Skip to main content
main-content

16.03.2019 | Original Scientific Article

Toothbrushing training programme using an iPad® for children and adolescents with autism

Zeitschrift:
European Archives of Paediatric Dentistry
Autoren:
S. Lopez Cazaux, G. Lefer, A. Rouches, P. Bourdon
Wichtige Hinweise

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Aim

To improve the oral health of children and teenagers with autism spectrum disorder (ASD) by using an iPad®-based training programme.

Methods

Fifty-two children and teenagers with ASD (aged 3–19 years) educated in schools or in care centres participated in this cohort study and followed for 8 months. A training programme for teaching toothbrushing behaviours was proposed to the educational staff. Quotation grids enabled assessment of the programme’s efficacy.

Results

Showed an improvement in toothbrushing. The children’s autonomy increased and oral care was more easily implemented when steps were taken by the caregivers. Wilcoxon analysis showed significant improvement in each variable related to toothbrushing.

Conclusions

The iPad® is an attractive and easy device for people with ASD to use. Its use in a training programme for teaching toothbrushing behaviours was efficient.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

★ PREMIUM-INHALT
e.Med Interdisziplinär

Mit e.Med Interdisziplinär erhalten Sie Zugang zu allen CME-Fortbildungen und Fachzeitschriften auf SpringerMedizin.de. Zusätzlich können Sie eine Zeitschrift Ihrer Wahl in gedruckter Form beziehen – ohne Aufpreis.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel
  1. Das kostenlose Testabonnement läuft nach 14 Tagen automatisch und formlos aus. Dieses Abonnement kann nur einmal getestet werden.

Neu im Fachgebiet Zahnmedizin

Mail Icon II Newsletter

Bestellen Sie unseren kostenlosen Newsletter Update Zahnmedizin und bleiben Sie gut informiert – ganz bequem per eMail.

Bildnachweise