Skip to main content
Erschienen in: Obesity Surgery 4/2021

02.11.2020 | Brief Communication

The Impact of Ethnic Differences Between Israeli-Jews and Israeli-Arabs on Post-bariatric Surgery Weight Loss: a Prospective Cohort Analysis

verfasst von: Nasser Sakran, Ron Dar, Ian M. Gralnek, Shams-Eldin Mokary, Tamar Dola, Hadar Aboody-Nevo, Keren Hod, Dan Hershko

Erschienen in: Obesity Surgery | Ausgabe 4/2021

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Previous studies from different countries have shown that ethnic diversity may have an important effect on clinical outcome following bariatric procedures. Israel has an ethnic diverse population but there is limited information about this effect on surgery outcome. We carried out a 3-year institutional, prospective comparative data collection study among Jewish and Arab patients in Israel undergoing primary bariatric surgery. Percent of total weight loss (%TWL) and change in body mass index (BMI) were assessed. The results revealed no difference between Arab and Jewish participants in %TWL nor BMI change. Differences in absolute BMI values were all accounted for by the initial between-group difference in the pre-operative BMI. Comorbidity resolution at 1 year post-surgery was not significantly different between the groups.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Ng M, Fleming T, Robinson M, et al. Global, regional, and national prevalence of overweight and obesity in children and adults during 1980–2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013. Lancet. 2014;384(9945):766–81.CrossRef Ng M, Fleming T, Robinson M, et al. Global, regional, and national prevalence of overweight and obesity in children and adults during 1980–2013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013. Lancet. 2014;384(9945):766–81.CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Hales CM, Fryar CD, Carroll MD, et al. Trends in obesity and severe obesity prevalence in US youth and adults by sex and age, 2007-2008 to 2015-2016. JAMA. 2018;319(16):1723–5.CrossRef Hales CM, Fryar CD, Carroll MD, et al. Trends in obesity and severe obesity prevalence in US youth and adults by sex and age, 2007-2008 to 2015-2016. JAMA. 2018;319(16):1723–5.CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Steinbrook R. Surgery for severe obesity. N Engl J Med. 2004;350(11):1075–9.CrossRef Steinbrook R. Surgery for severe obesity. N Engl J Med. 2004;350(11):1075–9.CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Schauer PR, Kashyap SR, Wolski K, et al. Bariatric surgery versus intensive medical therapy in obese patients with diabetes. N Engl J Med. 2012;366(17):1567–76.CrossRef Schauer PR, Kashyap SR, Wolski K, et al. Bariatric surgery versus intensive medical therapy in obese patients with diabetes. N Engl J Med. 2012;366(17):1567–76.CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Admiraal WM, Celik F, Gerdes VE, et al. Ethnic differences in weight loss and diabetes remission after bariatric surgery: a meta-analysis. Diabetes Care. 2012;35(9):1951–8.CrossRef Admiraal WM, Celik F, Gerdes VE, et al. Ethnic differences in weight loss and diabetes remission after bariatric surgery: a meta-analysis. Diabetes Care. 2012;35(9):1951–8.CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Abu-Saad K, Murad H, Lubin F, et al. Jews and Arabs in the same region in Israel exhibit major differences in dietary patterns. J Nutr. 2012;142(12):2175–81.CrossRef Abu-Saad K, Murad H, Lubin F, et al. Jews and Arabs in the same region in Israel exhibit major differences in dietary patterns. J Nutr. 2012;142(12):2175–81.CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Kaluski DN, Berry EM. Prevalence of obesity in Israel. Obes Rev. 2005;6(2):115–6.CrossRef Kaluski DN, Berry EM. Prevalence of obesity in Israel. Obes Rev. 2005;6(2):115–6.CrossRef
12.
Zurück zum Zitat 2019 National Bariatric Registry Report. Ministry of Health, Israel. 2019 National Bariatric Registry Report. Ministry of Health, Israel.
13.
Zurück zum Zitat Ng J, Seip R, Stone A, et al. Ethnic variation in weight loss, but not comorbidity remission, after laparoscopic gastric banding and Roux-en-Y gastric bypass. Surg Obes Relat Dis. 2015;11(1):94–100.CrossRef Ng J, Seip R, Stone A, et al. Ethnic variation in weight loss, but not comorbidity remission, after laparoscopic gastric banding and Roux-en-Y gastric bypass. Surg Obes Relat Dis. 2015;11(1):94–100.CrossRef
14.
Zurück zum Zitat Giskes K, van Lenthe F, Avendano-Pabon M, et al. A systematic review of environmental factors and obesogenic dietary intakes among adults: are we getting closer to understanding obesogenic environments? Obes Rev. 2011;12(5):e95–106.CrossRef Giskes K, van Lenthe F, Avendano-Pabon M, et al. A systematic review of environmental factors and obesogenic dietary intakes among adults: are we getting closer to understanding obesogenic environments? Obes Rev. 2011;12(5):e95–106.CrossRef
15.
Zurück zum Zitat Parikh M, Hetherington J, Sheth S, et al. Frequencies of obesity susceptibility alleles among ethnically and racially diverse bariatric patient populations. Surg Obes Relat Dis. 2013;9(3):436–41.CrossRef Parikh M, Hetherington J, Sheth S, et al. Frequencies of obesity susceptibility alleles among ethnically and racially diverse bariatric patient populations. Surg Obes Relat Dis. 2013;9(3):436–41.CrossRef
Metadaten
Titel
The Impact of Ethnic Differences Between Israeli-Jews and Israeli-Arabs on Post-bariatric Surgery Weight Loss: a Prospective Cohort Analysis
verfasst von
Nasser Sakran
Ron Dar
Ian M. Gralnek
Shams-Eldin Mokary
Tamar Dola
Hadar Aboody-Nevo
Keren Hod
Dan Hershko
Publikationsdatum
02.11.2020
Verlag
Springer US
Erschienen in
Obesity Surgery / Ausgabe 4/2021
Print ISSN: 0960-8923
Elektronische ISSN: 1708-0428
DOI
https://doi.org/10.1007/s11695-020-05072-4

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2021

Obesity Surgery 4/2021 Zur Ausgabe

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.

S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.