Skip to main content

Hernia

Ausgabe 5/2019

Inhalt (23 Artikel)

Review

Pooled data analysis of primary ventral (PVH) and incisional hernia (IH) repair is no more acceptable: results of a systematic review and metanalysis of current literature

C. Stabilini, G. Cavallaro, P. Dolce, S. Capoccia Giovannini, F. Corcione, M. Frascio, M. Sodo, G. Merola, U. Bracale

Open Access Review

A systematic review on surgical treatment of primary epigastric hernias

L. Blonk, Y. A. Civil, R. Kaufmann, J. C. F. Ket, S. van der Velde

Open Access Review

A systematic methodological review of non-randomised interventional studies of elective ventral hernia repair: clear definitions and a standardised minimum dataset are needed

S. G. Parker, S. Halligan, M. Erotocritou, C. P. J. Wood, R. W. Boulton, A. A. O. Plumb, A. C. J. Windsor, S. Mallett

Original Article

Primary uncomplicated midline ventral hernias: factors that influence and guide the surgical approach

H. Alkhatib, A. Fafaj, M. Olson, T. Stewart, D. M. Krpata

Letter to the Editor

Primary non-complicated midline ventral hernia: overview of approaches and controversies

J. A. Bilezikian, P. L. Tenzel, F. E. Eckhauser, W. W. Hope

Original Article

Ventral hernia repair outcomes predicted by a 5-item modified frailty index using NSQIP variables

F. M. Balla, C. G. Yheulon, J. L. Stetler, A. D. Patel, E. Lin, S. S. Davis

Original Article

Impact of body mass index on minimally invasive ventral hernia repair: an ACS-NSQIP analysis

L. Owei, R. A. Swendiman, S. Torres-Landa, D. T. Dempsey, K. R. Dumon

Original Article

Extraperitoneal laparoscopic ventral hernia repair: one step beyond

J. Ruíz, A. Barrios, A. Lora, V. Vega, G. Florez, F. Mendivelso

Original Article

Laparoscopic management of recurrent ventral hernia: an experience of 222 patients

S. Dey, R. Parthasarathi, S. C. Sabnis, R. Jain, P. Praveen Raj, P. Senthilnathan, S. Rajapandian, C. Palanivelu

Original Article

MILOS and EMILOS repair of primary umbilical and epigastric hernias

W. Reinpold, M. Schröder, C. Berger, W. Stoltenberg, F. Köckerling

Original Article

Cutting through the fat: a retrospective analysis of clinical outcomes, cost, and quality of life with the addition of panniculectomy to ventral hernia repair in overweight patients

C. E. Hutchison, I. A. Rhemtulla, J. T. Mauch, R. B. Broach, F. A. Enriquez, J. A. Hernandez, C. A. Messa IV, N. N. Williams, S. P. Harbison, J. P. Fischer

Original Article

Predictors of mortality after elective ventral hernia repair: an analysis of national inpatient sample

Zhamak Khorgami, Benedict Y. Hui, Nasir Mushtaq, Geoffrey S. Chow, Guido M. Sclabas

Original Article

Importance of the physical exam: double-blind randomized controlled trial of radiologic interpretation of ventral hernias after selective clinical information

D. V. Cherla, K. Bernardi, K. J. Blair, S. S. Chua, J. P. Hasapes, L. S. Kao, T. C. Ko, E. J. Matta, M. L. Moses, K. G. Shiralkar, V. R. Surabhi, V. S. Tammisetti, C. P. Viso, M. K. Liang

Original Article

Understanding the patient perspective after ventral hernia repair

T.-H. J. Lee, K. L. Ulisney, A. K. Choudhuri, J. L. Swiger, G. J. Gibeily

Original Article

Abdominal wall reconstruction with large polypropylene mesh: is bigger better?

M. Nisiewicz, T. Hughes, M. A. Plymale, D. L. Davenport, J. S. Roth

Original Article

Dynamic creep properties of a novel nanofiber hernia mesh in abdominal wall repair

B. East, M. Plencner, M. Otahal, E. Amler, A. C. de Beaux

Aktuelle Ausgaben

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.