Skip to main content
Erschienen in:

18.03.2021 | Editorial Commentary

Tracheostomy in Critically Ill Children—Bypassing the Hurdle and Running into More!

verfasst von: Lalit Takia, Muralidharan Jayashree

Erschienen in: Indian Journal of Pediatrics | Ausgabe 5/2021

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Excerpt

The indications for tracheostomy in critically ill children are two-fold: emergent, to relieve upper airway obstruction and elective, for those requiring prolonged mechanical ventilation. In the latter group, tracheostomy tube (TT) has several advantages which include airway security, patient comfort, better oral hygiene and decreased work of breathing, ventilator-free days, ventilator-associated pneumonia, need for sedoanalgesia and increased ICU-free days and lower hospital cost [1]. Despite the outlined advantages, tracheostomy in children is technically challenging and associated with increased morbidity and mortality as compared to adults [2]. Furthermore, the timing of tracheostomy, unlike in adults, is highly variable in children [3, 4]. In a large retrospective study from the US involving 82 pediatric intensive care units (PICUs), an average 6.6% of pediatric admissions underwent tracheostomy between 4.3–30.4 d of ventilation [1]. In another study across 29 PICUs in the UK, the reported frequency of tracheostomy was 2% of all pediatric admissions, and the timing varied from 14 to 90 d after initiation of mechanical ventilation, mostly determined on an individual basis [5]. …
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Wakeham MK, Kuhn EM, Lee KJ, McCrory MC, Scanlon MC. Use of tracheostomy in the PICU among patients requiring prolonged mechanical ventilation. Intensive Care Med. 2014;40(6):863–70.CrossRef Wakeham MK, Kuhn EM, Lee KJ, McCrory MC, Scanlon MC. Use of tracheostomy in the PICU among patients requiring prolonged mechanical ventilation. Intensive Care Med. 2014;40(6):863–70.CrossRef
2.
Zurück zum Zitat Watters KF. Tracheostomy in infants and children. Respir Care. 2017;62(6):799–825.CrossRef Watters KF. Tracheostomy in infants and children. Respir Care. 2017;62(6):799–825.CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Meyer-Macaulay CB, Dayre McNally J, O’Hearn K, et al. Factors impacting physician recommendation for tracheostomy placement in pediatric prolonged mechanical ventilation: a cross-sectional survey on stated practice. Pediatr Crit Care Med. 2019;20(9):e423–31.CrossRef Meyer-Macaulay CB, Dayre McNally J, O’Hearn K, et al. Factors impacting physician recommendation for tracheostomy placement in pediatric prolonged mechanical ventilation: a cross-sectional survey on stated practice. Pediatr Crit Care Med. 2019;20(9):e423–31.CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Abdelaal Ahmed Mahmoud M Alkhatip A, Younis M, Jamshidi N, et al. Timing of tracheostomy in pediatric patients: a systematic review and meta-analysis. Crit Care Med. 2020;48(2):233–40.CrossRef Abdelaal Ahmed Mahmoud M Alkhatip A, Younis M, Jamshidi N, et al. Timing of tracheostomy in pediatric patients: a systematic review and meta-analysis. Crit Care Med. 2020;48(2):233–40.CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Wood D, McShane P, Davis P. Tracheostomy in children admitted to paediatric intensive care: table 1. Arch Dis Child. 2012;97(10):866–9.CrossRef Wood D, McShane P, Davis P. Tracheostomy in children admitted to paediatric intensive care: table 1. Arch Dis Child. 2012;97(10):866–9.CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Ishihara T, Tanaka H. Factors affecting tracheostomy in critically ill paediatric patients in Japan: a data-based analysis. BMC Pediatr. 2020;20(1):237.CrossRef Ishihara T, Tanaka H. Factors affecting tracheostomy in critically ill paediatric patients in Japan: a data-based analysis. BMC Pediatr. 2020;20(1):237.CrossRef
8.
Zurück zum Zitat Mahida JB, Asti L, Boss EF, et al. Tracheostomy placement in children younger than 2 years: 30-day outcomes using the National Surgical Quality Improvement Program Pediatric. JAMA Otolaryngol Head Neck Surg. 2016;142(3):241–6.CrossRef Mahida JB, Asti L, Boss EF, et al. Tracheostomy placement in children younger than 2 years: 30-day outcomes using the National Surgical Quality Improvement Program Pediatric. JAMA Otolaryngol Head Neck Surg. 2016;142(3):241–6.CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Schweiger C, Manica D, Becker CF, et al. Tracheostomy in children: a ten-year experience from a tertiary center in southern Brazil. Braz J Otorhinolaryngol. 2017;83(6):627–32.CrossRef Schweiger C, Manica D, Becker CF, et al. Tracheostomy in children: a ten-year experience from a tertiary center in southern Brazil. Braz J Otorhinolaryngol. 2017;83(6):627–32.CrossRef
Metadaten
Titel
Tracheostomy in Critically Ill Children—Bypassing the Hurdle and Running into More!
verfasst von
Lalit Takia
Muralidharan Jayashree
Publikationsdatum
18.03.2021
Verlag
Springer India
Erschienen in
Indian Journal of Pediatrics / Ausgabe 5/2021
Print ISSN: 0019-5456
Elektronische ISSN: 0973-7693
DOI
https://doi.org/10.1007/s12098-021-03716-6

Neu im Fachgebiet Pädiatrie

Medikamente verändern wohl Nährstoffzusammensetzung der Muttermilch

Einige Medikamente wie selektive Serotonin-Wiederaufnahmehemmer können offenbar die Makronährstoffzusammensetzung der Muttermilch verändern. Das birgt möglicherweise gesundheitliche Risiken für manche gestillte Kinder.

Kann man Gestationsdiabetes mit oralen Antidiabetika behandeln?

Der Wunsch, Frauen mit Gestationsdiabetes eine orale Erstlinientherapie anbieten zu können, bleibt auch vorläufig ein Wunsch: Eine orale Stufentherapie hat sich in einer randomisierten Studie nicht als gleichwertig zu einer Insulintherapie erwiesen. 

Frühwarnzeichen für multiple Sklerose bei Kindern und Jugendlichen

Ein Forschungsteam aus Deutschland und Kanada hat eine Reihe metabolischer, okulärer, muskuloskelettaler, gastrointestinaler und kardiovaskulärer Symptome identifiziert, die bei Kindern und Jugendlichen der Diagnose einer multiplen Sklerose (MS) vorausgehen können.

Harnwegsinfekte: Was taugt die antibiotische Kurzzeittherapie bei Kindern?

In einer aktuellen Metaanalyse wurde untersucht, wie erfolgsversprechend eine verkürzte Antibiotikatherapie bei afebrilen Kindern mit Harnwegsinfekten im Vergleich zur Standardtherapie ist. In gewissen Fällen könnte die Kurzzeittherapie ausreichen. 

Update Pädiatrie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.