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Obesity Surgery

Ausgabe 8/2013

Inhalt (19 Artikel)

Original Contributions

Gastric Bypass and Sleeve Gastrectomy: the Same Impact on IL-6 and TNF-α. Prospective Clinical Trial

Elaine Cristina Viana, Karine L. Araujo-Dasilio, Gustavo Peixoto Soares Miguel, Josefina Bressan, Elenice Moreira Lemos, Margareth Ribeiro Moyses, Gláucia Rodrigues de Abreu, João Luiz Moreira Coutinho de Azevedo, Perseu Seixas Carvalho, Maria Rita S. Passos-Bueno, Flávia Imbroisi Valle Errera, Nazaré Souza Bissoli

Original Contributions

The Intra-gastric Balloon for Pre-operative Weight Loss in Bariatric Surgery: Is it Worthwhile?

M. F. Leeman, C. Ward, M. Duxbury, A. C. de Beaux, B. Tulloh

Original Contributions

Solid Versus Liquid—Satiety Study in Well-Adjusted Lap-Band Patients

Laura V. Jones, Kay M. Jones, Chris Hensman, Ruth Bertuch, Toni L. McGee, John B. Dixon

Original Contributions

Anatomical Basis for the Low Incidence of Internal Hernia After a Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass Without Mesenteric Closure

Joaquin Ortega, Norberto Cassinello, David Sánchez-Antúnez, Consuelo Sebastián, Francisco Martínez-Soriano

Original Contributions

Timing of Pregnancy After Gastric Bypass—a National Register-Based Cohort Study

Mette Mandrup Kjær, Lisbeth Nilas

Original Contributions

Correlation Between Age and Weight Loss after Bariatric Surgery

Juan Eduardo Contreras, Carmen Santander, Ismael Court, Jorge Bravo

Original Contributions

Weight Loss Outcome After Roux-en-Y Gastric Bypass: 10 Years of Follow-up

Antonio Carlos Valezi, Mariano de Almeida Menezes, Jorge Mali Jr.

Original Contributions

Effects of Gastrogastric Fistula Repair on Weight Loss and Gut Hormone Levels

Ciaran S. O’Brien, Gary Wang, James McGinty, Keesandra K. Agénor, Roxanne Dutia, Antonia Colarusso, Koji Park, Ninan Koshy, Blandine Laferrère

Original Contributions

Linear-Stapled Gastrojejunostomy with Transverse Hand-Sewn Enterotomy Closure Significantly Reduces Strictures for Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass

Carmen L. Mueller, Timothy D. Jackson, Todd Swanson, Kristen Pitzul, Chris Daigle, Todd Penner, David R. Urbach, Allan Okrainec

Original Contributions

Ultrasound-Guided Transversus Abdominis Plane (TAP) Block for Laparoscopic Gastric-Bypass Surgery:a Prospective Randomized Controlled Double-Blinded Trial

Eric Albrecht, Kyle R. Kirkham, Ryan V. W. Endersby, Vincent W. S. Chan, Timothy Jackson, Allan Okrainec, Todd Penner, Rongyu Jin, Richard Brull

Letter to the Editor

Effects of Sleeve Gastrectomy on Metabolism of Calcium and Vitamin D in Extremely Obese Females

Marek Bužga, Pavol Holéczy, Zdeněk Švagera, Vít Šmajstrla

Letter to the Editor

Notes on “Roux en Y Gastric Bypass Increases Ethanol Intake in the Rat” by Davis et al.

Andras Hajnal, Panayotis K. Thanos, Nora D. Volkow

Letter to the Editor

Response to Hajnal et al.

Jon F. Davis, Stephen C. Benoit

Review

Laparoscopic Adjustable Gastric Banded Plication: a Case-Matched Comparative Study with Laparoscopic Sleeve Gastrectomy

Chih-Kun Huang, Navdeep Chhabra, Rajat Goel, Chao-Ming Hung, Po-Chih Chang, Yaw-Shen Chen

Review

Bariatric Surgery Outcomes in a European Centre of Excellence (CoE)

José Manuel Fort, Ramon Vilallonga, Albert Lecube, Oscar Gonzalez, Enric Caubet, Jordi Mesa, Manel Armengol

Other

Rhabdomyolysis in Bariatric Surgery: a Systematic Review

Saurav Chakravartty, Diwakar R. Sarma, Ameet G. Patel

New Concept

New CT Scan Classification of Leak After Sleeve Gastrectomy

M. Nedelcu, M. Skalli, E. Delhom, J. M. Fabre, D. Nocca

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.