Skip to main content
Erschienen in: World Journal of Surgery 8/2016

23.03.2016 | Original Scientific Report

Surgical Non-governmental Organizations: Global Surgery’s Unknown Nonprofit Sector

verfasst von: Joshua S. Ng-Kamstra, Johanna N. Riesel, Sumedha Arya, Brad Weston, Tino Kreutzer, John G. Meara, Mark G. Shrime

Erschienen in: World Journal of Surgery | Ausgabe 8/2016

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Background

Charitable organizations may play a significant role in the delivery of surgical care in low- and middle-income countries (LMICs). However, in order to quantify their collective contribution, to account for the care they provide in national surgical plans, and to maximize coordination between organizations, a comprehensive database of these groups is required. We aimed to create such a database using web-available data.

Methods

We searched for organizations that meet the United Nations Rule of Law definition of non-governmental organizations and provide surgery in LMICs. We termed these surgical non-governmental organizations (s-NGOs). We screened multiple sources including a listing of disaster relief organizations, medical volunteerism databases, charity commissions, and the results of a literature search. We performed a secondary review of each eligible organization’s website to verify inclusion criteria and extracted data.

Results

We found 403 s-NGOs providing surgery in all 139 LMICs, with most (61 %) incorporating surgery into a broader spectrum of health services. Over 80 % of s-NGOs had an office in the USA, the UK, Canada, India, or Australia, and they most commonly provided surgery in India (87 s-NGOs), Haiti (71), Kenya (60), and Ethiopia (55). The most common specialties provided were general surgery (184), obstetrics and gynecology (140), and plastic surgery (116).

Conclusions

This new catalog includes the largest number of s-NGOs to date, but this is likely to be incomplete. This list will be made publicly available to promote collaboration between s-NGOs, national health systems, and global health policymakers.
Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
3.
Zurück zum Zitat Ng-Kamstra JS, Dare AJ, Patra J et al (2015) Deaths from acute abdominal conditions and geographic access to surgical care in India: a nationally representative population-based spatial analysis. Lancet 385:32CrossRef Ng-Kamstra JS, Dare AJ, Patra J et al (2015) Deaths from acute abdominal conditions and geographic access to surgical care in India: a nationally representative population-based spatial analysis. Lancet 385:32CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Holmer H, Lantz A, Kunjumen T, Finlayson S, Hoyler M, Siyam A, Montenegro H, Kelley ET, Campbell J, Cherian MN, Hagander L (2015) Global distribution of surgeons, anaesthesiologists, and obstetricians. Lancet Glob Health 3:S9–S11CrossRefPubMed Holmer H, Lantz A, Kunjumen T, Finlayson S, Hoyler M, Siyam A, Montenegro H, Kelley ET, Campbell J, Cherian MN, Hagander L (2015) Global distribution of surgeons, anaesthesiologists, and obstetricians. Lancet Glob Health 3:S9–S11CrossRefPubMed
5.
7.
Zurück zum Zitat Daniels K, Riesel JN, Meara JG (2015) The scale-up of the surgical workforce. Lancet 285:S41CrossRef Daniels K, Riesel JN, Meara JG (2015) The scale-up of the surgical workforce. Lancet 285:S41CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Shrime MG, Bickler SW, Alkire BC et al (2015) Global burden of surgical disease: an estimation from the provider perspective. Lancet Glob Health 3(Suppl 2):S8–S9CrossRefPubMed Shrime MG, Bickler SW, Alkire BC et al (2015) Global burden of surgical disease: an estimation from the provider perspective. Lancet Glob Health 3(Suppl 2):S8–S9CrossRefPubMed
20.
Zurück zum Zitat Gutnik L, Dielman J, Dare AJ, Ramos MS, Riviello R, Meara JG, Yamey G, Shrime MG (2015) Funding flows to global surgery: an analysis of contributions from the USA. Lancet 385:S51CrossRefPubMed Gutnik L, Dielman J, Dare AJ, Ramos MS, Riviello R, Meara JG, Yamey G, Shrime MG (2015) Funding flows to global surgery: an analysis of contributions from the USA. Lancet 385:S51CrossRefPubMed
27.
Zurück zum Zitat Shrime MG, Sleemi A, Ravilla TD (2015) Charitable platforms in global surgery: a systematic review of their effectiveness, cost-effectiveness, sustainability, and role training. World J Surg 39:10–20. doi:10.1007/s00268-014-2516-0 CrossRefPubMed Shrime MG, Sleemi A, Ravilla TD (2015) Charitable platforms in global surgery: a systematic review of their effectiveness, cost-effectiveness, sustainability, and role training. World J Surg 39:10–20. doi:10.​1007/​s00268-014-2516-0 CrossRefPubMed
28.
Zurück zum Zitat Butler MW (2010) Fragmented international volunteerism: need for a global pediatric surgery network. J Pediatr Surg 45:303–309CrossRefPubMed Butler MW (2010) Fragmented international volunteerism: need for a global pediatric surgery network. J Pediatr Surg 45:303–309CrossRefPubMed
29.
Zurück zum Zitat Nguyen N, Jacobs JP, Dearani JA et al (2014) Survey of nongovernmental organizations providing pediatric cardiovascular care in low- and middle-income countries. World J Pediatr Congenit Heart Surg 5:248–255CrossRefPubMedPubMedCentral Nguyen N, Jacobs JP, Dearani JA et al (2014) Survey of nongovernmental organizations providing pediatric cardiovascular care in low- and middle-income countries. World J Pediatr Congenit Heart Surg 5:248–255CrossRefPubMedPubMedCentral
32.
Zurück zum Zitat Chu KM, Ford N, Trelles M (2010) Operative mortality in resource-limited settings: the experience of Medecins Sans Frontieres in 13 countries. Arch Surg 145:721–725CrossRefPubMed Chu KM, Ford N, Trelles M (2010) Operative mortality in resource-limited settings: the experience of Medecins Sans Frontieres in 13 countries. Arch Surg 145:721–725CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Surgical Non-governmental Organizations: Global Surgery’s Unknown Nonprofit Sector
verfasst von
Joshua S. Ng-Kamstra
Johanna N. Riesel
Sumedha Arya
Brad Weston
Tino Kreutzer
John G. Meara
Mark G. Shrime
Publikationsdatum
23.03.2016
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
World Journal of Surgery / Ausgabe 8/2016
Print ISSN: 0364-2313
Elektronische ISSN: 1432-2323
DOI
https://doi.org/10.1007/s00268-016-3486-1

Weitere Artikel der Ausgabe 8/2016

World Journal of Surgery 8/2016 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.