Skip to main content
main-content

08.10.2018

Test Result Management Practices of Canadian Internal Medicine Physicians and Trainees

Zeitschrift:
Journal of General Internal Medicine
Autoren:
MD Thomas Bodley, MD MPH Janice L. Kwan, MSc John Matelski, MD MSc Patrick J. Darragh, MD MBA Peter Cram
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s11606-018-4656-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Background

Missed test results are a cause of medical error. Few studies have explored test result management in the inpatient setting.

Objective

To examine test result management practices of general internal medicine providers in the inpatient setting, examine satisfaction with practices, and quantify self-reported delays in result follow-up.

Design

Cross-sectional survey.

Participants

General internal medicine attending physicians and trainees (residents and medical students) at three Canadian teaching hospitals.

Main Measures

Methods used to track test results; satisfaction with these methods; personal encounters with results respondents “wish they had known about sooner.”

Key Results

We received surveys from 33/51 attendings and 99/108 trainees (response rate 83%). Only 40.9% of respondents kept a record of all tests they order, and 50.0% had a system to ensure ordered tests were completed. Methods for tracking test results included typed team sign-out lists (40.7%), electronic health record (EHR) functionality (e.g., the electronic “inbox”) (38.9%), and personal written or typed lists (14.8%). Almost all trainees (97.9%) and attendings (81.2%) reported encountering at least one test result they “wish they had known about sooner” in the past 2 months (p = 0.001). A higher percentage of attendings kept a record of tests pending at hospital discharge compared to trainees (75.0% vs. 35.7%, p < 0.001), used EHR functionality to track tests (71.4% vs. 27.5%, p = 0.004), and reported higher satisfaction with result management (42.4% vs. 12.1% satisfied or very satisfied, p < 0.001).

Conclusions

Canadian physicians report an array of problems managing test results in the inpatient setting. In the context of prior studies from the outpatient setting, our study suggests a need to develop interventions to prevent missed results and avoid potential patient harms.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Zusatzmaterial
ESM 1 (DOCX 25 kb)
11606_2018_4656_MOESM1_ESM.docx
Literatur
Über diesen Artikel
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Innere Medizin

Meistgelesene Bücher aus der Inneren Medizin

2017 | Buch

Rheumatologie aus der Praxis

Entzündliche Gelenkerkrankungen – mit Fallbeispielen

Dieses Fachbuch macht mit den wichtigsten chronisch entzündlichen Gelenk- und Wirbelsäulenerkrankungen vertraut. Anhand von über 40 instruktiven Fallbeispielen werden anschaulich diagnostisches Vorgehen, therapeutisches Ansprechen und der Verlauf …

Herausgeber:
Rudolf Puchner

2016 | Buch

Ambulant erworbene Pneumonie

Was, wann, warum – Dieses Buch bietet differenzierte Diagnostik und Therapie der ambulant erworbenen Pneumonie zur sofortigen sicheren Anwendung. Entsprechend der neuesten Studien und Leitlinien aller wichtigen Fachgesellschaften.

Herausgeber:
Santiago Ewig

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Innere Medizin und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

© Springer Medizin 

Bildnachweise