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Journal of Robotic Surgery

Ausgabe 1/2017

Inhalt (15 Artikel)

Review Article

Robot-assisted hysterectomy for endometrial and cervical cancers: a systematic review

Immaculate F. Nevis, Bahareh Vali, Caroline Higgins, Irfan Dhalla, David Urbach, Marcus Q. Bernardini

Original Article

Evaluation of surgical strategy of conventional vs. percutaneous robot-assisted spinal trans-pedicular instrumentation in spondylodiscitis

Naureen Keric, David J. Eum, Feroz Afghanyar, Izabela Rachwal-Czyzewicz, Mirjam Renovanz, Jens Conrad, Dominik M. A. Wesp, Sven R. Kantelhardt, Alf Giese

Original Article

Coaxial robot-assisted laparoendoscopic single-site myomectomy

Antonio R. Gargiulo, Souzana Choussein, Serene S. Srouji, Laura E. Cedo, Pedro F. Escobar

Original Article

Predictive factors and oncological outcomes of persistently elevated prostate-specific antigen in patients following robot-assisted radical prostatectomy

Anup Kumar, Srinivas Samavedi, Vladimir Mouraviev, Anthony S. Bates, Rafael F. Coelho, Bernardo Rocco, Vipul R. Patel

Original Article

Use of the Satinsky clamp for hilar clamping during robotic partial nephrectomy: indications, technique, and multi-center outcomes

Newaj Abdullah, Haider Rahbar, Ravi Barod, Deepansh Dalela, Jeff Larson, Michael Johnson, Alon Mass, Homayoun Zargar, Jihad Kaouk, Mohamad Allaf, Sam Bhayani, Michael Stifelman, Craig Rogers

Original Article

Da Vinci Xi and Si platforms have equivalent perioperative outcomes during robot-assisted partial nephrectomy: preliminary experience

Ali Abdel Raheem, Abulhasan Sheikh, Dae Keun Kim, Atalla Alatawi, Ibrahim Alabdulaali, Woong Kyu Han, Young Deuk Choi, Koon Ho Rha

Original Article

Adding a newly trained surgeon into a high-volume robotic prostatectomy group: are outcomes compromised?

Luchen Wang, Mireya Diaz, Hans Stricker, James O. Peabody, Mani Menon, Craig G. Rogers

Erratum

Erratum to: Adding a newly trained surgeon into a high-volume robotic prostatectomy group: are outcomes compromised?

Luchen Wang, Mireya Diaz, Hans Stricker, James O. Peabody, Mani Menon, Craig G. Rogers

Case Report

Role of robotics in managing mesh and suture complications of prior pelvic organ prolapse surgery

Michael N. Wilkinson, Orfhlaith E. O’Sullivan, Barry A. O’Reilly

Letter to the Editor

Robotic partial nephrectomy and early unclamping: an evolving paradigm

S. S. Goonewardene, M. Brown, B. Challacombe

Letter to the Editor

Treatment of gynecological disease in obese patient: which role for telelap ALF-X platform?

C. Rossitto, S. Gueli Alletti, E. Perrone, G. Monterossi, G. Scambia

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.