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Obesity Surgery

Ausgabe 9/2014

Inhalt (29 Artikel)

Original Contributions

The Utility of Routine Postoperative Upper Gastrointestinal Swallow Studies Following Laparoscopic Sleeve Gastrectomy

Ido Mizrahi, Alp Tabak, Ronit Grinbaum, Nahum Beglaibter, Ahmed Eid, Natalia Simanovsky, Nurith Hiller

Original Contributions

Comparison of the Morbidity, Weight Loss, and Relative Costs between Robotic and Laparoscopic Sleeve Gastrectomy for the Treatment of Obesity in Brazil

Vladimir Schraibman, Antonio L. V. Macedo, Marina G Epstein, Mayte Y. Soares, Gabriel Maccapani, Delcio Matos, Luiz Vicente Rizzo, Suzan M. Goldman

Original Contributions

Comparison of Gastrojejunal Anastomosis Techniques in Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass: Gastrojejunal Stricture Rate and Effect on Subsequent Weight Loss

Sangoh Lee, Andrew R. Davies, Sameer Bahal, Daniel M. Cocker, Gianluca Bonanomi, Jeremy Thompson, Evangelos Efthimiou

Original Contributions

A 6-Year Experience with 1,054 Mini-Gastric Bypasses—First Study from Indian Subcontinent

K. S. Kular, N. Manchanda, R. Rutledge

Original Contributions

Effect of Sleeve Gastrectomy on Gastroesophageal Reflux

Jan S. Burgerhart, Charlotte A. I. Schotborgh, Erik J. Schoon, Johannes F. Smulders, Paul C. van de Meeberg, Peter D. Siersema, André J. P. M. Smout

Open Access Original Contributions

Short-Term Insulin Requirements Following Gastric Bypass Surgery in Severely Obese Women with Type 1 Diabetes

Roeland J. W. Middelbeek, Tamarra James-Todd, Mary-Elizabeth Patti, Florence M. Brown

Original Contributions

Laparoscopic Nissen Fundoplication with Gastric Plication as a Potential Treatment of Morbidly Obese Patients with GERD, First Experience and Results

Wei-Jei Lee, Ming-Lun Han, Kong-Han Ser, Ju-Juin Tsou, Jung-Chien Chen, Chia-Hsien Lin

Original Contributions

Duodenal–Jejunal Bypass Improves Glucose Homeostasis in Association with Decreased Proinflammatory Response and Activation of JNK in the Liver and Adipose Tissue in a T2DM Rat Model

Chunxiao Hu, Qingbo Su, Feng Li, Guangyong Zhang, Dong Sun, Haifeng Han, Shaozhuang Liu, Sanyuan Hu

Original Contributions

Taste, Smell and Appetite Change After Roux-en-Y Gastric Bypass Surgery

L. Graham, G. Murty, D. J. Bowrey

Original Contributions

Axis I Disorders in Adjustable Gastric Band Patients: the Relationship Between Psychopathology and Weight Loss

M. J. Hayden, K. D. Murphy, W. A. Brown, P. E. O’Brien

Other

Validation Study of Multi-Frequency Bioelectrical Impedance with Dual-Energy X-ray Absorptiometry Among Obese Patients

Silvia L. Faria, Orlando P. Faria, Mariane D. A. Cardeal, Marina Kiyomi Ito

Original Contributions

Food Quality in the Late Postoperative Period of Bariatric Surgery: An Evaluation Using the Bariatric Food Pyramid

Fernando Lucas Soares, Larissa Bissoni de Sousa, Carla Corradi-Perini, Magda Rosa Ramos da Cruz, Mario Gilberto Jesus Nunes, Alcides José Branco-Filho

Original Contributions

Antibiotic Prophylaxis in Bariatric Surgery with Continuous Infusion of Cefazolin: Determination of Concentration in Adipose Tissue

Rafael Anlicoara, Álvaro A. B. Ferraz, Kilma da P. Coelho, José L. de Lima Filho, Luciana T. Siqueira, José G. C. de Araújo Jr., Josemberg M. Campos, Edmundo M. Ferraz

Letter to the Editor

Hiatal Hernia of the Roux-en-Y Gastric Bypass Pouch 8 years After Surgery

Antonio Iannelli, Radwan Kassir, Anne-Sophie Schneck, Francesco Martini, Jean Gugenheim

Letter to Editor/LED Reply

Response to Letter to the Editor: An Evidence Based Algorithm for the Management of Marginal Ulcers following Roux-en-Y Gastric Bypass

William R. J. Carr, Kamal K. Mahawar, Shlok Balupuri, Peter K. Small

Review Article

Incidence of Cancer Following Bariatric Surgery: Systematic Review and Meta-analysis

Daniela Schaan Casagrande, Daniela Dornelles Rosa, Daniel Umpierre, Roberta Aguiar Sarmento, Clarissa Garcia Rodrigues, Beatriz D. Schaan

Review Article

An Evidence-Based Algorithm for the Management of Marginal Ulcers following Roux-en-Y Gastric Bypass

William R. J. Carr, Kamal K. Mahawar, Shlok Balupuri, Peter K. Small

How I Do It

Reversible Bilio-pancreatic Diversion with Explorable Excluded Stomach—the Messina Technique

Giuseppe Navarra, Giuseppe La Malfa, Salvatore Lazzara, Tommaso Centorrino, Maria Luisa De Marco, Giuseppe Currò

Brief Communication

The Effect of PPI Use on Human Gut Microbiota and Weight Loss in Patients Undergoing Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass

Emily K. Ward, Dara P. Schuster, Katie H. Stowers, Amanda K. Royse, Diana Ir, Charles E. Robertson, Daniel N. Frank, Gregory L. Austin

Brief Communication

Childhood Verbal Abuse: A Risk Factor for Depression in Pre-Bariatric Surgery Psychological Evaluations

Jessica K. Salwen, Genna F. Hymowitz, K. Daniel O’Leary, Aurora D. Pryor, Dina Vivian

Brief Communication

Percutaneous Transesophageal Gastro-tubing for Management of Gastric Leakage After Sleeve Gastrectomy

Takashi Oshiro, Atsuhito Saiki, Junichi Suzuki, Ayami Satoh, Tomoaki Kitahara, Kengo Kadoya, Ayako Moriyama, Mitsuru Ooshiro, Makoto Nagashima, Youngjin Park, Shinichi Okazumi, Ryoji Katoh

Brief Communication

Endothelial Function in Hypertensive Obese Patients: 1 year After Surgically Induced Weight Loss

L. Flores, I. Núñez, J. Vidal, S. Rueda, J. Viaplana, L. Rodríguez, E. Esmatjes

Video Submission

Single Incision Transumbilical Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass—Our Technique

Jasmeet Singh Ahluwalia, Po-Chih Chang, Lee-Ren Yeh, Hung-Yu Lin, Shu-Ching Chi, Chih-Kun Huang

Vorsicht, erhöhte Blutungsgefahr nach PCI!

10.05.2024 Koronare Herzerkrankung Nachrichten

Nach PCI besteht ein erhöhtes Blutungsrisiko, wenn die Behandelten eine verminderte linksventrikuläre Ejektionsfraktion aufweisen. Das Risiko ist umso höher, je stärker die Pumpfunktion eingeschränkt ist.

Darf man die Behandlung eines Neonazis ablehnen?

08.05.2024 Gesellschaft Nachrichten

In einer Leseranfrage in der Zeitschrift Journal of the American Academy of Dermatology möchte ein anonymer Dermatologe bzw. eine anonyme Dermatologin wissen, ob er oder sie einen Patienten behandeln muss, der eine rassistische Tätowierung trägt.

Deutlich weniger Infektionen: Wundprotektoren schützen!

08.05.2024 Postoperative Wundinfektion Nachrichten

Der Einsatz von Wundprotektoren bei offenen Eingriffen am unteren Gastrointestinaltrakt schützt vor Infektionen im Op.-Gebiet – und dient darüber hinaus der besseren Sicht. Das bestätigt mit großer Robustheit eine randomisierte Studie im Fachblatt JAMA Surgery.

Chirurginnen und Chirurgen sind stark suizidgefährdet

07.05.2024 Suizid Nachrichten

Der belastende Arbeitsalltag wirkt sich negativ auf die psychische Gesundheit der Angehörigen ärztlicher Berufsgruppen aus. Chirurginnen und Chirurgen bilden da keine Ausnahme, im Gegenteil.

Update Chirurgie

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S3-Leitlinie „Diagnostik und Therapie des Karpaltunnelsyndroms“

Karpaltunnelsyndrom BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Karpaltunnelsyndrom ist die häufigste Kompressionsneuropathie peripherer Nerven. Obwohl die Anamnese mit dem nächtlichen Einschlafen der Hand (Brachialgia parästhetica nocturna) sehr typisch ist, ist eine klinisch-neurologische Untersuchung und Elektroneurografie in manchen Fällen auch eine Neurosonografie erforderlich. Im Anfangsstadium sind konservative Maßnahmen (Handgelenksschiene, Ergotherapie) empfehlenswert. Bei nicht Ansprechen der konservativen Therapie oder Auftreten von neurologischen Ausfällen ist eine Dekompression des N. medianus am Karpaltunnel indiziert.

Prof. Dr. med. Gregor Antoniadis
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S2e-Leitlinie „Distale Radiusfraktur“

Radiusfraktur BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Das Webinar beschäftigt sich mit Fragen und Antworten zu Diagnostik und Klassifikation sowie Möglichkeiten des Ausschlusses von Zusatzverletzungen. Die Referenten erläutern, welche Frakturen konservativ behandelt werden können und wie. Das Webinar beantwortet die Frage nach aktuellen operativen Therapiekonzepten: Welcher Zugang, welches Osteosynthesematerial? Auf was muss bei der Nachbehandlung der distalen Radiusfraktur geachtet werden?

PD Dr. med. Oliver Pieske
Dr. med. Benjamin Meyknecht
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.

S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“

Appendizitis BDC Leitlinien Webinare
CME: 2 Punkte

Inhalte des Webinars zur S1-Leitlinie „Empfehlungen zur Therapie der akuten Appendizitis bei Erwachsenen“ sind die Darstellung des Projektes und des Erstellungswegs zur S1-Leitlinie, die Erläuterung der klinischen Relevanz der Klassifikation EAES 2015, die wissenschaftliche Begründung der wichtigsten Empfehlungen und die Darstellung stadiengerechter Therapieoptionen.

Dr. med. Mihailo Andric
Berufsverband der Deutschen Chirurgie e.V.