A 29-year-old female with systemic lupus erythematosus (SLE) presented with multiple eruptive skin tumors within 3 months after immunosuppressive therapy of prednisolone 5 mg, mycophenolate mofetil 540 mg, and cyclosporine 25 mg twice per day for lupus nephritis. Dermatologists were consulted to evaluate the possibility of skin cancers, given the patient’s immunosuppression status. Physical examination revealed more than eight hyperpigmented, brownish papulonodules on the trunk and extremities (Fig. 1). Multiple eruptive dermatofibromas (MEDFs) were diagnosed based on consistent clinical presentation and histopathological features of dermatofibroma (DF). During the follow-up period, the levels of C3 and C4 complement components were within normal ranges (C3: 90–180 mg/dL; C4: 10–40 mg/dL); the anti-nuclear antibody titer remained unchanged at 1:1280 with a fine speckled pattern. The activity of SLE remained stable without deterioration of renal function or adjustment of immunosuppressive therapy. The number and size of DFs were also stabilized.
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Frauen mit unbehandelter oder neu auftretender Hypertonie haben ein deutlich erhöhtes Risiko für Uterusmyome. Eine Therapie mit Antihypertensiva geht hingegen mit einer verringerten Inzidenz der gutartigen Tumoren einher.
Ein signifikanter Anteil der Fälle von plötzlichem Herztod ist genetisch bedingt. Um ihre Verwandten vor diesem Schicksal zu bewahren, sollten jüngere Personen, die plötzlich unerwartet versterben, ausnahmslos einer Autopsie unterzogen werden.
Kommt es zu einer nichttraumatischen Hirnblutung, spielt es keine große Rolle, ob die Betroffenen zuvor direkt wirksame orale Antikoagulanzien oder Marcumar bekommen haben: Die Prognose ist ähnlich schlecht.
Nicht nur ein vergrößerter, sondern auch ein kleiner linker Ventrikel ist bei Vorhofflimmern mit einer erhöhten Komplikationsrate assoziiert. Der Zusammenhang besteht nach Daten aus China unabhängig von anderen Risikofaktoren.
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