Abstract
The ET 6–6 presents a procedure for the assessment of a developmental status in children from 6 months to 6 years of age that uses experimentally based test tasks for a great variety of developmental skills. The results are shown in a multidimensional and age-specific profile. The instrument has been standardized by testing 950 children.
References
1993). Bayley Scales of Infant Development (2nd ed.). San Antonio, TX: Psychological Corporation.
(2006). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Cambridge, MA: Harvard University Press.
(2007). Frühkindliche Schlaganfälle – Studie zur klinischen Validität des ET 6–6
([Perinatal stroke – clinical validity of the ET 6–6] . Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 35, 311–319.2003). Die Bedeutung des sozial-kognitiven Lernens für die Entwicklung externalisierenden Verhaltens. Eine biopsychosoziale Analyse
([Effects of social-cognitive learning on development of externalizing behavior problems. A biopsychosocial analysis] . e-published dissertation, University of Dortmund, Germany.2006). Der Frankfurter Imitations-Test für 12 Monate alte Kinder. Erprobung einer Aufgabenserie zur Erfassung des deklarativen Gedächtnisses Einjähriger
([The Frankfurt Imitation Test for 12-Month-Old Infants. Testing a series of items for measuring declarative memory in 1-year-olds] . Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 38, 88–96.2007). Assessing declarative memory in 12-month-old infants: A test-retest reliability study of the deferred imitation task. European Journal of Developmental Psychology. Retrieved on April 29, 2008, from http://www.informaworld. com/smpp/content~content=a778058220?words=goertz&hash =2773344356
(2008, in press). Die Frankfurter Imitationstests für 18 und 24 Monate alte Kinder: Entwicklung altersangepasster Gedächtnistests
([The Frankfurt Imitation Test for 18-month-olds and 24-month-olds: The development of age-adequate memory tests] . Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 40, in press.2000). Sprachentwicklungstest für zweijährige Kinder (SETK-2)
([Language development test for 2 years olds] . Göttingen: Hogrefe.2001). Sprachentwicklungstest für drei- bis fünfjährige Kinder (SETK 3–5)
([Language development test for 3–5-year-olds] . Göttingen: Hogrefe.2007). Kognitive Entwicklung und sozial-emotionale Kompetenzen bei Frühgeborenen mit unterschiedlichen Bindungsrepräsentationen
([Cognitive development and socio-emotional competencies in premature children with different attachment representations] . Kindheit und Entwicklung, 16, 220–228.2003). Interstitial deletion on chromosome 5q33.3q35.1 in a 6-year-old-girl. Neuropsychological findings and follow-up in an extremely rare chromosomal aberration. Child Neuropsychology, 9, 129–141.
(2007). Developmental outcome and psychosocial adjustment in children after surgery for congenital heart disease during infancy. Journal of Reproductive and Infant Psychology, 25, 139–151.
(2006). Zur klinischen Aussagekraft des SON-R 2½-7
([Applicability of the SON-R 2½-7 in a clinical context] . Kindheit und Entwicklung, 15, 83–92.2007). Stability of deferred imitation in 12- to 18-month-old infants: A closer look into developmental dynamics. European Journal of Developmental Psychology. Retrieved on April 29, 2008, http://www.informaworld.com/smpp/content~content=a788456348?words=goertz&hash=2773344356
(2006). Zur Stabilität und Validität von Entwicklungstestergebnissen im Alter von sechs Monaten bis sechs Jahren. Eine Analyse am Beispiel des ET 6–6
([Stability and validity of developmental test results for infants aged 6 months to 2 years: An empirical study using the ET 6–6] . Kindheit und Entwicklung, 15, 35–44.2007). Assoziation zwischen der Kompetenz zur Kontingenzerkennung im Alter von drei und sechs Monaten und dem Entwicklungsstand im Alter von ein und zwei Jahren
([Association between competency to learn contingencies in three- to six-months-old infants and developmental outcome when aged one and two years]. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 39, 187–195.2008). Wie stark verzerren sprachgebundene Leistungstests die Leistungen sprachbeeinträchtigter Vorschulkinder?
([How does verbal testing bias the test results of preschool children with specific language impairment]? Ergotherapie und Rehabilitation, 47, No. 9.2007). Einsatz von Entwicklungstests in der Rehabilitation von Kindern mit Bewegungsstörungen
([Developmental assessment in rehabilitation of children with cerebral palsy] . In , 16. Rehabilitationswissenschaftliches Kolloquium (Report of the 16th Rehabilitation Science Colloquium (pp. 567–568). Munich, Germany: DRV.2006). Psychologische Tests in der Pädiatrie
([Psychological testing in pediatrics] . Monatsschrift Kinderheilkunde, 154, 298–304.2005). Validität von Entwicklungstests
([Validity of developmental tests] . Kindheit und Entwicklung, 14, 150–162.2001). Kaufman Assessment Battery for Children (German version) (6th ed.). Leiden, The Netherlands: PITS.
(2004). Entwicklungsneurologie und Neuropädiatrie
([Developmental neurology and neuropediatrics] (3rd ed.). Stuttgart: Thieme.2007). Klinische Kinderneuropsychologie
([Clinical child neuropsychology] . Kindheit und Entwicklung, 16, 1–6.2006a). Entwicklungstest sechs Monate bis sechs Jahre (ET 6–6)
([Developmental Test Six Months to Six Years] (3rd ed.). Frankfurt-am-Main, Germany: Harcourt Test Services.2006b). Entwicklungsdiagnostik mit dem ET 6–6
([Developmental Assessment using the ET 6–6] (3rd ed.). Frankfurt/M: Harcourt Test Services.993). Genetic change and continuity from fourteen to twenty months: The MacArthur Longitudinal Twin Study. Child Development, 64, 1354–1376.
. (12005). Morbidität und Mortalität extrem frühgeborener Kinder in Schleswig-Holstein. Nachuntersuchung von extrem frühgeborenen Kindern unter 27 + 0 Schwangerschaftswochen im korrigierten Alter von drei bis sechs Jahren in Schleswig-Holstein
([Morbidity and mortality of extremely low gestational age infants in Schleswig-Holstein. Follow-up at three to six years corrected age of infants < 27 + 0 weeks gestation in Schleswig-Holstein, Germany] . Zeitschrift für Geburtshilfe und Neonatologie, 209, 135–143.1992). Developmental theories for the 1990s: Development and individual differences. Child Development, 63, 1–19.
(2004). Pathways to school achievement in very preterm und full term children: The Bavarian Longitudinal Study. European Journal of Psychology of Education, 19, 385–406.
(1997) Psychopathology as an outcome of development. Development and Psychopathology, 9, 251–268.
(1984). Normale neurologische Entwicklung: Die nicht bestehenden Inter- und Intra-Item-Beziehungen
([Normal neurologic development: The phenomenon of nonexisting interitem and intraitem relation] . In , Entwicklungsneurologie[Developmental neurology] (pp. 17–24). Stuttgart: Kohlhammer.