Skip to main content
main-content

28.11.2016 | Original Article | Ausgabe 2/2017

Journal of Genetic Counseling 2/2017

Teaching Genetic Counseling Skills: Incorporating a Genetic Counseling Adaptation Continuum Model to Address Psychosocial Complexity

Zeitschrift:
Journal of Genetic Counseling > Ausgabe 2/2017
Autor:
Andrea Shugar

Abstract

Genetic counselors are trained health care professionals who effectively integrate both psychosocial counseling and information-giving into their practice. Preparing genetic counseling students for clinical practice is a challenging task, particularly when helping them develop effective and active counseling skills. Resistance to incorporating these skills may stem from decreased confidence, fear of causing harm or a lack of clarity of psycho-social goals. The author reflects on the personal challenges experienced in teaching genetic counselling students to work with psychological and social complexity, and proposes a Genetic Counseling Adaptation Continuum model and methodology to guide students in the use of advanced counseling skills.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Bis zum 22.10. bestellen und 100 € sparen!

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2017

Journal of Genetic Counseling 2/2017 Zur Ausgabe