Skip to main content
main-content

12.07.2018 | Original Article

Study of the Domains and Facets of the Five-Factor Model of Personality in Problematic Internet Use in Adolescents

Zeitschrift:
International Journal of Mental Health and Addiction
Autoren:
Cristina Alonso, Estrella Romero

Abstract

Over recent years, numerous studies have examined the relationship between Problematic Internet Use (PIU) and the Big Five personality traits. However, detailed studies have yet to analyze the relationship between PIU and the Five-Factor Model (FFM) while considering (1) the domains and specific facets of the FFM and (2) the components of PIU. This study analyzes data collected from 910 adolescents who were administered the Internet Addiction Test (IAT) and the JS-NEO-S questionnaire to measure the domains and facets of the FFM. The results show that high levels of Neuroticism and Extraversion and low levels of Agreeableness, Openness, and Conscientiousness predict PIU. This study allows for the determination of the specific facets of the Big Five that are associated with an increased risk of PIU. Furthermore, it suggests that different traits are associated with each of the PIU components: low Agreeableness predict Emotional Investment in Internet use, while high Neuroticism, high Extraversion, and low Conscientiousness predict a decrease in Performance and Time Management. Therefore, these results suggest that distinct personal mechanisms may be involved in the different dimensions making up PIU.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Bis zum 22.10. bestellen und 100 € sparen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.