Skip to main content

Techniques in Coloproctology

Ausgabe 10/2020

Inhalt (23 Artikel)

Review

Neoadjuvant chemotherapy in locally advanced colon cancer: a systematic review

J. Arredondo, E. Pastor, V. Simó, M. Beltrán, C. Castañón, M. C. Magdaleno, I. Matanza, M. Notarnicola, B. Ielpo

Open Access Original Article

Retrospective study of the functional and oncological outcomes of conformal sphincter preservation operation in the treatment of very low rectal cancer

G. Sun, Z. Lou, H. Zhang, G. Y. Yu, K. Zheng, X. H. Gao, R. G. Meng, H. F. Gong, E. J. B. Furnée, C. G. Bai, W. Zhang

Original Article

Robotic complete mesocolic excision for transverse colon cancer can be performed with a morbidity profile similar to that of conventional laparoscopic colectomy

V. Ozben, C. de Muijnck, B. Sengun, S. Zenger, O. Agcaoglu, E. Balik, E. Aytac, I. A. Bilgin, B. Baca, I. Hamzaoglu, T. Karahasanoglu, D. Bugra

Original Article

Loss of seton in patients with complex anal fistula: a retrospective comparison of conventional knotted loose seton and knot-free seton

C. Verkade, D. D. E. Zimmerman, D. K. Wasowicz, S. W. Polle, H. S. de Vries

Original Article

Small bowel adenocarcinoma in Crohn’s disease: a rare but devastating complication

T. Hussain, N. A Jeganathan, G. Karagkounis, L. Stocchi, S. Shawki, S. D. Holubar, I. Gordon, T. Hull, D. Liska

Original Article

Sacrococcygeal dimensions and curvature are associated with resection quality in rectal cancer excision

G. Simpson, T. Marks, S. Blacker, D. Smith, C. Walsh

Original Article

Assessing the effectiveness of laser fistulectomy for anal fistula: a retrospective cohort study

D. E. Brabender, K. L. Moran, M. Brady, J. C. Carmichael, S. Mills, A. Pigazzi, M. J. Stamos, M. D. Jafari

Open Access Short Communication

The AirSeal® insufflation device can entrain room air during routine operation

R. P. Weenink, M. Kloosterman, R. Hompes, P. J. Zondervan, H. P. Beerlage, P. J. Tanis, R. A. van Hulst

Multimedia Article

Complete laparoscopic pelvic peritonectomy plus hyperthermic intraperitoneal chemotherapy

A. Arjona-Sánchez, D. Cortés-Guiral, M. Duran-Martínez, P. Villarejo-Campos, J. M. Sánchez-Hidalgo, A. Casado-Adam, L. Rodriguez-Ortiz, A. Romero-Ruiz, B. Rufian-Andujar, E. Espinosa-Redondo, F. Valenzuela-Molina, S. Rufián-Peña, J. Briceño-Delgado

Video Forum

Laparoscopic treatment of internal hernia following minimally invasive left hemicolectomy

G. Portale, C. Cipollari, M. Zuin, Y. Spolverato, V. Fiscon

Video Forum

Endoscopic pilonidal sinus resection (EPSI-R): a new method

B. C. Yuksel, Y. Aslan, S. Er

Video Forum

Robotic extralevator abdominoperineal resection with en bloc multivisceral resection and lateral lymph node dissection for rectal cancer

T. Yamaguchi, T. Akiyoshi, Y. Fukunaga, S. Nagayama, T. Nagasaki, T. Mukai, R. Nakanishi, T. Konishi

Video Forum

Endo-VAC® customization for sinus/anastomotic-leaks/dehiscence after colorectal anastomosis

R. E. Pinilla, M. C. Aramendiz, E. Williams, A. Caycedo-Marulanda

The Last Image

Colostomy site recurrence in rectal cancer

P. K. Garg, J. R. Kumar, R. Kumar, M. P. Singh

Correspondence

Fluoroscopy during coccygectomy for rectal cancer

P. M. Foye, G. J. S. Sidhu, M. R. Araujo

Author's Reply

Reply to “Fluoroscopy during coccygectomy for rectal cancer”

G. Simpson, T. Marks, S. Blacker, D. Smith, C. Walsh

Zur Zeit gratis COVID-19 Correspondence

The impact of COVID-19 on proctologic practice in Italy

G. Gallo, A. Sturiale, V. De Simone, G. L. Di Tanna, F. Bianco, R. Perinotti, I. Giani, U. Grossi

Zur Zeit gratis COVID-19 Correspondence

Continuation of minimally invasive surgery in the COVID-19 pandemic

J. R. Huddy, S. Rasheed, H. S. Tilney

Correction

Correction to: Cesarean delivery to prevent anal incontinence: a systematic review and meta-analysis

R. L. Nelson, M. Wen, C. Go, R. Darwish, J. Gao, R. Parikh, C. Kang, A. Mahajan, L. Habeeb, P. Zalavadiya, M. Patnam

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.