Skip to main content
Erschienen in:

22.06.2021 | Original Article

Undergraduate Surgical Education: a Global Perspective

verfasst von: Krithi Ravi, Ugonna Angel Anyamele, Moniba Korch, Nermin Badwi, Hassan Ali Daoud, Sayed Shah Nur Hussein Shah

Erschienen in: Indian Journal of Surgery | Sonderheft 1/2022

Einloggen, um Zugang zu erhalten

Abstract

Undergraduate surgical education is failing to prepare medical students to care for patients with surgical conditions, and has been significantly compromised by the COVID-19 pandemic. We performed a literature review and undertook semi-structured reflections on the current state of undergraduate surgical education across five countries: Egypt, Morocco, Somaliland, Kenya, and the UK. The main barriers to surgical education at medical school identified were (1) the lack of standardised surgical curricula with mandatory learning objectives and (2) the inadequacy of human resources for surgical education. COVID-19 has exacerbated these challenges by depleting the pool of surgical educators and reducing access to learning opportunities in clinical environments. To address the global need for a larger surgical workforce, specific attention must be paid to improving undergraduate surgical education. Solutions proposed include the development of a standard surgical curriculum with learning outcomes appropriate for local needs, the incentivisation of surgical educators, the incorporation of targeted online and simulation teaching, and the use of technology.
Literatur
5.
Zurück zum Zitat GMC. (2015). Promoting excellence: standards for medical education and training. GMC. (2015). Promoting excellence: standards for medical education and training.
14.
Zurück zum Zitat Taylor I (2003) Surgery in the UK Undergraduate Curriculum. Surgery 21(5): I-II. Taylor I (2003) Surgery in the UK Undergraduate Curriculum. Surgery 21(5): I-II.
16.
Zurück zum Zitat Taylor, I., Reed, M., Kingsnorth, A., Carlson, G., & Leaper, D. (2010). Surgery in the undergraduate curriculum: Society of Academic and Research Surgery. Taylor, I., Reed, M., Kingsnorth, A., Carlson, G., & Leaper, D. (2010). Surgery in the undergraduate curriculum: Society of Academic and Research Surgery.
22.
Zurück zum Zitat Maurice NM (2013) The scope of medical education in Egypt. World J Med Edu Res 3(1):22–26 Maurice NM (2013) The scope of medical education in Egypt. World J Med Edu Res 3(1):22–26
35.
Zurück zum Zitat Shabi I (2019) Etude pédagogique et procédurale et formation de l’étudiant dans la prise en charge des plaies faciales. (Doctorat en Médecine), Faculté de Médecine et de Pharmacie, Marrakech Shabi I (2019) Etude pédagogique et procédurale et formation de l’étudiant dans la prise en charge des plaies faciales. (Doctorat en Médecine), Faculté de Médecine et de Pharmacie, Marrakech
38.
Zurück zum Zitat Baker RC, Spence RA, Boohan M et al (2015) A novel approach to improve undergraduate surgical teaching. Ulster Med J 84(1):30–36PubMedPubMedCentral Baker RC, Spence RA, Boohan M et al (2015) A novel approach to improve undergraduate surgical teaching. Ulster Med J 84(1):30–36PubMedPubMedCentral
41.
Zurück zum Zitat Muinga N, Paton C (2019) Virtual reality for medical and nursing training in low- and middle-income countries Pathways for Prosperity Commission Background Paper Series: Blavatnik School of Government, University of Oxford Muinga N, Paton C (2019) Virtual reality for medical and nursing training in low- and middle-income countries Pathways for Prosperity Commission Background Paper Series: Blavatnik School of Government, University of Oxford
Metadaten
Titel
Undergraduate Surgical Education: a Global Perspective
verfasst von
Krithi Ravi
Ugonna Angel Anyamele
Moniba Korch
Nermin Badwi
Hassan Ali Daoud
Sayed Shah Nur Hussein Shah
Publikationsdatum
22.06.2021
Verlag
Springer India
Erschienen in
Indian Journal of Surgery / Ausgabe Sonderheft 1/2022
Print ISSN: 0972-2068
Elektronische ISSN: 0973-9793
DOI
https://doi.org/10.1007/s12262-021-02975-z

Neu im Fachgebiet Chirurgie

Hochrisiko-Spinaliom am besten mit der Mohs-Chirurgie entfernen

Die Mohs-Chirurgie ist zwar mit mehr Aufwand verbunden als die herkömmliche Exzision; für die Versorgung kutaner Hochrisiko-Plattenepithelkarzinome lohnt sich die zeitintensive Technik aber in jedem Fall. Laut einer aktuellen Studie sinkt im Vergleich das Sterberisiko.

Darmpolyp weg – Peptid-Gel gegen Nachblutungen drauf?

Das Nachblutungsrisiko nach einer endoskopischen Mukosaresektion von flachen kolorektalen und duodenalen Adenomen war in der deutschen PURPLE-Studie mit einem hämostatischen Gel nicht kleiner als ohne Prophylaxe.

Krebs-Op. besser erst nach mehrwöchigem Rauchverzicht?

Aktive Raucher haben nach onkologischen Operationen ein höheres Komplikationsrisiko als Nieraucher, aber auch als Exraucher. Damit der Rauchstopp einen Nutzen hat, darf er aber nicht zu kurz vor der Op. erfolgen, wie eine Metaanalyse nahelegt.

Periprozeduraler Myokardschaden nach NSTEMI prognostisch bedeutsam

Erleiden NSTEMI-Patienten und -Patientinnen infolge einer PCI Myokardschädigungen mit oder ohne Infarkt, erhöht das die Gesamtmortalität und das Risiko für weitere schwere Herzereignisse. Dafür sprechen zumindest Daten aus zwei italienischen Zentren.

Update Chirurgie

Bestellen Sie unseren Fach-Newsletter und bleiben Sie gut informiert.