Skip to main content
Erschienen in:

01.02.2016 | Original Article

Treatment of traumatically cutaneous necrosis of buttocks using vacuum sealing drainage combined with ileostomy

verfasst von: S. Hao, L. Juan, W. Xin

Erschienen in: European Journal of Trauma and Emergency Surgery | Ausgabe 1/2016

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Purpose

The purpose of this study is to evaluate the surgical technique and review the therapeutic effect of vacuum sealing drainage combined with ileostomy treating patients of traumatically buttock skin necrosis.

Methods

26 patients with buttock wounds were dressed and 6–12 days later, buttock skin necrosis boundaries were clear and debridement was performed. General surgeons were invited to perform the ileostomy. Thorough debridement was conducted and vacuum sealing drainage (VSD) devices were used to cover buttock wounds. Debridement and VSD were operated every 5–7 days until the granulation tissue of buttock wound was fresh. Then epidermal skin graft from thigh was performed to cover the granulation wound. About 3 months later after skin graft survival completely, the ileum was reversed by general surgeons and the patients recovered defecation using anus.

Results

The granulation tissues of all patients were fresh after debridement and VSD 2–3 times. In 20 cases, transplanted epidermal skin grew well. In six cases, necrosis was observed at the margins of the flap and further debridement and skin graft were conducted. During the follow-up period of approximate 6 months, the flaps grew well and the patients defecated normally from anus.

Conclusions

Treating traumatically cutaneous necrosis of buttocks with vacuum sealing drainage and ileostomy can gain good therapeutic effect.
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Banwell PE, Téot L. Topical negative pressure (TNP): the evolution of a novel wound therapy. J Wound Care. 2003;12:22–8.CrossRefPubMed Banwell PE, Téot L. Topical negative pressure (TNP): the evolution of a novel wound therapy. J Wound Care. 2003;12:22–8.CrossRefPubMed
2.
Zurück zum Zitat Lambert KV, Hayes P, McCarthy M. Vacuum assisted closure: a review of development and current applications. Eur J Vasc Endovasc Surg. 2005;29:219–26.CrossRefPubMed Lambert KV, Hayes P, McCarthy M. Vacuum assisted closure: a review of development and current applications. Eur J Vasc Endovasc Surg. 2005;29:219–26.CrossRefPubMed
3.
Zurück zum Zitat Denzinger S, Luebke L, Burger M, et al. Vacuum-assisted closure therapy in ureteroileal anastomotic leakage after surgical therapy of bladder cancer. World J Surg Oncol. 2007;5:41.PubMedCentralCrossRefPubMed Denzinger S, Luebke L, Burger M, et al. Vacuum-assisted closure therapy in ureteroileal anastomotic leakage after surgical therapy of bladder cancer. World J Surg Oncol. 2007;5:41.PubMedCentralCrossRefPubMed
5.
Zurück zum Zitat Philbeck TE Jr, Whittington KT, Millsap MH, et al. The clinical and cost effectiveness of externally applied negative pressure wound therapy in the treatment of wounds in home healthcare Medicare patients. Ostomy Wound Manag. 1999;45:41–50. Philbeck TE Jr, Whittington KT, Millsap MH, et al. The clinical and cost effectiveness of externally applied negative pressure wound therapy in the treatment of wounds in home healthcare Medicare patients. Ostomy Wound Manag. 1999;45:41–50.
7.
Zurück zum Zitat Morykwas MJ, Argenta LC. Nonsurgical modalities to enhance healing and care of soft tissue wounds. J South Orthop Assoc. 1997;6:279–88.PubMed Morykwas MJ, Argenta LC. Nonsurgical modalities to enhance healing and care of soft tissue wounds. J South Orthop Assoc. 1997;6:279–88.PubMed
8.
Zurück zum Zitat Fabian TS, Kaufman HJ, Lett ED, et al. The evaluation of subatmospheric pressure and hyperbaric oxygen in ischemic full-thickness wound healing. Am Surg. 2000;66:1136–43.PubMed Fabian TS, Kaufman HJ, Lett ED, et al. The evaluation of subatmospheric pressure and hyperbaric oxygen in ischemic full-thickness wound healing. Am Surg. 2000;66:1136–43.PubMed
9.
Zurück zum Zitat Moues CM, Vos MC, Bemd GJ, et al. Bacterial load in relation to vacuum-assisted closure wound therapy: a prospective randomized trial. Wound Repair Regen. 2004;12:11–7.CrossRefPubMed Moues CM, Vos MC, Bemd GJ, et al. Bacterial load in relation to vacuum-assisted closure wound therapy: a prospective randomized trial. Wound Repair Regen. 2004;12:11–7.CrossRefPubMed
10.
Zurück zum Zitat Gustaffson R, Johnsson P, Algotsson L. Vacuum assisted closure therapy guided by C reactive protein level in the treatment of deep sternal wound infection. J Thorac Cardiovasc Surg. 2002;123:895–900.CrossRef Gustaffson R, Johnsson P, Algotsson L. Vacuum assisted closure therapy guided by C reactive protein level in the treatment of deep sternal wound infection. J Thorac Cardiovasc Surg. 2002;123:895–900.CrossRef
11.
Zurück zum Zitat Antony S, Terrazas S. A retrospective study: clinical experience using vacuum-assisted closure in the treatment of wounds. J Natl Med Assoc. 2004;96:1073–7.PubMedCentralPubMed Antony S, Terrazas S. A retrospective study: clinical experience using vacuum-assisted closure in the treatment of wounds. J Natl Med Assoc. 2004;96:1073–7.PubMedCentralPubMed
12.
Zurück zum Zitat Chen SZ, Li J, Li XY, et al. Effects of vacuum-assisted closure on wound microcirculation: an experimental study. Asian J Surg. 2005;28:211–7.CrossRefPubMed Chen SZ, Li J, Li XY, et al. Effects of vacuum-assisted closure on wound microcirculation: an experimental study. Asian J Surg. 2005;28:211–7.CrossRefPubMed
13.
Zurück zum Zitat Philbeck TE Jr, Whittington KT, Millsap MH, et al. The clinical and cost effectiveness of externally applied negative pressure wound therapy in the treatment of wounds in home healthcare Medicare patients. Ostomy Wound Manag. 1999;45:41–50. Philbeck TE Jr, Whittington KT, Millsap MH, et al. The clinical and cost effectiveness of externally applied negative pressure wound therapy in the treatment of wounds in home healthcare Medicare patients. Ostomy Wound Manag. 1999;45:41–50.
Metadaten
Titel
Treatment of traumatically cutaneous necrosis of buttocks using vacuum sealing drainage combined with ileostomy
verfasst von
S. Hao
L. Juan
W. Xin
Publikationsdatum
01.02.2016
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
Erschienen in
European Journal of Trauma and Emergency Surgery / Ausgabe 1/2016
Print ISSN: 1863-9933
Elektronische ISSN: 1863-9941
DOI
https://doi.org/10.1007/s00068-015-0509-9

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2016

European Journal of Trauma and Emergency Surgery 1/2016 Zur Ausgabe

Arthropedia

Grundlagenwissen der Arthroskopie und Gelenkchirurgie erweitert durch Fallbeispiele, Videos und Abbildungen. Zur Fortbildung und Wissenserweiterung, verfasst und geprüft von Expertinnen und Experten der Gesellschaft für Arthroskopie und Gelenkchirurgie (AGA).


Jetzt entdecken!

Neu im Fachgebiet Orthopädie und Unfallchirurgie

Gips bei Radiusfraktur: Schiene oder zirkulär bleibt sich gleich

09.07.2024 Distale Radiusfraktur Nachrichten

In der niederländischen CAST-Studie machte es bei konservativ versorgten dislozierten Radiusfrakturen keinen Unterschied, ob eine Gipsschiene oder ein zirkulär angelegter Verband zum Einsatz kam.

Dekompressions-Op. genügt, Spondylodese ist unnötig

08.07.2024 Spinalkanalstenose Nachrichten

In der chirurgischen Therapie der Spinalkanalstenose hat die zusätzliche Wirbelfusion keine Vorteile gegenüber der alleinigen Dekompression. Das gilt selbst dann, wenn ein Wirbelgleiten vorliegt, wie eine schwedische Studie zeigt.

Engpass-Syndrom als Rückenschmerz-Ursache oft übersehen?

04.07.2024 Nacken- und Rückenschmerz Nachrichten

Hinter anhaltenden Rückenschmerzen im Bereich der Lendenwirbel könnte ein Engpass-Syndrom der oberen Gesäßnerven stecken. Wie eine Studie aus Istanbul nahelegt, wird dieses in der Praxis möglicherweise häufig übersehen.

Sechs Monate E-Rezept – Erfolgsgeschichte mit Schattenseiten

IT für Ärzte Nachrichten

244 Millionen E-Rezepte sind in sechs Monaten eingelöst worden: Nach einem halben Jahr zieht die Betriebsgesellschaft gematik eine positive Zwischenbilanz. Doch noch sind nicht alle Akteure begeistert.

Update Orthopädie und Unfallchirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.