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International Orthopaedics

Ausgabe 1/2007

Inhalt (27 Artikel)

Original Paper

Predictors of outcome of non-displaced fractures of the base of the fifth metatarsal

Peter Vorlat, Wim Achtergael, Patrick Haentjens

Original Paper

Total hip replacement in patients with severe bleeding disorders

B. Habermann, C. Eberhardt, L. Hovy, L. Zichner, I. Scharrer, A. A. Kurth

Original Paper

Obesity increases the likelihood of total joint replacement surgery among younger adults

S. Harms, R. Larson, A. E. Sahmoun, J. R. Beal

Original Paper

Outcome following deep wound contamination in cemented arthroplasty

A. M. Byrne, S. Morris, T. McCarthy, W. Quinlan, J. M. O’Byrne

Original Paper

Diagnosis of infection in hip and knee revision surgery: intraoperative frozen section analysis

Alberto Francés Borrego, Fernando Marco Martínez, Juan Luis Cebrian Parra, David Serfaty Grañeda, Rodrigo García Crespo, Luis López-Durán Stern

Original Paper

Blood loss in total knee arthroplasty: an analysis of risk factors

Narayana Prasad, Vinod Padmanabhan, Arun Mullaji

Original Paper

In vivo stability of total knee arthroplasty using a navigation system

Jong Keun Seon, Eun Kyoo Song, Taek Rim Yoon, Bong Hyun Bae, Sang Jin Park, Sang Gwon Cho

Original Paper

Bone tunnel enlargement after ACL reconstruction using autologous hamstring tendons: a CT study

Raffaele Iorio, Antonio Vadalà, Giuseppe Argento, Vincenzo Di Sanzo, Andrea Ferretti

Original Paper

Reliability of clinical diagnosis in meniscal tears

B. R. Mohan, Harminder S. Gosal

Original Paper

Intramedullary fixation of intertrochanteric hip fractures: a comparison of two implant designs

Nicolas E. Efstathopoulos, Vassilios S. Nikolaou, John T. Lazarettos

Original Paper

Ipsilateral hip and femoral shaft fractures treated with intramedullary nails

M. Shantharam Shetty, M. Ajith Kumar, Sandeep S. Ireshanavar, Dr Sudhakar

Original Paper

Retrograde femoral nailing in elderly patients with supracondylar fracture femur; is it the answer for a clinical problem?

Sameh El-Kawy, Sameh Ansara, Alaa Moftah, Hisham Shalaby, Vinod Varughese

Original Paper

“Sandwich technique” in the surgical treatment of primary complex fractures of the femur and humerus

A. Gogus, C. Ozturk, M. Tezer, K. Çamurdan, A. Hamzaoglu

Original Paper

P-15 small peptide bone graft substitute in the treatment of non-unions and delayed union. A pilot clinical trial

Francisco Gomar, Rafael Orozco, Jose Luis Villar, Federico Arrizabalaga

Original Paper

Biomechanical study of a hat type cervical intervertebral fusion cage

Yu-Tong Gu, Lian-Shun Jia, Tong-Yi Chen

Original Paper

Sacroiliac joint tuberculosis

R. J. S. Ramlakan, S. Govender

Original Paper

Infection in primary hip arthroplasty after previous steroid infiltration

Ramankutty Sreekumar, Raj Venkiteswaran, Videsh Raut

Letter to the editor

HO prevention and the combined therapeutic protocol—do we really need it?

Kamil Cagri Kose, Oguz Cebesoy, Levent Altinel

Arthropedia

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Knie-TEP: Kein Vorteil durch antibiotikahaltigen Knochenzement

29.05.2024 Periprothetische Infektionen Nachrichten

Zur Zementierung einer Knie-TEP wird in Deutschland zu über 98% Knochenzement verwendet, der mit einem Antibiotikum beladen ist. Ob er wirklich besser ist als Zement ohne Antibiotikum, kann laut Registerdaten bezweifelt werden.

Häusliche Gewalt in der orthopädischen Notaufnahme oft nicht erkannt

28.05.2024 Häusliche Gewalt Nachrichten

In der Notaufnahme wird die Chance, Opfer von häuslicher Gewalt zu identifizieren, von Orthopäden und Orthopädinnen offenbar zu wenig genutzt. Darauf deuten die Ergebnisse einer Fragebogenstudie an der Sahlgrenska-Universität in Schweden hin.

Fehlerkultur in der Medizin – Offenheit zählt!

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Darüber reden und aus Fehlern lernen, sollte das Motto in der Medizin lauten. Und zwar nicht nur im Sinne der Patientensicherheit. Eine negative Fehlerkultur kann auch die Behandelnden ernsthaft krank machen, warnt Prof. Dr. Reinhard Strametz. Ein Plädoyer und ein Leitfaden für den offenen Umgang mit kritischen Ereignissen in Medizin und Pflege.

Mehr Frauen im OP – weniger postoperative Komplikationen

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Ein Frauenanteil von mindestens einem Drittel im ärztlichen Op.-Team war in einer großen retrospektiven Studie aus Kanada mit einer signifikanten Reduktion der postoperativen Morbidität assoziiert.

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