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Surgery Today

Ausgabe 3/2018

Inhalt (14 Artikel)

Review Article

Malignant tumors associated with juvenile polyposis syndrome in Japan

Hideyuki Ishida, Keiichiro Ishibashi, Takeo Iwama

Original Article

Laparoscopic complete mesocolic excision via mesofascial separation for left-sided colon cancer

Shinichiro Mori, Yoshiaki Kita, Kenji Baba, Masayuki Yanagi, Kan Tanabe, Yasuto Uchikado, Hiroshi Kurahara, Takaaki Arigami, Yoshikazu Uenosono, Yuko Mataki, Akihiro Nakajo, Kosei Maemura, Shoji Natsugoe

Original Article

The prognostic significance of inflammation-based markers in patients with recurrent gastric cancer

Kazuhiro Migita, Sohei Matsumoto, Kohei Wakatsuki, Masahiro Ito, Tomohiro Kunishige, Hiroshi Nakade, Mutsuko Kitano, Mitsuhiro Nakatani, Masayuki Sho

Original Article

Short-term outcomes of laparoscopic surgery in octogenarians with colorectal cancer: a single-institution analysis

Masashi Miguchi, Masanori Yoshimitsu, Keishi Hakoda, Ichiro Omori, Toshihiko Kohashi, Jun Hihara, Hideki Ohdan, Naoki Hirabayashi

Original Article

Combined analysis of the pre- and postoperative neutrophil–lymphocyte ratio predicts the outcomes of patients with gastric cancer

Kozo Miyatani, Hiroaki Saito, Yusuke Kono, Yuki Murakami, Hirohiko Kuroda, Tomoyuki Matsunaga, Yoji Fukumoto, Tomohiro Osaki, Keigo Ashida, Yoshiyuki Fujiwara

Original Article

Analysis of gender-based differences among surgeons in Japan: results of a survey conducted by the Japan Surgical Society. Part. 2: personal life

Kazumi Kawase, Kyoko Nomura, Ryuji Tominaga, Hirotaka Iwase, Tomoko Ogawa, Ikuko Shibasaki, Mitsuo Shimada, Tomoaki Taguchi, Emiko Takeshita, Yasuko Tomizawa, Sachiyo Nomura, Kazuhiro Hanazaki, Tomoko Hanashi, Hiroko Yamashita, Norihiro Kokudo, Kotaro Maeda

Original Article

The outcome and risk factors for recurrence and extended hospitalization of secondary spontaneous pneumothorax

Yoshitaro Saito, Yohei Suzuki, Ryo Demura, Hideki Kawai

Original Article

Evaluation of the prognostic factors in patients with pT3N0 or pT1N2–3 gastric cancer: a single institutional retrospective cohort study

Mitsumi Terada, Takahiro Kinoshita, Akio Kaito, Shizuki Sugita, Masahiro Watanabe, Ryuichi Hayashi

Original Article

Anatomical study of the left superior mediastinal lymphatics for tracheal branches of left recurrent laryngeal nerve-preserving mediastinoscope-assisted surgery in esophageal cancer

Yutaka Nakajima, Yutaka Tokairin, Yasuaki Nakajima, Kenro Kawada, Kagami Nagai, Kumiko Yamaguchi, Keiichi Akita, Tatsuyuki Kawano

Original Article

Modifiable and non-modifiable risk factors for surgical site infection after colorectal surgery: a single-center experience

Marta Silvestri, Chiara Dobrinja, Serena Scomersi, Fabiola Giudici, Angelo Turoldo, Elija Princic, Roberto Luzzati, Nicolò de Manzini, Marina Bortul

Original Article

Spatial relationships of the bronchial arteries to the left recurrent laryngeal nerve in the sub-aortic arch area

Ken Hayasaka, Hajime Ishida, Ryosuke Kimura, Tadashi Nishimaki

Original Article

The features of adipose-derived stem cells in patients with inflammatory bowel diseases

Tsunekazu Mizushima, Tadafumi Fukata, Hiroshi Takeyama, Hidekazu Takahashi, Naotsugu Haraguchi, Junichi Nishimura, Taishi Hata, Chu Matsuda, Hirofumi Yamamoto, Yuichiro Doki, Masaki Mori

How To Do It

Laparoscopic lymph node dissection around the inferior mesenteric artery for left-sided colon and rectal cancer

Hidekazu Takahashi, Naotsugu Haraguchi, Junichi Nishimura, Taishi Hata, Chu Matsuda, Hirofumi Yamamoto, Tsunekazu Mizushima, Yuichiro Doki, Masaki Mori

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.