Skip to main content
Erschienen in:

14.04.2022 | Original Article

The Israeli Surgical Oral Board Examination: Improved Objectivity Increases Knowledge Authenticity

verfasst von: Guy Pines, Ofir Ben-Ishay, David Hochstein, Guy Lahat, Gil Ohana, Gilbert Sebbag, Yoram Kluger, Ariel Halvey

Erschienen in: Indian Journal of Surgery | Sonderheft 1/2022

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

The oral board examination in general surgery in Israel was recently revised aiming for improved objectivity and standardization. Herein, we describe the current exam model. Between 05/2018 and 11/2020, two exams per year were conducted with the current exam model. The examination consists of 12 stations, each focusing on a different field. Passing score is 80%. At the end of the examination, examiners and candidates complete a questionnaire regarding the examination’s process and quality (scale 1–5). A total of 142 residents attended six oral board examinations. Mean pass rate was 76.6 ± 9.5%. Questions with overall highest pass rates were acute-care surgery (86.6 ± 4.8%), foregut surgery (84.6 ± 7.6%), and colorectal surgery (84 ± 8.1%). Questions with the highest fail rates were surgical oncology (31.7 ± 13.3%) and abdominal-wall surgery (28.8 ± 16.9%). Examiners’ feedback scored highest the following: standardization of the exam (4.45 ± 0.63) and whether the presented cases reflect the daily work of an attending surgeon (4.35 ± 0.87). Candidates’ feedback scored highest the following: did the examiners treat you in an appropriate manner (4.08 ± 1.17). In conclusion, oral exams are challenging and bear limitations, but properly constructed exams allow good evaluation of the trainees’ thinking process and decision-making skills, without compromising exam’s integrity and standardization.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Colliver JA, Swartz MH (1997) Assessing clinical performance with standardized patients. JAMA 278(9):790–791CrossRef Colliver JA, Swartz MH (1997) Assessing clinical performance with standardized patients. JAMA 278(9):790–791CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Sloan DA, Donnelly MB, Schwartz RW, Strodel WE (1995) The objective structured clinical examination. The new gold standard for evaluating postgraduate clinical performance. Ann Surg 222(6):735–42CrossRef Sloan DA, Donnelly MB, Schwartz RW, Strodel WE (1995) The objective structured clinical examination. The new gold standard for evaluating postgraduate clinical performance. Ann Surg 222(6):735–42CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Setyonugroho W, Kennedy KM, Kropmans TJ (2015) Reliability and validity of OSCE checklists used to assess the communication skills of undergraduate medical students: A systematic review. Patient Educ Couns S0738-3991(15):00277–3 Setyonugroho W, Kennedy KM, Kropmans TJ (2015) Reliability and validity of OSCE checklists used to assess the communication skills of undergraduate medical students: A systematic review. Patient Educ Couns S0738-3991(15):00277–3
4.
Zurück zum Zitat Wass V, Van der Vleuten C, Shatzer J, Jones R (2001) Assessment of clinical competence. Lancet 357(9260):945–949CrossRef Wass V, Van der Vleuten C, Shatzer J, Jones R (2001) Assessment of clinical competence. Lancet 357(9260):945–949CrossRef
Metadaten
Titel
The Israeli Surgical Oral Board Examination: Improved Objectivity Increases Knowledge Authenticity
verfasst von
Guy Pines
Ofir Ben-Ishay
David Hochstein
Guy Lahat
Gil Ohana
Gilbert Sebbag
Yoram Kluger
Ariel Halvey
Publikationsdatum
14.04.2022
Verlag
Springer India
Erschienen in
Indian Journal of Surgery / Ausgabe Sonderheft 1/2022
Print ISSN: 0972-2068
Elektronische ISSN: 0973-9793
DOI
https://doi.org/10.1007/s12262-022-03408-1

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Ab sofort gelten die neuen Verordnungsausnahmen für Lipidsenker

Freie Fahrt für Lipidsenker? Das nicht, doch mit niedrigerem Schwellenwert fürs Infarktrisiko und neuen Indikationen hat der G-BA die Verordnungs-Handbremse ein gutes Stück weit gelockert.

Appendizitis und Darminfarkt durch Blinddarm-Lipom

Eigentlich sind Lipome recht harmlos. Im Zäkum können sie jedoch erhebliche Komplikationen mit Darminfarkt und Appendizitis verursachen.

Gluteuslappen nach Rektumkarzinom-Op. schützt vor Abszessen

Die Wunddeckung mit einem autologen Rotationslappen nach Entfernung eines Rektumkarzinoms konnte in einer randomisierten Studie gegenüber dem primären Wundverschluss vor allem in einer Hinsicht punkten: Sie führte deutlich seltener zu präsakralen Abszessen.

MedTalk Leitlinie KOMPAKT: S3-Leitline zu peripheren Nervenverletzungen

  • Webinar | 10.02.2025 | 13:00

Über den Weg zur finalen Fassung der S3-Leitlinie "Versorgung peripherer Nervenverletzungen" sprechen Prof. Dr. Leila Harhaus-Wähner und Ressortleiter Dr. Gunter Freese im WebTalk Leitlinie KOMPAKT, einer neuen Webcast-Serie von SpringerMedizin passend zu Ihrem Fachmagazin Orthopädie und Unfallchirurgie Mitteilungen und Nachrichten. In dem kurzen Video geht es darum, was sich im Vergleich zur vorigen Fassung der Leitlinie geändert hat, welche Aspekte für die tägliche Praxis besonders wichtig sind und was jeder gemäß Leitlinie nun anders oder besser machen sollte.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.