Skip to main content
main-content

20.10.2015 | Original Article | Ausgabe 5/2016

Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research 5/2016

The Effect of a Change Agent on Use of Evidence-Based Mental Health Practices

Zeitschrift:
Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research > Ausgabe 5/2016
Autoren:
Sonya J. Leathers, Jill E. Spielfogel, Joan Blakey, Errick Christian, Marc S. Atkins
Wichtige Hinweise
A correction to this article is available online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s10488-018-0859-9.

Abstract

Children’s service systems are faced with a critical need to disseminate evidence-based mental health interventions. Despite the proliferation of comprehensive implementation models, little is known about the key active processes in effective implementation strategies. This proof of concept study focused on the effect of change agent interactions as conceptualized by Rogers’ diffusion of innovation theory on providers’ (N = 57) use of a behavioral intervention in a child welfare agency. An experimental design compared use for providers randomized to training as usual or training as usual supplemented by change agent interactions after the training. Results indicate that the enhanced condition increased use of the intervention, supporting the positive effect of change agent interactions on use of new practices. Change agent types of interaction may be a key active process in implementation strategies following training.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 5/2016

Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research 5/2016 Zur Ausgabe
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  2. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

  3. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.