R. Kaufmann, A. C. de Beaux

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Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.