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Erschienen in: Surgical Endoscopy 5/2021

04.01.2021 | Review Article

Work-system interventions in robotic-assisted surgery: a systematic review exploring the gap between challenges and solutions

verfasst von: Falisha Kanji, Ken Catchpole, Eunice Choi, Myrtede Alfred, Kate Cohen, Daniel Shouhed, Jennifer Anger, Tara Cohen

Erschienen in: Surgical Endoscopy | Ausgabe 5/2021

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Abstract

Background

The introduction of a robot into the surgical suite changes the dynamics of the work-system, creating new opportunities for both success and failure. An extensive amount of research has identified a range of barriers to safety and efficiency in Robotic Assisted Surgery (RAS), such as communication breakdowns, coordination failures, equipment issues, and technological malfunctions. However, there exists very few solutions to these barriers. The purpose of this review was to identify the gap between identified RAS work-system barriers and interventions developed to address those barriers.

Methods

A search from three databases (PubMed, Web of Science, and Ovid Medline) was conducted for literature discussing system-level interventions for RAS that were published between January 1, 1985 to March 17, 2020. Articles describing interventions for systems-level issues that did not involve technical skills in RAS were eligible for inclusion.

Results

A total of 30 articles were included in the review. Only seven articles (23.33%) implemented and evaluated interventions, while the remaining 23 articles (76.67%) provided suggested interventions for issues in RAS. Major barriers identified included disruptions, ergonomic issues, safety and efficiency, communication, and non-technical skills. Common solutions involved team training, checklist development, and workspace redesign.

Conclusion

The review identified a significant gap between issues and solutions in RAS. While it is important to continue identifying how the complexities of RAS affect operating room (OR) and team dynamics, future work will need to address existing issues with interventions that have been tested and evaluated. In particular, improving RAS-associated non-technical skills, task management, and technology management may lead to improved OR dynamics associated with greater efficiency, reduced costs, and better systems-level outcomes.
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Metadaten
Titel
Work-system interventions in robotic-assisted surgery: a systematic review exploring the gap between challenges and solutions
verfasst von
Falisha Kanji
Ken Catchpole
Eunice Choi
Myrtede Alfred
Kate Cohen
Daniel Shouhed
Jennifer Anger
Tara Cohen
Publikationsdatum
04.01.2021
Verlag
Springer US
Erschienen in
Surgical Endoscopy / Ausgabe 5/2021
Print ISSN: 0930-2794
Elektronische ISSN: 1432-2218
DOI
https://doi.org/10.1007/s00464-020-08231-x

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

CME: 2 Punkte

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Benjamin Meyknecht, PD Dr. med. Oliver Pieske Das Webinar S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“ beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

CME: 2 Punkte

Dr. med. Mihailo Andric
Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.