Skip to main content
main-content

28.11.2016 | Original Research | Ausgabe 4/2017

Journal of General Internal Medicine 4/2017

Teaching Structure: A Qualitative Evaluation of a Structural Competency Training for Resident Physicians

Zeitschrift:
Journal of General Internal Medicine > Ausgabe 4/2017
Autoren:
MS Joshua Neff, PhD Kelly R. Knight, BA Shannon Satterwhite, MBBS Nick Nelson, MD Jenifer Matthews, MD, PhD Seth M. Holmes

Abstract

Background

The influence of societal inequities on health has long been established, but such content has been incorporated unevenly into medical education and clinical training. Structural competency calls for medical education to highlight the important influence of social, political, and economic factors on health outcomes.

Aim

This article describes the development, implementation, and evaluation of a structural competency training for medical residents.

Setting

A California family medicine residency program serving a patient population predominantly (88 %) with income below 200 % of the federal poverty level.

Participants

A cohort of 12 residents in the family residency program.

Program Description

The training was designed to help residents recognize and develop skills to respond to illness and health as the downstream effects of social, political, and economic structures.

Program Evaluation

The training was evaluated via qualitative analysis of surveys gathered immediately post-training (response rate 100 %) and a focus group 1 month post-training (attended by all residents not on service).

Discussion

Residents reported that the training had a positive impact on their clinical practice and relationships with patients. They also reported feeling overwhelmed by increased recognition of structural influences on patient health, and indicated a need for further training and support to address these influences.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Bis zum 22.10. bestellen und 100 € sparen!

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2017

Journal of General Internal Medicine 4/2017 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Innere Medizin

 

 

 
 

Meistgelesene Bücher aus der Inneren Medizin

2017 | Buch

Rheumatologie aus der Praxis

Entzündliche Gelenkerkrankungen – mit Fallbeispielen

Dieses Fachbuch macht mit den wichtigsten chronisch entzündlichen Gelenk- und Wirbelsäulenerkrankungen vertraut. Anhand von über 40 instruktiven Fallbeispielen werden anschaulich diagnostisches Vorgehen, therapeutisches Ansprechen und der Verlauf …

Herausgeber:
Rudolf Puchner

2016 | Buch

Ambulant erworbene Pneumonie

Was, wann, warum – Dieses Buch bietet differenzierte Diagnostik und Therapie der ambulant erworbenen Pneumonie zur sofortigen sicheren Anwendung. Entsprechend der neuesten Studien und Leitlinien aller wichtigen Fachgesellschaften.

Herausgeber:
Santiago Ewig

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Innere Medizin und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

© Springer Medizin 

Bildnachweise