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Indian Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery

Ausgabe 4/2017

Inhalt (21 Artikel)

Original Article

Bilateral internal mammary arteries are enough for total coronary revascularization

Lalitaditya Malik, Jatin Yadav, Syed Asrar Qadri, Yugal Kumar Mishra

Original Article

Predictors of intra-aortic balloon pump insertion in different spectrum of patients undergoing elective coronary artery bypass grafting

Manoj Kumar Sahu, Anupam Das, Milind Padmakar Hote, Palleti Rajashekar, Vishnubhatla Sreenivas, Balram Airan

Original Article

Rescue Levitronix Centrimag as a bridge to decision: is it still worthwhile?

Massimo Capoccia, Sanjeet Avtaar Singh, Yasser Hegazy, Andrew Sinclair, Nawwar Al-Attar, Balakrishnan Mahesh

Original Article

A simplified approach for the management of post-intubation tracheal stenosis

Maruti Yamanappa Haranal, Shashidhar Buggi, Satyaprakash Sanjeevaiah, Venugopal Venkatappa

Review Article

Extracorporeal support for donation after cardiac death: a new avatar of ECMO

Akshay Sharma, Sunil Kumar, Prabhat Dutta, Pradeep Kumar, Sandeep Attawar

Case report

Surgical surprise in a case of loculated empyema

Amaravathi Sivaraman

Case report

Coronary artery bypass grafting after radiation therapy for lung cancer

Naoki Yamamoto, Masahiro Inagaki, Taro Fujii, Shuhei Kogure, Uhito Yuasa, Toshiya Tokui

Case report

Primary cardiac liposarcoma in the right ventricular outflow tract

Hrishikesh Sukhadeo Parashi, Manoj Murlidhar Joshi, Krishnarao Narayan Bhosle, Kunal Hemant Rawekar, Manish Ramdhan Jadhao, Mayur Babasaheb Mundhe

Case report

Idiopathic ascending aortic and aortic arch thrombus with systemic embolization: a case report

Mohammad Mubeen, Sameer Puri, Amit Kumar Ahuja, Virwar Jha

Case report

Innominate artery injury during routine laser assisted lead extraction

Amer Harky, Mohamad Bashir, Nick Cheshire, Ulrich Rosendahl

Case report

Unusual presentation of an intralobar pulmonary sequestration with recurrent haemoptysis, associated with aspergillosis

Gauranga Majumdar, Surendra Kumar Agarwal, Shantanu Pande, Ram Nawal Rao, Hira Lal

Case report

Lung evisceration following penetrating chest trauma

Suman Mewa Kinoo, Shenaaz Banu Ismail, Ruvashni Naidoo, Adupa Dhaffala, Bhugwan Singh

Case report

Intracardiac fungal ball in an infant causing right ventricular inflow obstruction secondary to tricuspid valve fungal endocarditis: management options

Jitin Narula, Parag Gharde, Manvendra Singh, Palleti Rajashekar, Devagourou Velayoudham, Sachin Talwar

Case report

Significant pulmonary disease burden in treatment resistant disseminated cryptococcal infection: A case report

Shanthi Viswanathan Shanthakumar, Sharon Mei Ling Tai, Abdul Rais Sanusi, Sivakumar Sivalingam, Saad Bader Zakai

IMAGES

Continual recurrent solitary pleural fibrous tumour

Amer Harky, Mohamad Bashir, Mohammad U. Ahmad, Michal Szczeklik, Stephen Edmondson

CORRESPONDENCE

Single breath count: a simple pulmonary function test using a mobile app

Akriti Kumari, Shikha Malik, Kanimozhi Narkeesh, Asir John Samuel

Gallimaufry

An uneventful life

Goutam Sen

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.