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Pazopanib 

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  1. 01.03.2024 | News

    Pazopanib

    Posterior reversible encephalopathy syndrome
  2. 01.03.2024 | News

    Pazopanib

    Irreversible acute heart failure and reversible acute heart failure
  3. 01.02.2024 | News

    Pazopanib/Pembrolizumab

    Lack of efficacy and pathological fractures of the right proximal humerus
  4. Open Access 26.02.2024 | Online First

    Pazopanib-induced enteritis in a patient with renal cell carcinoma

    A 69-year-old woman presented to our department with the chief complaint of diarrhea. She had undergone left nephrectomy for renal cancer 14 years earlier. Three years earlier, metastasis was detected in the left retroperitoneal cavity, and …

  5. 01.01.2024 | News

    Pazopanib

    Lack of efficacy
  6. 01.01.2024 | News

    Pazopanib

    Pazopanib-induced liver toxicity
  7. Open Access 17.12.2023 | OriginalPaper

    Real-world data on the management of pazopanib-induced liver toxicity in routine care of renal cell cancer and soft tissue sarcoma patients

    Pazopanib is an oral tyrosine kinase inhibitor (TKI) registered for the treatment of metastatic renal cell carcinoma (mRCC) and soft tissue sarcoma (STS) [ 1 , 2 ]. It targets multiple kinase receptors, including vascular endothelial growth factor …

  8. 01.12.2023 | News

    Pazopanib/sunitinib

    Various toxicities: case report
  9. 01.12.2023 | News

    Pazopanib

    Thrombophlebitis of the right jugular vein
  10. 01.12.2023 | News

    Pazopanib/Sunitinib

    Bleeding, haemorrhagic-shock and haemorrhoids
  11. 01.11.2023 | News

    Pazopanib

    Pneumothorax, increased liver function test and gastrointestinal haemorrhage following off-label use: 5 case reports
  12. 24.08.2023 | BriefCommunication

    Pazopanib pharmacokinetically guided dose optimization in three cancer patients with gastrointestinal resection

    Pazopanib is an oral tyrosine kinase inhibitor (TKI) approved for the treatment of advanced renal cell carcinoma (RCC) and in chemotherapy-pretreated advanced soft-tissue sarcoma (STS) excluding those with adipocytis STS [ 1 ]. Despite a large …

  13. 16.11.2023 | OriginalPaper

    Potential drug interactions between pazopanib and proton pump inhibitors/potassium-competitive acid blockers in patients with soft tissue sarcoma

    Because absorption of the oral drug pazopanib depends on gastric pH, concomitant use of proton pump inhibitors (PPIs)/potassium-competitive acid blockers (P-CABs) may inhibit pazopanib absorption by elevating the gastric pH. This study …

  14. 01.10.2023 | News

    Pazopanib

    Secondary spontaneous pneumothorax : case report
  15. 01.10.2023 | News

    Pazopanib

    Delayed wound closure : case report
  16. 01.09.2023 | News

    Pazopanib

    Hyperpigmentation of nails, onycholysis and right ventricular myocarditis: case report
  17. 01.09.2023 | News

    Pazopanib

    Protein losing enteropathy: case report
  18. 01.07.2023 | News

    Pazopanib

    Treatment failure: case report
  19. 01.06.2023 | News

    Pazopanib

    Systemic sarcoidosis: case report
  20. 01.06.2023 | News

    Pazopanib

    Lack of efficacy: case report

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e.Medpedia

Medikamentöse Therapie des metastasierten Nierenzellkarzinoms

Die Urologie
Das metastasierte Nierenzellkarzinom (mRCC) ist die häufigste metastasierte von Parenchymtumoren der Niere ausgehende Erkrankung und tritt zu 10–20 % nach initial kurativer Behandlung auf. Die weitere Erforschung der Pathomechanismen führte zur Entwicklung zielgerichteter Medikamente wie den Tyrosinkinase-Inhibitoren (TKI), Inhibitoren des mammalian Target of Rapamycin (mTOR) und den Checkpoint-Inhibitoren zur Behandlung der fortgeschrittenen metastasierten Erkrankung. Die Substanzen aus der Gruppe der zielgerichteten Therapeutika stehen inzwischen zur Therapie des fortgeschrittenen Nierenzellkarzinoms zur Verfügung und werden in diesem Kapitel dargestellt und diskutiert. Nachdem TKI über mehr als ein Jahrzehnt die systemische Therapie dominiert haben, erfolgte jüngst ein Paradigmewechsel hin zur Immuntherapie und Immuntherapiekombinationen mit den sogenannten Checkpoint-Inhibitoren (CPI) (Kroger N, Merseburger AS, Bedke J, Aktuelle Urol 50(6):606–611, 2019). Für die Erstlinientherapie des mRCC sind Ipilimumab + Nivolumab (intermediäres und hohes Risiko) und Pembrolizumab + Axitinib sowie Avelumab + Axitinib für alle Risikogruppen zugelassen. Darüber hinaus stehen Sunitinib, Pazopanib, Tivozanib, Cabozantinib (intermediäres und hohes Risiko), die Kombination Bevacizumab + Interferon-alpha sowie Temsirolimus (hohes Risiko) zur Verfügung. Für Nivolumab und Cabozantinib wurde in der Zweitlinientherapie ein signifikanter Überlebensvorteil gegenüber Everolimus gezeigt. Die Kombination Lenvatinib + Everolimus sowie Axitinib sind weitere für die Zweitlinie zugelassene Substanzen.

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