Skip to main content
Erschienen in:

01.03.2023 | IM - COMMENTARY

Time for implementing high-sensitivity cardiac troponin assays in emergency departments in Italy

verfasst von: Elisabetta Moscarella, Paolo Calabrò

Erschienen in: Internal and Emergency Medicine | Ausgabe 3/2023

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Auszug

The topic of diagnosis and management of patients presenting to the emergency departments (ED) with acute chest pain of suspected cardiac origin and electrocardiogram (ECG) negative for ST-elevation myocardial infarction (STEMI) is of current importance. More than 12 million patients present to the ED with suspected acute myocardial infarction (AMI) each year in Europe and North America, resulting in considerable resource use and contributing to the overcrowding of EDs [1]. Recent Italian data showed that while the incidence of patients presenting with STEMI has significantly decreased over the past decade, that of NSTEMI has slightly increased. Given that prevalence, early identification of low-risk patients eligible for early discharge is crucial to ensure the efficiency and effectiveness of the health system. If on one hand, the high mortality associated with myocardial infarction (MI) requires timely diagnosis to ensure adequate and timely treatments, on the other hand, the high number of patients who present to ED and who have a diagnosis other than acute coronary syndromes (ACS) requires that clinicians can rapidly rule out the diagnosis of MI in low-risk patients [2]. High-sensitivity troponin I and T (hsTnI and hsTnT) assays have been introduced in clinical practice with the aim to detect smaller amounts of myocardial injury in a shorter time, therefore, their role is critical in those patients presenting with symptoms suggestive for ACS and a normal or inconclusive ECG [25]. In patients with serial low hsTn values, the diagnosis of myocardial infarction can be safely excluded (and patients can be early discharged safely, reducing the rate of inappropriate hospitalizations), while in ACS patients, they allow a reduction in time interval between hospitalization and diagnosis, turning in prompt treatment, better patients’ outcomes, as well as economical and organizational benefits [4, 6]. However, to date, there is great heterogeneity in the management of NSTEMI patients and in the utilization of different cardiac troponin assays for its diagnosis in the ED all-over Italy [4]. …
Literatur
2.
Zurück zum Zitat Collet J-P, Thiele H, Barbato E et al (2021) 2020 ESC Guidelines for the management of acute coronary syndromes in patients presenting without persistent ST-segment elevationthe task force for the management of acute coronary syndromes in patients presenting without persistent ST-segment elevation of the European society of cardiology (ESC). Eur Heart J 42:1289–1367. https://doi.org/10.1093/EURHEARTJ/EHAA575CrossRefPubMed Collet J-P, Thiele H, Barbato E et al (2021) 2020 ESC Guidelines for the management of acute coronary syndromes in patients presenting without persistent ST-segment elevationthe task force for the management of acute coronary syndromes in patients presenting without persistent ST-segment elevation of the European society of cardiology (ESC). Eur Heart J 42:1289–1367. https://​doi.​org/​10.​1093/​EURHEARTJ/​EHAA575CrossRefPubMed
Metadaten
Titel
Time for implementing high-sensitivity cardiac troponin assays in emergency departments in Italy
verfasst von
Elisabetta Moscarella
Paolo Calabrò
Publikationsdatum
01.03.2023
Verlag
Springer International Publishing
Erschienen in
Internal and Emergency Medicine / Ausgabe 3/2023
Print ISSN: 1828-0447
Elektronische ISSN: 1970-9366
DOI
https://doi.org/10.1007/s11739-023-03225-8

Kompaktes Leitlinien-Wissen Innere Medizin (Link öffnet in neuem Fenster)

Mit medbee Pocketcards schnell und sicher entscheiden.
Leitlinien-Wissen kostenlos und immer griffbereit auf ihrem Desktop, Handy oder Tablet.

Neu im Fachgebiet Innere Medizin

ctDNA erkennt minimale Resterkrankung beim Melanom

Die Diagnose einer minimalen Resterkrankung mithilfe zirkulierender Tumor-DNA könnte (ctDNA) auch das Management von Patientinnen und Patienten mit Melanomen im Stadium III bereichern, wie Ergebnisse einer Studie nahelegen – auch wenn die Methode noch nicht perfekt funktioniert.

Lipidtherapie im Praxisalltag: Noch viel Spielraum für Verbesserung

Wie steht es um die Behandlung von Dyslipidämien bei Risikopatienten mit atherosklerotischer Gefäßerkrankung in Deutschland? Eine Bestandsaufnahme dazu liefert das bei der DGK-Tagung 2025 vorgestellte Forschungsprojekt LipidSnapshot.

Lohnt sich die Karotis-Revaskularisation?

Die medikamentöse Therapie für Menschen mit Karotisstenosen hat sich in den vergangenen Dekaden verbessert. Braucht es also noch einen invasiven Eingriff zur Revaskularisation der Halsschlagader bei geringem bis moderatem Risiko für einen ipsilateralen Schlaganfall?

Höhere Dosis von Dexamethason senkt Überlebenschancen

Personen mit Hirnmetastasen, die perioperativ höhere kumulative Dosen von Dexamethason erhalten, haben eine schlechtere Prognose. Um die Ergebnisse zu verbessern, bedarf es strengerer Dosierungsschemata.

EKG Essentials: EKG befunden mit System (Link öffnet in neuem Fenster)

In diesem CME-Kurs können Sie Ihr Wissen zur EKG-Befundung anhand von zwölf Video-Tutorials auffrischen und 10 CME-Punkte sammeln.
Praxisnah, relevant und mit vielen Tipps & Tricks vom Profi.

Update Innere Medizin

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.